ФОРМУВАННЯ В МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ КЛАСИЧНИХ МОВ МЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МЕТОДОМ ПРОЕКТІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.17721/2663-0303.2018.2.04

Ключові слова:

класичні мови, латинська мова, давньогрецька мова, методична компетентність, метод проектів, критерії оцінювання методичних проектів, методичний проект

Анотація

У статті окреслено поняття методичної компетентності викладача класичних мов – латинської та давньогрецької, визначено зміст методичної компетентності: конкретизовано знання, уміння, здатність та готовність майбутніх фахівців із класичних мов здійснювати педагогічну діяльність. Розроблено сім навчальних проектів, які корелюють з компетентностями, що мають опанувати студенти вищих навчальних закладів під час вивчення класичних мов – лексичною, граматичною, лінгвосоціокультурною, читацькою. Розроблено критерії та норми оцінювання методичних проектів студентів. Обґрунтовано, що використання творчих короткострокових проектів є за порукою успішного формування методичної компетентності майбутніх викладачів класичних мов.

Біографія автора

В’ячеслав Шовковий, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

доктор педагогічних наук, професор,

завідувач кафедри методики викладання української та іноземних мов та літератур, Інститут філології

Посилання

Arakava M.V. (2007). Formirovaniye metodicheskoy kompetentsii v obuchenii chteniyu na yaponskom yazyke u studentov starshikh kursov pedagogicheskikh vuzov: yaponskiy yazyk kak vtoroy inostrannyy (Аракава М.В. Формирование методической компетенции в обучении чтению на японском языке у студентов старших курсов педагогических вузов : японский язык как второй иностранный : автореферат дис. ... кандидата педагогических наук : 13.00.02 / Аракава Мария Валерьевна; [Место защиты: Рос. гос. пед. ун-т им. А.И. Герцена]. – Санкт-Петербург.. – 24 с.). Print.

Bígich O. B. (2006). Teoríya í praktika formuvannya metodichnoí̈ kompetentsíí̈ vchitelya í nozemnoí̈ movi pochatkovoí̈ shkoli (Бігич О.Б. Теорія і практика формування методичної компетенції вчителя іноземної мови початкової школи: Навчальний посібник. – К.: Ленвіт, 2006. – 200 с.). Print.

Ibragimova L.A., Kompetentnostnyy podkhod: metodologicheskaya osnova sovremennogo obrazovaniya (Competence approach the methodological basis of modern education) / Ibragimova L.A., Petrova G.A., Trofimenko M.P. // Vestnik NVGU. 2010. №1. URL: http://cyberleninka.ru/article/n/kompetentnostnyy-podhod-metodologicheskaya-osnova-sovremennogo-obrazovaniya (data obrashcheniya: 28.01.2018).

Khodykina A.V. (2011). Formirovaniye metodicheskoy kom petentsii bakalavra pedagogiki v oblasti inostrannykh yazykov na osnove integrativnogo podkhoda (Ходыкина А.В. Формирование методической компетенции бакалавра педагогики в области иностранных языков на основе интегративного подхода: английский язык, языковой факультет: диссертация ... кандидата педагогических наук: 13.00.02 . – М, – 186 с.). Print.

Mayêr N.V. (2015). Formuvannya metodichnoy kompetentnostі u maybutnikh vikladachiv frantsuz’koi movi: teoriya í praktika. Monografíya / Natalíya Vasilívna. – K.: Vid. tsentr KNLU. (Майєр Н.В. Формування методичної компетентності у майбутніх викладачів французької мови: теорія і практика. – К.: КНЛУ, 2015. – 471 с.) Print.

Polat Ye. (2004). Metod proyektov: tipologiya i struktura (Полат Е. Метод проектов: типология и структура // Лучшие страницы педагогической прессы. – №1. – С. 9–17). Print.

Semenova Ye. (2007). Formirovaniye professional’noy kompetentnosti budushchikh uchiteley inostrannogo yazyka na osnove kontekstnogo podkhoda (Семенова Е.С. Формирование профессиональной компетентности будущих учителей иностранного языка на основе контекстного подхода : автореферат дис. ... канд. пед. н.: 13.00.08. – Йошкар-Ола, 2007. – 25 с.). Print.

Solovova N.V. (2010). Metodicheskaya kompetentnost’ prepodavatelya vuza (Methodical competence of the teacher of the university): Monografiya. M.: Izd vo APK i PPRO. Соловова Н.В. Методическая компетентность преподавателя вуза: монография. – М.: Изд-во Академии повышения квалификации, 2010.– 323 с.). Print.

Tatarnitseva S. (2003). Metodicheskaya kompetentsiya uchitelya i yeye formirovaniye v protsesse samostoyatel’noy raboty studentov (Татарницева С.Н. Методическая компетенция учителя и ее формирование в процессе самостоятельной работы студентов: автореферат дис. ... кандидата педагогических наук: 13.00.08 / Сам. гос. пед. ун-т. – Тольятти, 2003. – 21 с.). Print.

Yevseyev A.B. Kompetentnostnyy podkhod k professional’no-yazykovoy podgotovke menedzherov turizma v vuze (Евсеев А.Б. Компетентностный подход к профессионально- языковой подготовке менеджеров туризма в вузе: автореферат дис. ... кандидата педагогических наук: 13.00.08 / Евсеев Андрей Борисович; [Место защиты: Моск. гос. ун-т культуры и искусств]. – М., 2011. – 24 с.). Print.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-20

Як цитувати

Шовковий, В. (2018). ФОРМУВАННЯ В МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ КЛАСИЧНИХ МОВ МЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МЕТОДОМ ПРОЕКТІВ. ARS LINGUODIDACTICAE, (2), 29–38. https://doi.org/10.17721/2663-0303.2018.2.04

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ МОВ У СЕРЕДНІЙ ТА ВИЩІЙ ШКОЛАХ