Дипломатія Європейського союзу та еко-брендинг країн

Автор(и)

  • А. В. Бохан Київський національний торговельно-економічний універ,

DOI:

https://doi.org/10.33730/2310-4678.2.2019.184050

Ключові слова:

європейська дипломатія, еко-бренд, міжнародна екологічна політика, екологічна дипломатія, глобалізація

Анотація

У статті розглянуто питання розвитку дипломатії Європейського Союзу, її ролі в міжнародній інтеграції та формування еко-брендингу країн. Визначено головні чинники активізації дипломатичної діяльності в умовах глобалізації та загострення екологічних проблем. Актуальним є формування нового іміджу ЄС та утвердження екологічних імперативів у міжнародних економічних, ділових та культурних комунікаціях. Синхронізація дій країн у цій сфері передбачає досягнення цілей розвитку за проектом міжнародної співпраці «The 2030 Agenda for Sustainable Development». Результати країн у досягненні цілей впливають на їх міжнародний образ/імідж у світі.

В умовах загострення конкуренції сприйняття країн ЄС формується на основі активної дипломатії політиків, знаних діячів, підприємців. Міжкультурні комунікації стимулюють міжнародний діалог і взаєморозуміння. Дипломатичні ініціативи у формуванні брендингу країни спрямовано на: ефективні зв’язки з іншими країнами (економічні, ділові, комерційні, торговельні); використання «м’якої сили» впливу через культурну, релігійну, туристичну, рекреаційну, екологічну та іншу привабливість; формування сприятливих умов взаємодії різних країн (міжнародний бізнес, інвестиційний клімат, інноваційна мережа); представлення національної продукції на світових ринках (товарний бренд, корпоративний бренд, фірмовий бренд); персональний бренд (президент, політик, дипломат, бізнесмен) для забезпечення конструктивності діалогу, перегорів, медіації.

Імідж ЄС та її дипломатичної служби обумовлено характером зовнішніх зносин на фоні багатополярної системи міжнародних економічних відносин і необхідністю використання колективних ресурсів. Дипломатія ЄС у рамках потужної інтеграційної спільноти успішно формує еко-брендинг. Надалі це має забезпечити: удосконалення екологічної політики; збалансування ресурсних можливостей і потреб суспільства; узгодження цілей торговельної та екологічної політики країн; формування нових ринків екологічної продукції та інвестування екологічно спрямованих проектів. За показниками Індексу екологічної ефективності країни лідерами ЄС є Франція, Данія, Мальта, Швеція, Великобританія, Австрія, Ірландія, Фінляндія. У перспективі розвиток міжнародного діалогу є одним із ключових напрямів співпраці України та ЄС у рамках Угоди про асоціацію між Україною і ЄС — це сфера охорони навколишнього природного середовища.

Біографія автора

А. В. Бохан, Київський національний торговельно-економічний універ

кандидат економічних наук, доцент

Посилання

Kislov, D. (2015). Brendynh yak vyd derzhavnykh marketynhovykh komunikatsii [Branding as a Form of Public Marketing Communications]. Investytsii: praktyka ta dosvid [Investments: Practice and Experience], 1. 136–140. (In Ukr.)

Tsigankova, T. & Zavgorodnya, T. (2011). Hlobalnyi brend krainy u suchasnykh tekhnolohiiakh torhovelnoi marketynhovoi diialnosti [The global brand of the country in modern technologies of trade marketing activity]. [Electronic source]. URL: http://iepjournal.com/journals/14-15/2011_2_Tsigankova. pdf (In Ukr.)

Polyshko, G. (2015). Svitovyi dosvid stvorennia natsionalnykh brendiv [World experience in creating national brands]. BiznesInform [BusinessInform], 11. 80–85. (In Ukr.)

Akker, D. (2011). «Creation of an Umbrella Nation Branding Strategy», Doctoral Dissertations. [Electronic source]. URL: http://essay.utwente.nl/61495/1/MSc_D_van_den_Akker.pdf

Anholt, S. (2009). Nation «Branding»: Propaganda or Statecraft?». Public Diplomacy, 2nd ed, p. 88–90. [Electronic source]. URL: http://publicdiplomacymagazine.com/wp-content/uploads/2010/01/summer 2009.pdf

Fan, Y. (2010). «Branding The Nation: Towards A Better Understanding», Place Branding and Public Diplomacy, 6. 97–103. [Electronic source]. URL: https://www.academia.edu/5185202/Branding_the_nation_towards_a_better_understanding

Tsivatyi, V. & Shapovalova, O. (2013). Dyplomatiia ta Yevropeiska sluzhba zovnishnoi diialnosti (IeSZD): polityko-instytutsiinyi aspekt [Diplomacy and European External Action Service (OSZD): political and institutional aspect]. Zovnishni spravy [External affairs], 3. 42–45. (In Ukr.)

Moroz, O. & Kovalchuk, S. (2014). Teoriia yevropeiskoho ekoloho-ekonomichnoho rozvytku [Theory of European ecological and economic development]. Vinnytsya: PE «TD «Edelweiss and K». 287. (In Ukr.)

Bokhan, A. (2018). Ekolohichna dyplomatiia v interaktyvnii modalnosti hlobalizatsii [Ecological diplomacyin the interactive modalities of globalization]. Kyiv: KNUTE. 465. (In Ukr.)

Environmental Performance Index. [Electronic source]. URL: https://epi.envirocenter.yale.edu/epicountries

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ