Проблеми ціннісно-часового суспільного виміру економікоінформаційних і виробничих процесів маркетингу природокористування в агросфері України

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33730/2310-4678.1.2022.255223

Ключові слова:

земля і її природні ресурси, когнітивна земельна економіка, маркетинг, експансія, звершення, економіка, система

Анотація

Здійснено експериментально-аналітичні дослідження проблем ціннісно-часового виміру економіко-інформаційних і виробничих процесів маркетингу природокористування в агросфері України. Сформульовано основні передумови та шляхи розв’язання наявних проблем через функціонування системи суспільно спрямованого маркетингу (СССМ) — в процесі звершення земельної реформи в Україні– на основі чинних норм Конституції України як нової парадигми, що враховує дії об’єктивних законів живої і неживої природи та суспільства. Доведено, шо конституційно вмотивований соціально-економічний розвиток в Україні може відбуватимуться на базі здобутих науково-обґрунтованих знань «конституційного прагматизму» в рамках когнітивної земельної економіки, сутність якої наглядно вкладена у формі моделі-піраміди функціонування когнітивної земельної економіки — так званої Когнітивної Піраміди — Олександера Коваліва. Встановлено, що експансія внутрішніх і зовнішніх ринків вітчизняною високоліквідною продукцією, особливо органічними й екологічно чистим продуктами харчування, в формуванні яких беруть участь природні ресурси як природні об’єкти права власності Українського народу, сприяє генеруванню непозиченого інвестиційного капіталу нації, а також зростанню обсягів доданої вартості вітчизняної продукції, і як наслідок, — зростання обсягів національного чистого прибутку. Доведено, що СССМ виконує роль надважливого стимулятора зростання добробуту всіх громадян України, які є абсолютними співвласниками землі та її природних ресурсів як природних об’єктів права Українського народу, формуючи комфортний простір їхньої (громадян України) життєдіяльності — в чистому і здоровому довкіллі — у власній державі.

Біографії авторів

О.І. Ковалів, Інститут агроекології і природокористування НААН

доктор економічних наук

В.І. Лазоренко, Інститут агроекології і природокористування НААН

доктор філософії

О.Ф. Морозов, Інститут агроекології і природокористування НААН

доктор технічних наук

Посилання

Kovaliv, O. (2016). Zvershennia zemelnoi reformy v Ukraini: nova paradyhma [Completion of land reform in Ukraine: a new paradigm]. Kyiv: DIA [In Ukrainian]

Kovaliv, O. (2021). Nova paradyhma zvershennya zemelnoyi reformy v Ukrayini — cherez «kohnityvnu zemelnu ekonomiku [A new paradigm achieving land reform in Ukraine through the «Cognitive Land Economy]. Ukrainian Journal «Economist», 5, 10–23. [In Ukrainian]

Morozov, O. (2017) Vidnoshennia subjkt-obykt yk cilespilnyi effect y structyri ekonomichnoho prostoru [Subject-object relationship as a holistic effect in the structure of economic space]. Economist, 8, 30–34. [in Ukrainian]

Morozov, O.F. Shevchenko, M.M. (2020) Relation subject — object as «whole effect of management». Science and Innovation, 6, 12–19 [in English].

Lazarenko, V. (2016). Sutnist ekolohichnoho marketynhu v ahrarnomu sektori ekonomiky Instytutsionalne zabezpechennya realizatsiyi ekolohichnoho marketynhu v ahrarnomu sektori ekonomiky [The essence of environmental marketing in the agrarian sector of the economy]. Balanced Nature Management, 2, 26–41. [In Ukrainian]

Lazarenko, V. (2017). Instytutsionalne zabezpechennya realizatsiyi ekolohichnoho marketynhu v ahrarnomu sektori ekonomiky [Institutional support for the implementation of environmental marketing in the agricultural sector of the economy]. Balanced Nature Management, 4, 40–44 [In Ukrainian].

Lazarenko, V. (2016). Osoblyvosti ekolohichnoho marketynhu v ahrarnomu vyrobnytstvi [Features of environmental marketing in agrarian production: Proceedings of the III international scientific-practical conference]. (Ternopil March 24–25, 2016), 203–206 [In Ukrainian].

Lazarenko, V. (2016). Problemy vprovadzhennya kontseptsiyi ekolohichnoho marketynhu na pidpryyemstvakh ahrarnoho sektora Ukrayiny [Problems of implementation of the concept of ecological marketing at enterprises of agrarian sector of Ukraine]. Proceedings of the International Scientific and Practical Conference (Kyiv, November 2–4, 2016), 132–135 [In Ukrainian].

Constitution of Ukraine of June 28, 1996. Information on the Verkhovna Rada of Ukraine, 1996, 30 [In Ukrainian].

Kovaliv, O. (2016), Teoretychno-metodolohichni zasady zvershennya zemel’noyi reformy v Ukrayini yak nova paradyhma [Theoretical and methodological principles of land reform in Ukraine as a new paradigm], WSPU PRACA EUROPEJSKA NR, 3 (10), 35–47.) [In Ukrainian].

Kovaliv, O. (2020). Holovna nevrehulovana v Ukrayini peredumova pohirshennya yakisnoho stanu pryrodnykh obyektiv [The main unregulated precondition in Ukraine is the deterioration of the quality of natural objects]. Balanced nature management, 4, 5–16 [In Ukrainian].

Kovaliv, O. (2021). «Cognitive land economy» as a way of accomplishment the objective laws of living and non-living nature and society. Balanced nature management, 2, 13–23 [in English].

Axelrod R. (1976) The structure of decision: The cognitive maps of political elites. Princeton, Princeton University Press, 1976. 404 p. [in English].

Kovaliv, O. (2019). Osoblyvi peredumovy podal’shoho rozvytku rynkovykh zemelnykh vidnosyn v ahrolandshaftakh Ukrayiny [Special preconditions for further development of market land relations in agrolandscapes of Ukraine]. Balanced Nature Management, 2, 164–172 [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-23

Номер

Розділ

Статті