Usage of the device of fuzzy sets as the alternative approach to formalization of the task of development of marketing strategy

Authors

  • Наталия Владимировна Шатохина Кафедра стратегического управления Национальный технический университет “Харьковский политехнический институт”, Ukraine
  • Азим Аннамурадович Аннамурадов Кафедра стратегического управления Национальный технический университет “Харьковский политехнический институт”, Ukraine
  • Дмитрий Алексеевич Палант Кафедра стратегического управления Национальный технический университет “Харьковский политехнический институт”, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2010.2533

Keywords:

criterion of efficiency, fuzzy sets, risk, bicriterial task

Abstract

The general setting bicriterial dynamic boolean task of formation of marketing strategy of firm with uncertainty of the initial data is given. The method of the decision of the formulated task is offered.

Author Biography

Наталия Владимировна Шатохина, Кафедра стратегического управления Национальный технический университет “Харьковский политехнический институт”

Кандидат технических наук, доцент

References

  1. Дихтль Е., Хершгерн Х. Практический маркетинг. – М.: ИНФРА-М, Высшая школа, 1996.
  2. Гончарук В.А. Развитие предприятия. – М.: Дело, 2000.
  3. Кононенко И.В., Шатохина Н.В. Метод решения задачи формирования плана развития предприятия с использованием алгоритмических моделей и нечетких представлений // Вісник Національного технічного університету “Харківський політехнічний інститут”. – Харків: НТУ «ХПІ», 2003. – № 18. – С. 147-152.
  4. Шатохина Н.В., Реутова Е.М. Анализ подходов к решению многокритериальной задачи поиска вариантов развития предприятия // Открытые информационные и компьютерные интегрированные технологии. – Харків: НАКУ «ХАІ». – 2009. – Вип. 42.– С. 179-184.

How to Cite

Шатохина, Н. В., Аннамурадов, А. А., & Палант, Д. А. (2012). Usage of the device of fuzzy sets as the alternative approach to formalization of the task of development of marketing strategy. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(3(43), 45–48. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2010.2533

Issue

Section

Integrated strategic management, project management and software development companies and territorial