Аналіз комунікативної взаємодії учасників спільнот веб-форумів

Андрій Миколайович Пелещишин, Оксана Юріївна Тимовчак-Максимець

Abstract


In the paper information roles and communicative interaction features of virtual community members of Web-forums are considered. Structural features of discussion and ways of its development are researched. The notion of thematic situation as a constituent part of situational structure of discussion is introduced

Keywords


Web-forum; virtual community; communication; thread

References


Бацевич, Ф. С. Основи комунікативної лінгвістики. : Підручник. [Текст] / Ф. С. Бацевич. – К.:Видавничий центр “Академія”, 2004. – 344 с.

Кузнецова, Н. В. Структура и стилистика языковых средств в текстах интернет-форумов [Текст] : автореф. дис. ... кандидата филологических наук : 10.02.01 / Кузнецова Н. В.; [ Тюмен. гос. ун-т].- Тюмень, 2008.- 32 с.

Кутузов, А. Б. Модельные уровни дискурса сетевых форумов [Електронний ресурс] / А. Б. Кутузов. – Режим доступу : http://tc.utmn.ru/files/kutuzov_layers.pdf.

Матеріали Веб форму “Теревені” [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.tereveni.org.ua.

Chevalier, J. A. The Effect of Word of Mouth on Sales: Online Book Reviews [Електронний ресурс] / J. A. Chevalier, D. Mayzlin. - Journal of Marketing Research. – 2006. - № 43(3). – p. 345 – 356. - Режим доступу : http://www.som.yale.edu/faculty/dm324/chevalier_mayzlin.pdf.

Davis, A. (2008). An Empirical Study of Online Word of Mouth as a Predictor for Multi-product Category e-Commerce Sales [Електронний ресурс] / A. Davis, D. Khazanchi - Electronic Markets. – 2008. - № 18(2). – p. 130 - 141. – Режим доступу : http://pdf.com.ru/a/ky1396.pdf.

De Bruyn, A. A Multi-Stage Model of Word of Mouth Through Electronic Referrals [Електронний ресурс] / А. De Bruyn, G. L. Lilien. - eBusiness Research Center. - Режим доступу : http://www.smeal.psu.edu/cdt/ebrcpubs/res_papers/2004_01.html

Dellarocas, C. The Digitalization of Word of Mouth: Promise and Challenges of Online Feedback Mechanisms [Електронний ресурс] / C. Dellarocas. - Management Science. – 2003. - № 49 (10), p.1407-1424. - Режим доступу : http://ccs.mit.edu/dell/digitization%20of%20word-of-mouth.pdf

Hennig-Thurau, T. Electronic Word-of-Mouth via Consumer-Opinion Platforms: What Motivates Consumers to Articulate Themselves on the Internet? [Електронний ресурс] / T. Hennig-Thurau, Gwinner K. P., Walsh G., Gremler D. D. - Journal of Interactive Marketing. – 2004. - № 18 (1). – p. 38-52 .– Режим доступу : http://www.gremler.net/personal/research/2004_Electronic_WOM_JIM.pdf

Lee, J. The effect of negative online consumer reviews on product attitude: An information processing view [Електронний ресурс] / J. Lee, D.-H. Park, I. Han. - Electronic Commerce Research and Applications. – 2008. - № 7(3). – p. 341 - 352. – Режим доступу : http://koasas.kaist.ac.kr/bitstream/10203/8175/1/2008-060.pdf.


GOST Style Citations








Copyright (c) 2014 Андрій Миколайович Пелещишин, Оксана Юріївна Тимовчак-Максимець

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN (print) 1729-3774, ISSN (on-line) 1729-4061