The improvement of the indirect method evaluating of the electricity losses in the contact system

Authors

  • Дмитро Олексійович Босий Dnepropetrovsk National University of Railway Transport named after Academician. V. Lazaryan str. Acad. Lazaryana, 2, Dnepropetrovsk, Ukraine, 49010, Ukraine
  • Тетяна Ігорівна Кирилюк Dnepropetrovsk National University of Railway Transport named after Academician. V. Lazaryan str. Acad. Lazaryana, 2, Dnepropetrovsk, Ukraine, 49010, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2012.4611

Keywords:

energy, electricity, contact network, circuit power, loss account, the indirect method, the loss factor.

Abstract

This article deals with the use of the indirect method of determining losses of the electric energy in the contact system and basic theoretical concepts connected with it. The main objective of the study is to develop a generalized methodology for determining the meters ratio considering the power scheme, the number of trains, speed changes, current of the locomotive, contact system wear and temperature. The use of modern electricity meters allows the railways as energy supply companies clearly define the components of operating costs among the major economic actors. The influence of various factors on the energy loss in the contact system and the methods to simplify a formula and generalizations was obtained in this paper. The research results can be applied to engineers who evaluate the losses of electric energy at the traction substations of the electrified railways.

Author Biographies

Дмитро Олексійович Босий, Dnepropetrovsk National University of Railway Transport named after Academician. V. Lazaryan str. Acad. Lazaryana, 2, Dnepropetrovsk, Ukraine, 49010

Ph.D., Associate Professor

Department of "Power railways"

Тетяна Ігорівна Кирилюк, Dnepropetrovsk National University of Railway Transport named after Academician. V. Lazaryan str. Acad. Lazaryana, 2, Dnepropetrovsk, Ukraine, 49010

PhD student

Department of "Power railways"

References

  1. Правила улаштування та технічного обслуговування контактної мережі електрифікованих залізниць. ЦЕ-023: Затв.: Наказ Укрзалізниці 20.11.2007 № 546-Ц [Текст] / ЦЕ УЗ.-К.:Укрзалізниця,2008.-208с.
  2. Бардушко,В.Д. Анализ и параметрический синтез систем тягового электроснабжения [Текст]:автореф. дис....докт. техн. наук : 05.13.01 / Бардушко Валерий Данилович;[ИрГУПС].-Иркутск:2001.
  3. Доманский,В.Т. Эксперементальное определение потерь энергии в электротяговых сетях постоянного тока [Текст] / В. Т. Доманский, В. Ф. Блохин, Г. А. Доманская // Весник ВНИИЖТа.-1990.-№5.-С.29-32.
  4. Быкадоров,А.Л. Учёт потерь электроэнергии на электрифицированных участках переменного тока [Текст] / А. Л. Быкадоров, В. Т. Доманский // Железнодорожный транспорт.-1980.-№4.-С.57-59.
  5. Расчёт поерь электрической энергии в распределительных сетях в реальном времени с учётом параметров окружающей среды [Текст] / Лут, Н. Т. // "Енергетика і автоматика" науковий журнал.-2010.-№№1(3)..
  6. Марквардт, К. Г.Контактная сеть [Текст] / .-М.:Транспорт,1994.--335с.
  7. Марквардт, К. Г.Электроснабжение электрифицированных железных дорог [Текст] / К.Г. Марквардт.-М:Транспорт,1982.-528с.
  8. Марквардт,К.Г. Косвенные способы определения потерь электрической энергии в тяговой сети [Текст] / К. Г. Марквардт, А. Н. Кувичинский, Е. Н. Давыдов // Труды МИИТа.-1969.-№вып. 302.-С.102-108.

Published

2012-10-07

How to Cite

Босий, Д. О., & Кирилюк, Т. І. (2012). The improvement of the indirect method evaluating of the electricity losses in the contact system. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(8(59), 35–40. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2012.4611

Issue

Section

Energy-saving technologies and equipment