Аналіз комунікативної взаємодії учасників спільнот веб-форумів

Authors

  • Андрій Миколайович Пелещишин Національний університет “Львівська політехніка” Вул. С. Бандери, 12, м. Львів, Україна, 79013, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-5022-0410
  • Оксана Юріївна Тимовчак-Максимець Національний університет “Львівська політехніка” Вул. С. Бандери, 12, м. Львів, Україна, 79013, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2010.5766

Keywords:

Web-forum, virtual community, communication, thread

Abstract

In the paper information roles and communicative interaction features of virtual community members of Web-forums are considered. Structural features of discussion and ways of its development are researched. The notion of thematic situation as a constituent part of situational structure of discussion is introduced

Author Biographies

Андрій Миколайович Пелещишин, Національний університет “Львівська політехніка” Вул. С. Бандери, 12, м. Львів, Україна, 79013

Доктор технічних наук, професор

Кафедра ІСМ

Оксана Юріївна Тимовчак-Максимець, Національний університет “Львівська політехніка” Вул. С. Бандери, 12, м. Львів, Україна, 79013

Аспірант

Кафедра ІСМ

References

  1. Бацевич, Ф. С. Основи комунікативної лінгвістики. : Підручник. [Текст] / Ф. С. Бацевич. – К.:Видавничий центр “Академія”, 2004. – 344 с.
  2. Кузнецова, Н. В. Структура и стилистика языковых средств в текстах интернет-форумов [Текст] : автореф. дис. ... кандидата филологических наук : 10.02.01 / Кузнецова Н. В.; [ Тюмен. гос. ун-т].- Тюмень, 2008.- 32 с.
  3. Кутузов, А. Б. Модельные уровни дискурса сетевых форумов [Електронний ресурс] / А. Б. Кутузов. – Режим доступу : http://tc.utmn.ru/files/kutuzov_layers.pdf.
  4. Матеріали Веб форму “Теревені” [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.tereveni.org.ua.
  5. Chevalier, J. A. The Effect of Word of Mouth on Sales: Online Book Reviews [Електронний ресурс] / J. A. Chevalier, D. Mayzlin. - Journal of Marketing Research. – 2006. - № 43(3). – p. 345 – 356. - Режим доступу : http://www.som.yale.edu/faculty/dm324/chevalier_mayzlin.pdf.
  6. Davis, A. (2008). An Empirical Study of Online Word of Mouth as a Predictor for Multi-product Category e-Commerce Sales [Електронний ресурс] / A. Davis, D. Khazanchi - Electronic Markets. – 2008. - № 18(2). – p. 130 - 141. – Режим доступу : http://pdf.com.ru/a/ky1396.pdf.
  7. De Bruyn, A. A Multi-Stage Model of Word of Mouth Through Electronic Referrals [Електронний ресурс] / А. De Bruyn, G. L. Lilien. - eBusiness Research Center. - Режим доступу : http://www.smeal.psu.edu/cdt/ebrcpubs/res_papers/2004_01.html
  8. Dellarocas, C. The Digitalization of Word of Mouth: Promise and Challenges of Online Feedback Mechanisms [Електронний ресурс] / C. Dellarocas. - Management Science. – 2003. - № 49 (10), p.1407-1424. - Режим доступу : http://ccs.mit.edu/dell/digitization%20of%20word-of-mouth.pdf
  9. Hennig-Thurau, T. Electronic Word-of-Mouth via Consumer-Opinion Platforms: What Motivates Consumers to Articulate Themselves on the Internet? [Електронний ресурс] / T. Hennig-Thurau, Gwinner K. P., Walsh G., Gremler D. D. - Journal of Interactive Marketing. – 2004. - № 18 (1). – p. 38-52 .– Режим доступу : http://www.gremler.net/personal/research/2004_Electronic_WOM_JIM.pdf
  10. Lee, J. The effect of negative online consumer reviews on product attitude: An information processing view [Електронний ресурс] / J. Lee, D.-H. Park, I. Han. - Electronic Commerce Research and Applications. – 2008. - № 7(3). – p. 341 - 352. – Режим доступу : http://koasas.kaist.ac.kr/bitstream/10203/8175/1/2008-060.pdf.

Published

2010-12-01

How to Cite

Пелещишин, А. М., & Тимовчак-Максимець, О. Ю. (2010). Аналіз комунікативної взаємодії учасників спільнот веб-форумів. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6(8(48), 44–49. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2010.5766

Issue

Section

Information and controlling system