ANALYSIS OF MODERN MODELS OF ORGANIZATION OF EDUCATION BASED ON DISTANCE TECHNOLOGY

Authors

  • Зоя Митрофановна Гадецкая Кафедра обще-технических дисциплин Академия пожарной безопасности имени Героев Чернобыля г. Черкассы, Ukraine
  • Л.А. Тарандушка Кафедра обще-технических дисциплин Академия пожарной безопасности имени Героев Чернобыля г. Черкассы, Ukraine
  • Светлана Николаевна Одокиенко Кафедра обще-технических дисциплин Академия пожарной безопасности имени Героев Чернобыля г. Черкассы, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2010.3066

Keywords:

models of organization of learning, controlled from distance learning, network learning

Abstract

Classifications of models of the controlled from distance teaching are resulted in the article. The most perspective models of teaching on the base of the controlled from distance technologies is a model of the network controlled from distance teaching and model of the mixed teaching - is considered the point of view of architecture of the teaching system (LTSA) in accordance with the standard of IEEE P1484.1.

Author Biographies

Зоя Митрофановна Гадецкая, Кафедра обще-технических дисциплин Академия пожарной безопасности имени Героев Чернобыля г. Черкассы

Кандидат технических наук, доцент

Л.А. Тарандушка, Кафедра обще-технических дисциплин Академия пожарной безопасности имени Героев Чернобыля г. Черкассы

Кандидат технических наук, доцент

Светлана Николаевна Одокиенко, Кафедра обще-технических дисциплин Академия пожарной безопасности имени Героев Чернобыля г. Черкассы

Кандидат технических наук, доцент

References

  1. Постанова Кабінету Міністрів України від 23.09.2003 № 1494 «Про затвердження Програми розвитку системи дистанційного навчання на 2004-2006 роки».
  2. Постанова МОН України від 20 грудня 2000р. «Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні».
  3. Рішення Колегії Міністерства освіти і науки України (протокол №2/3-4 від 28.02.2003р.; протокол № 5/5-4 від 24.04.2003 р) «Про впровадження кредитно-модульної системи навчання»
  4. Кухаренко В.М. Дистанційне навчання. Енциклопедичне видання: Навч.-метод посіб. – Київ.: ТОВ Редакція ”Комп’ютер”, 2007. - 128 с.
  5. Опыт внедрения образовательной технологии «смешанного обучения» в УГТУ-УПИ / О.И Ребрин., И.И. Шолина // Новые образовательные технологии в вузе: сборник материалов четвертой международной научно- методической конференции, 5-8 февраля 2007 г. Екатеринбург: ГОУ ВПО УГТУ-УПИ, 2007. - С. 125-131.
  6. Пустырь А.В. Понятие, модели и методологические принципы дистанционного образования. - http://www. gdenet.ru. - 2000.
  7. IEEE P1484.1/D9, 2001 -11 -30. Draft Standard for Learning Technology - Learning Technology Systems Architecture (LTSA). - http://ltsc.ieee.org.
  8. Adva n ced Distributed Lea rnig - What is SCORM. – http://www.ad I net.gov/scorm/index.aspx.
  9. IMS Global Learning Consortium: Specifications. - http:// www.imsglobal.org/specifications.html.
  10. Модель учебных объектов. - http://lttf.ieee.org/learn tech/ index.html.
  11. Библиография по learning objects. - http://www.leamativity. com/stendfesources.html.
  12. Caroline Gray Blended Learning: Why Everything Old Is New Again But Setter. - http/www.leamingcircuits. org/2006/March/gray.html.

Published

2010-09-30

How to Cite

Гадецкая, З. М., Тарандушка, Л., & Одокиенко, С. Н. (2010). ANALYSIS OF MODERN MODELS OF ORGANIZATION OF EDUCATION BASED ON DISTANCE TECHNOLOGY. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(2(47), 53–58. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2010.3066

Issue

Section

Information technology