Substantiation of methodological approaches to compiling complex recreational programs

Oleksandr Aghyppo

Анотація


Purpose: substantiation of methodological approaches to compiling up recreational programs, as a form of activity of a specialist in the field of physical education.

Material & Methods: analysis of available literature and system analysis.

Results: analysis of the peculiarities of recreation and health improvement allowed substantiating the content of the corresponding recreational and recreational programs.

Conclusions: the core of these programs should be a modified mode of the day, a significant place in them occupies food and motor activity. The organization of recreation and health improvement of children belonging to 12 groups of health also needs to make changes and additions that take into account the state of health, the fulfillment of hygiene requirements, and the correction of the main components of recreational and recreational systems. This will ensure adequate and effective optimization of schoolchildren's health.


Ключові слова


recreation; rehabilitation; schoolchildren; comprehensive programs

Повний текст:

PDF

Посилання


Ажиппо, А.Ю., Артемьева, Г.П., Бурень, Н.В. и др. (2016), "Проблемы оздоровительной физической культуры на данном этапе преобразования системы физического воспитания", Слобожанський науково-спортивний вісник, № 1(51), С. 7-14, doi: 10.15391/snsv.2016-1.001.

Ажиппо, О.Ю. (2016), "Модель залучення дітей та молоді до фізкультурно-спортивної дозвіллєвої діяльності", Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві, № 1(29), С. 23-27.

Верховна Рада України (2008), "Про оздоровлення та відпочинок дітей", Закон України № 375-VI, Відомості Верховної Ради України (ВВР), № 45, ст. 313.

Коренєв, М.М., Даниленко, Г.М., Лінський, І.В. (2011), "Медико-соціальні основи охорони і зміцнення здоров’я підростаючого покоління", Якість життя як критерій оцінки здоров’я дітей і підлітків: Матеріали науково-практичної конференції з міжнародною участю, Харків, С. 64-66.

Міністерство молоді та спорту України (2010), Молодь за здоровий спосіб життя: щорічна доповідь Президенту України, ВР України, КМ України про становище молоді в Україні (за підсумками 2009 р.), Київ.

Муравов, И.В., Булич, Э.Г., Вовченко, В.В., Квачков, В.А. (2009), "Вверх по лестнице, ведущей вниз: снижение потенциальных возможностей растущего организма", Медико-екологічні та соціально-гігієнічні проблеми збереження здоров’я дітей в Україні: Збірка науково-практичної конференції з міжнародною участю, Київ, С. 230-239.

Беседина, А.А., Коренев, Н.М., Подригало, Л.В. (1993), Организация оздоровления школьников, подвергшихся радиационному воздействию, в летних лагерях санаторного типа: Методические рекомендации, Харьков.

Подригало, Л.В., Пашкевич, С.А., Галашко, Н.И. (2011), "Социально-экономическая обусловленность перестройки подготовки специалистов по физической культуре", Проблемы физкультурного образования: содержание, направленность, методика, организация: Матер. второго междунар. науч. конгресса, Изд-во БФУ им. И. Канта, Калининград, С. 104-106.

Славин, М.Б. (1989), Методы системного анализа в медицинских исследованиях, Медицина, Москва.

Aghyppo, Alexandr, Tkachov, Sergij & Orlenko, Olena (2016), "Role of physical education on the formation of a healthy lifestyle outside of school hours", Journal of Physical Education and Sport, No. 16(2), pp. 335-339.

Platonova, A.G., Podrigalo, L.V. & Sokol, K.M. (2013), "Rational for the use of children’s motor activity as a criterion for the effectiveness of rehabilitation and recreation", Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports, Vol. 11, pp. 72-76, doi:10.6084/m9.figshare.817929.

Podrigalo, L.V., Platonova, A.G. & Cieślicka, M. (2013), "Comparative analysis of vitamin status of schoolchildren in recreational period", Physical education of students, Vol. 5, pp. 79-82, doi:10.6084/m9.figshare.771201.

American Academy of Pediatrics (1987), School Health, A Guide for Health Professionals, Jerry Newton (Ed.), Amer Academy of Pediatrics; Revised edition (June 1987), ISBN-10: 0910761140, ISBN-13: 978-0910761147.




DOI: https://doi.org/10.15391/snsv.2018-2.001

Copyright (c) 2018 Oleksandr Aghyppo

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This journal provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge