Assessment of the level of terminological competence of physical education teachers as the basis of professional activity

Authors

  • Інна Красова
  • Альфія Дейнеко
  • Михайло Марченков
  • Лариса Луценко

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2018-3.005

Keywords:

gymnastic terminology, teacher, physical culture, terminological competence, professional activity

Abstract

Inna Krasova, Alfiya Deyneko, Mykhailo Marchenkov & Larysa Lutsenko

Сonditions of modern interpretation of the learning process require an increasing role of the teacher and a lesson in physical culture. The normative requirements for the teacher already form a new approach to the teaching of physical culture, where the culture of communication and the level of cultural and professional competence of the teacher of physical culture occupy an important place, which, of course, is impossible without the knowledge and skillful use of gymnastic terminology.

Purpose: identification of the level of terminological competence of teachers of physical culture, peculiarities of using terms, reasons that prevent teachers from effectively using gymnastic terminology during their professional activities.

Material & Methods: in the study participated teachers of physical culture (n=87).

Results: certain features of the use of gymnastic terminology by teachers of physical culture are examined. They found they lacked a level of terminological competence during their professional activities when using physical exercises. The reasons not allowing teachers of physical training to effectively use gymnastic terminology are revealed.

Conclusions: level of terminological competence of each specialist is individual and very often requires its increase. It is established that despite the important role of using gymnastic terminology, its component in the lesson of physical culture decreases every year. A number of reasons have been identified that affect the level of terminological competence of teachers and are reflected in the quality of professional activity in general.

References

Боровська, О.В. (2003), Короткий тлумачний словник термінології галузі фізичної культури та спорту, Львів.

Вільчковський, Е.С. (2002), "Професійна спрямованість підготовки фахівців з фізичного виховання", Розвиток педагогічної і психологічної наук в Україні 1992-2002: зб. наук. праць до 10-річчя АПН України, Ч. 2, Академія педагогічних наук України, ОВС, Харків, С. 301-309.

Гринченко, І. Б. (2011), "Професійна підготовка майбутніх учителів фізичної культури в нових умовах", Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору, Тематич. випуск, Дод. 3, Т 7, Гнозис, Київ, С. 84-93.

Дейнеко, А.Х. (2015), "Основна гімнастика як базовий компонент інваріантної складової шкільної програми з предмету «Фізична культура»", Слобожанський науково-спортивний вісник, № 47(3), С. 30-34.

Дейнеко, А.Х., Красова, И.В. (2015), Комплексы общеразвивающих упражнений в системе физического воспитания: метод. пособие, ХГАФК Харьков.

Дейнеко, А.Х. (2016), Формування культури рухової діяльності в учнів п’ятих та шостих класів засобами основної гімнастики: автореф. дис. канд. пед. наук, Львівський нац. Університет, Львів, 20 с.

Дейнеко, А. Х. (2014), "Підвищення мотивації до занять фізичною культурою учнів 5–6 класів", Слобожанський науково-спортивний вісник, № 4(42), С. 26-30.

Зайцева, В.М. (2004), Сучасна спортивна термінологія: навч. посіб., Київ.

Ковальчук, Н.М., Санюк, В.І. (2013), "Використання загально-розвивальних вправ у школі", Фізичне виховання у сучасній школі, № 1, С. 21-23.

Ковальчук, Н.М., Санюк, В.І. (2006), "Сучасні проблеми використання термінології загальнорозвивальних вправ у школі", Фізичне виховання у школі, № 2, С. 35-43.

Ковальчук, Н.М., Санюк, В.І. (2007), Загальнорозвивальні вправи та їх конструювання: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закладів, Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки, Луцьк.

Коломоєць, Г.А. (2012), "Учитель-практик, новатор професіонал", Фізичне виховання в сучасній школі, № 2, С. 29-33.

Ковальчук, Н.М., Гнітецька, Т. (2014), "До питання про оформлення плану-конспекту уроку: на допомогу вчителю", Фізичне виховання в рідній школі, № 1 (89), С. 21-24.

Красова, І.В., Дейнеко, А.Х. (2017), "Можливість якісного викладання фізичної культури без термінологічної компетентності", Молодий вчений: інтеграційні питання сучасних технологій, спрямованих на здоров’я людини. Матеріали І міжнар. молодіж. наук-практ. конф., 2017 берез. 17–18, Харків, ХДАФК, Харків, С. 248-251.

Куртова, Г.Ю. (2011), "Аналіз сучасної системи професійної підготовки вчителів фізичної культури", Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка, Серія: Педагогічні науки, № 83, С. 123-127.

Малець, В.І., Желізний, Т.І., Харченко, М.М., Черняков, В.В. (2006), Гімнастична термінологія: навч. посібник, ЧДПУ, Чернігів.

Міністерство освіти і науки України (2017), Методичні рекомендації що до викладання фізичної культури у 2017/2018 навчальному році. Нормативно-правове забезпечення фізичної культури. Додаток до листа Міністерства освіти і науки України від 09.08.2017р.№ 1/9-436, режим доступу: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programi-5-9-klas-2017.html.

Мехоношин, С.О. (2011), "Технологічне моделювання навчання вправам на заняттях гімнастики", Сучасні проблеми фізичного виховання і спорту школярів і студентів України: матеріали ХІ Всеукраїнської науково-практичної конференції молодих учених з міжнародною участю, 2011 квіт. 28-29; Суми, Сум. ДПУ ім. А. С. Макаренка, Суми, Т. 1, С. 107-113.

Муллагильдина, А.Я., Красова, И.В., Марченков, М.К. (2015), "Мотивация учащихся 7–8-х классов к занятиям гимнастикой", Слобожанський науково-спортивний вісник, № 6(50), С. 5-7.

Олефір, Г.В. (2011), "Сутність проблеми професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури", Науковий вісник Донбасу, режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvd (дата звертання 17.10 2017).

Осадчий, В.В. (2009), "Сучасні вимоги до професійної підготовки майбутніх учителів", режим доступу: http://vuzlib.com/content/view/354/84/ (доступний на 24.10 2017).

Салямін, Ю.М., Терещенко, І.А., Прокопюк, С.П., Левчук, Т.М. (2010), Гімнастична термінологія: навч. посібник, Олімп. л-ра, Київ.

Сергієнко, Л.П. (2011), Терміни і поняття у фізичній культурі: навч. посіб. для студ. вищих навч. закл. фізкультури і спорту, Навчальна книга – Богдан, Тернопіль.

Сущенко, Л.П. (2003), Теоретико-методологічні засади професійної підготовки майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту у вищих навчальних закладах: автореф. дис. д-ра пед. наук, Київ, 46 с.

Трегубова, Г. (2004), "Культура професійного мовлення", Освіта, технікуми, коледжі, № 4, С. 72-76.

Хоменко, І.М., Глазирін, І.Д. (2008), "Спортивна термінологія – основа професійного мовлення фахівця з фізичної культури", Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, № 7, С. 143-146.

Черняков, В.В., Желізний, М.М. (2015), "До питання термінологічної компетентності викладача факультету фізичного виховання", Вісник Чернігівського національного педагогічного університету, № 117, С. 163-164.

Черпак, Ю.В. (2012), "Методична підготовленість учителя до уроку фізичної культури : актуальні питання, орієнтири, поради", Фізичне виховання у сучасній школі, № 6, С. 18-21.

Published

2018-06-30

How to Cite

Красова, І., Дейнеко, А., Марченков, М., & Луценко, Л. (2018). Assessment of the level of terminological competence of physical education teachers as the basis of professional activity. Slobozhanskyi Herald of Science and Sport, (3(65), 27–34. https://doi.org/10.15391/snsv.2018-3.005

Issue

Section

Articles