Physical training schoolchildren junior southern Lebanon because of the character body type

Authors

  • Хасан Делбані [Hasan Delbany] National University of Physical Education and Sport of Ukraine, Lebanon
  • Ханка Делбані [Hanka Delbany] National University of Physical Education and Sport of Ukraine, Lebanon

Keywords:

fitness, body type, movement quality

Abstract

The problem of individualization of physical education of children of primary school age. Developed and tested a method of differentiated physical fitness, based on the particular features of a constitution and motor characteristics of children of primary school age in the process of physical education in schools. The study involved school children 7 years of secondary schools in southern Lebanon (58 boys and 60 girls). The experimental group was engaged in physical education for a differentiated manner, the control – according to the standard program of physical education. It is proved that the use of a differentiated approach in the physical education of children of primary school based on the constitutional identity, the lessons of physical training can improve functional ability and level of physical fitness of Lebanese students.

References

Методика оценки физической подготовленности и морфофункционального состояния учащихся начальных классов 6–9-летнего возраста юга Ливана, разных конституциональных типов / В. Ю. Давыдов, Х. Дельбани, Х. Дельбани и др. // Учебно-методическое пособие. – Самара : СГПУ, 2010. – 64 с.

Давыдов В. Ю. Современное физическое воспитание детей в Ливане / В. Ю. Давыдов // Физическая культура: воспитание, образование, тренировка. – 2010. – № 1. – С. 51–53.

Ермаков В. А. Теория и технология дифференцированного физического воспитания детей и учащейся молодежи : автореф. дис. докт. пед. наук. / В. А Ермаков. – М, 1996. – 48 с.

Левушкин С. П. Оптимизация физического состояния школьников 7–10 лет на основе влияния мышечных нагрузок различной направленности / С. П. Левушкин, Р. Р. Салимзянов. – Ульяновск : ИПК ПРО, 2003. – 144 с.

Левушкин С. П. Сенситивные периоды в развитии физических качеств школьников 7–17 лет с разными типами сложения / С. П. Левушкин // Физическая культура: воспитание, образование, тренировка. – 2006. – № 6. – С. 2–5.

Панасюк Т. Соматотип и физическая работоспособность у младших школьников / Т. Панасюк, Р. Тамбовцева // Человек в мире спорта: Новые идеи, технологии, перспективы : [Тез. докл. Междунар. конгр.] – М., 1998. – Т. 2. – С. 428–429.

Салман Х. Р. Особенности организации оздоровительной двигательной активности подростков в семье / Х. Р. Салман // Слобожанський науково-спортивний вісник : [наук.-теор. журн.] – Харків : ХДАФК, 2005. – № 8. – С. 50–57.

Салман Х. Р. Характеристика показателей физического развития и физической подготовленности школьников Ливана / Х. Р. Салман // Слобожанський науково-спортивний вісник : [наук.-теор. журн.] – Харків : ХДАФК, 2006. – № 9. – С. 37–40.

Сонькин В. Д. Проблема оптимизации физического состояния школьников средствами физического воспитание / В. Д. Сонькин, С. П. Левушкин // Физиология человека. – 2009. – Т. 35. – № 1. – С. 67–74.

Юссеф А. Ю. Особенности социальной среды развития физической культуры и спорта в Ливане / Али Юссеф, Мухаммед Юссеф // Физическое воспитание студентов. – 2010. – № 4. – С. 78–80.

Published

2013-04-30

How to Cite

Делбані [Hasan Delbany] Х., & Делбані [Hanka Delbany] Х. (2013). Physical training schoolchildren junior southern Lebanon because of the character body type. Slobozhanskyi Herald of Science and Sport, (2(35), 9–13. Retrieved from https://journals.uran.ua/index.php/1991-0177/article/view/18201

Issue

Section

1