Marketing physical education as an element of social society (socio-philosophical analysis)
Keywords:
фізична культура і спорт, організація діяльності, маркетингове середовище, формування попиту, ефективне управлінняAbstract
System of physical culture and sport is considered as part of awareness-raising process. Investigated the relevance of student-centered and anthropocentric marketing approaches to physical education. Clarify the role of student-centered marketing methods in physical education aimed at a person and maximum individualization. Also in the article the conditions intensify the demand for services in the field of physical culture and sports. Emphasized that the high axiological importance of physical education and sport is the basis of marketing because its success is based on the existing system of values in society and is associated with positive secondary values. Examines the current state of the problems of physical culture and sport in Ukraine, with numerous negative consequences associated with a decline in physical fitness of the population. The paper analyzes the motivational core sports and sports activities, a focus on healthy living. Substantiates the value of marketing in the organization of sports and sport.References
Гордин В. Э. Социальная политика и социальный маркетинг / В. Э. Гордин. – СПб. : СПбУЭФ, 1993. – 102 с.
Друкер П. Ф. Эффективное управление / П. Друкер ; [пер. с англ. М. Котельниковой]. – М. : АСТ : Астрель, 2004. – 284 с.
Зиннуров У. Г. Маркетинг в деятельности вузов: теория и методы решения / У. Г. Зиннуров. – Уфа. : УГУ, 1993. – 184 с.
Информационные технологии в маркетинге : [Учебник для вузов] / Под ред. Г.А. Титоренко. – М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2000. – 335 с.
Карлофф Б. Деловая стратегия: Концепция. Содержание. Символы : [Пер. с англ.] / Б. Карлофф. – М. : Экономика, 1991 – 238 с.
Котлер Ф. Маркетинг от А до Я : 80 концепций, которые должен знать каждый менеджер / Ф. Котлер ; [пер. с англ. Т. В. Виноградовой, А. А. Чеха, Л. Л. Царука]. – М. : Бизнеском, 2010 – 251 с.
Менеджмент, маркетинг, предпринимательство, право: Тематический словарь-справочник / [Золотов М. И., Кузин В. В., Кутепов М. Е., Сейранов С. Г.]. – М. : Физкультура, образование, наука, 1997. – 518 с.
Мудрик В. І. Організаційно-управлінська практика студентів : [Навчальний посібник] / В. І. Мудрик. – Х. : UA-Intellect, 2007. – 204 c.
Мудрик В. И. Организационно-управленческие основы физической культуры и спорта: учебные и справочные материалы / В. И. Мудрик, Ю. П. Мичуда, С. А. Заветный. – Х. : ХНАДУ, 2008. – 408 с.
Начинская C. B. Маркетинг физкультурно-спортивных услуг для школьников-подростков : [Учеб. пособие в 3-х частях] / C. B. Начинская, О. Н. Степанова, A. B. Портнов. – М. : Малаховка : МГАФК, 1999. – 151 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Slobozans`kij naukovo-sportivnij visnik [Slobozhanskyi herald of science and sport]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Our publications make use of copyright CREATIVE COMMONS open access journals.
Authors published in this journal agree to the following terms:
1 The authors reserve the right of authorship of the work and pass the journal right of first publication of this work are licensed under the Creative Commons Attribution License, which allows others to freely distribute the published work with reference to the authors of the original work and the first publication of this magazine.
2 The authors have the right to enter into separate agreements for additional non-exclusive distribution of work in the form in which it was published the magazine (such as work place electronic repository institution or publish as part of the monograph), provided that the reference to the first publication of this magazine.