Marketing physical education as an element of social society (socio-philosophical analysis)

Authors

  • Сергій Олександрович Разумовський [Sergiy Razumovskiy] Kharkiv State Academy of Physical Culture, Ukraine

Keywords:

фізична культура і спорт, організація діяльності, маркетингове середовище, формування попиту, ефективне управління

Abstract

System of physical culture and sport is considered as part of awareness-raising process. Investigated the relevance of student-centered and anthropocentric marketing approaches to physical education. Clarify the role of student-centered marketing methods in physical education aimed at a person and maximum individualization. Also in the article the conditions intensify the demand for services in the field of physical culture and sports. Emphasized that the high axiological importance of physical education and sport is the basis of marketing because its success is based on the existing system of values in society and is associated with positive secondary values. Examines the current state of the problems of physical culture and sport in Ukraine, with numerous negative consequences associated with a decline in physical fitness of the population. The paper analyzes the motivational core sports and sports activities, a focus on healthy living. Substantiates the value of marketing in the organization of sports and sport.

References

Гордин В. Э. Социальная политика и социальный маркетинг / В. Э. Гордин. – СПб. : СПбУЭФ, 1993. – 102 с.

Друкер П. Ф. Эффективное управление / П. Друкер ; [пер. с англ. М. Котельниковой]. – М. : АСТ : Астрель, 2004. – 284 с.

Зиннуров У. Г. Маркетинг в деятельности вузов: теория и методы решения / У. Г. Зиннуров. – Уфа. : УГУ, 1993. – 184 с.

Информационные технологии в маркетинге : [Учебник для вузов] / Под ред. Г.А. Титоренко. – М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2000. – 335 с.

Карлофф Б. Деловая стратегия: Концепция. Содержание. Символы : [Пер. с англ.] / Б. Карлофф. – М. : Экономика, 1991 – 238 с.

Котлер Ф. Маркетинг от А до Я : 80 концепций, которые должен знать каждый менеджер / Ф. Котлер ; [пер. с англ. Т. В. Виноградовой, А. А. Чеха, Л. Л. Царука]. – М. : Бизнеском, 2010 – 251 с.

Менеджмент, маркетинг, предпринимательство, право: Тематический словарь-справочник / [Золотов М. И., Кузин В. В., Кутепов М. Е., Сейранов С. Г.]. – М. : Физкультура, образование, наука, 1997. – 518 с.

Мудрик В. І. Організаційно-управлінська практика студентів : [Навчальний посібник] / В. І. Мудрик. – Х. : UA-Intellect, 2007. – 204 c.

Мудрик В. И. Организационно-управленческие основы физической культуры и спорта: учебные и справочные материалы / В. И. Мудрик, Ю. П. Мичуда, С. А. Заветный. – Х. : ХНАДУ, 2008. – 408 с.

Начинская C. B. Маркетинг физкультурно-спортивных услуг для школьников-подростков : [Учеб. пособие в 3-х частях] / C. B. Начинская, О. Н. Степанова, A. B. Портнов. – М. : Малаховка : МГАФК, 1999. – 151 с.

Published

2013-04-30

How to Cite

Разумовський [Sergiy Razumovskiy] С. О. (2013). Marketing physical education as an element of social society (socio-philosophical analysis). Slobozhanskyi Herald of Science and Sport, (2(35), 199–203. Retrieved from https://journals.uran.ua/index.php/1991-0177/article/view/18724

Issue

Section

6