ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТРЕНУВАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ЮНИХ ПЛАВЦІВ ЗАСОБАМИ РОЗРОБКИ МОБІЛЬНИХ ДОДАТКІВ

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2020-2.010

Keywords:

юні плавці, тренування, мобільні додатки, програмування, інформаційні технології.

Abstract

Мета: обґрунтування розробки мобільного додатку для контролю тренувальних навантажень при підготовці юних плавців.

Матеріал і методи: теоретичний аналіз та узагальнення літературних джерел; педагогічне спостереження, методи інформаційного моделювання та програмування, анкетування, методи математичної статистики.

Результати: створено мобільний додаток «SwimmDiary», який спрямований на оптимізацію контролю та планування об’єму фізичних навантажень у юних плавців. Розробка дозволяє створювати та відкоригувати особистий профіль спортсмена, реєструвати індивідуальні показники, встановлювати програму щоденних тренувань у календарі, переглянути існуючі нормативи та порівняти власні результати з ними, статистичні дані виконаних фізичних навантажень за обраний період тренувань. У програму вносяться такі показники: назви фізичної вправи, час її виконання, кілометраж виконання підготовчих вправ для проходження основної дистанції. До мобільного додатку включені основні такі стилі плавання: батерфляй, брас, кроль на спині, вільний стиль та комплексний стиль плавання. Проведено анкетування, основною метою якого було виявлення ставлення респондентів до мобільного додатку. Найбільш сподобалась розробка юним спортсменам (11,2±0,07), а їхні батьки виставили найнижчі оцінки (8,3±0,08) за 12-ти бальною шкалою.

Висновки: встановлено, що використання сучасних інформаційних технологій у навчально-тренувальному процесі юних плавців доцільно проводити засобами мобільних додатків, анкетування респондентів виявило високий рівень ставлення до розробки юних плавців, тренерів та фахівців-науковців з плавання. Анкетування виявило високий рівень оцінювання респондентів мобільного додатку SwimmDiary (48%) та вказало на найбільш сильні компоненти програми (дизайнерське рішення та представлення мобільного додатку) і слабкі (візуалізація даних).

References

Ажиппо, О. Ю., & Дорофєєва, Т. І. (2007), "Використовування комп’ютерних технологій в системі педагогічного контролю у спорті", Теорія та методика фізичного виховання, № 11, С. 3-6.

Ашанін, В. С., Філенко, Л. В., Філенко, І. Ю., & Полторацька, Г. С. (2017), "Оптимізація засобів фізичного виховання при підготовці учнів та студентів 15-17 років з використанням інформаційних технологій", Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки, В.143, С. 3-7.

Пилипко, О. О. (2018), "Особливості техніко-тактичних дій спортсменок різної кваліфікації, які спеціалізуються в комплексному плаванні на дистанції 200 метрів", Слобожанський науково-спортивний вісник, № 1(63), С. 74-79.

Платонов, В. Н. (2012), Спортивное плавание: путь к успеху, 544 с.

Попрошаєв, О. В. (2008), "Аналіз динаміки росту показників, що побічно характеризуютьспеціальну витривалість та ігрову працездатність у юних ватерполістів 13-15 років", Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, С. 111-113.

Філенко, Л. В. (2017), "Алгоритмічні основи побудови навчально-тренувального процесу студентів-спортсменів із використанням інформаційних технологій", Вісник Прикарпатського університету. Серія: Фізична культура, В.27-28, С. 318-323.

Ashanin, V., Druz, V., Pyatisotskaya, S., Zhernovnikova, Y., Aleksieieva, I., Aleksenko, Y., Yefremenko, A., & Pilipko, O. (2018), "Methods for determining the biological age of different children", Journal of Physical Education and Sport, 18, pp. 1845-1849.

Ashanin, V., Filenko, L., Pasko, V., Tserkovna, O., Filenko, I., Poltoratskaya, A., & Mulyk, K. (2018), "Implementation practices of the Rugby-5 into the physical education of schoolchildren 12-13 years old using information technology", Journal of Physical Education and Sport, 18(2), pp. 762-768.

Azhippo, A., Shesterova, L., Maslyak, I., Kuzmenko, I., Bala, T., Krivoruchko, N., Mameshina, M., & Sannikova, M. (2017), "Influence of functional condition of visual sensory system on motive preparedness of school-age children", Journal of Physical Education and Sport, 17(4), pp. 2519-2525.

Filenko, L., Ashanin, V., Basenko, O., Petrenko, Y., Poltorarska, G., Tserkovna, O., Kalmykova, Y., Kalmykov, S., & Petrenko Y. (2017), "Teaching and learning informatization at the universities of physical culture", Journal of Physical Education and Sport, 17(4), pp. 2454-2461.

Filenko, L., Poltoratska, G., & Sadovyi, A. (2014), "Algorithmic foundations of creation computer program of analysis of physical training of students of 5-11 grades evaluations", Slobozhanskyi herald of science and sport, 3(41), pp. 38-45.

Goloha, V., Romanenko, V., Podrigalo, L., Iermakov, S., Rovnaya, O., Tolstoplet, E., & Tropin, Y. (2018), "Functional state of martial arts athletes during implementation process of controlled activity–comparative analysis", Physical Activity Review, 6, pp. 87-93.

Pasko, V., Rovniy, A., Nesen, O., Ashanin, V., Filenko, L., Okun, D., Shevchenko, O., Dzhym, V., & Pilipko, O. (2019), "Efficiency of performing rugby's technical elements depending on the speed and strength quality level of 16-18-year-old rugby players", Journal of Physical Education and Sport, 19(1), pp. 546-551.

Politko, О. (2018), "Model characteristics of physical development and special physical preparedness of swimmers 12–15 years old", Slobozhanskyi herald of science and sport, 2(64), pp. 37-40.

Rovniy, A., Pasko, V., Nesen, O., Tsos, A., Ashanin, V., Filenko, L., Karpets, L., & Goncharenko, V. (2018), "Development of coordination abilities as the foundations of technical preparedness of rugby players 16-17 years of age", Journal of Physical Education and Sport, 18(4), pp. 1831-1838.

Mandzák, P., Mandzáková, M., Pavlíková, R. (2020), "The impact of special strength intervention in water on the flutter kicking performance in swimming", Journal of Physical Education and Sport, 20 (1), 14, pp. 108 – 115.

Jennifer L. Etnier, Yu-Kai Chang. (2019), "Exercise, cognitive function, and the brain: Advancing our understanding of complex relationships", Journal of Sport and Health Science, 8, pp. 299-300.

Piercy, K.L., Troiano, R.P., Ballard, R.M., Carlson, S.A., Fulton, J.E., Galuska, D.A., et al. (2018), "The physical activity guidelines for Americans", JAMA, 320: 2020–8.

Chang, Y.K., Etnier, J.L. (2015), "Acute exercise and cognitive function: emerging research issues", Journal of Sport and Health Science, 4, pp. 1–3.

Wiemeyer, J. (2019), "Evaluation of mobile applications for fitness training and physical activity in healthy low-trained people - A modular interdisciplinary framework", International Journal of Computer Science in Sport, 18(3), pp. 12-43.

Ho, C. L., Fu, Y. C., Lin, M. C., Chan, S. C., Hwang, B., & Jan, S. L. (2014), "Smartphone applications (apps) for heart rate measurement in children: Comparison with electrocardiography monitor", Pediatric cardiology, 35 (4), pp. 726-731.

Zhou, M., Fukuoka, Y., Mintz, Y., Goldberg, K., Kaminsky, P., Flowers, E., & Oi, A. (2018), "Evaluating machine learning–based automated personalized daily step goals delivered through a mobile phone app: Randomized controlled trial", JMIR mHealth and uHealth, 6 (1), pp. 28.

Published

2020-05-04

How to Cite

Ашанін, В., Філенко, Л., Казмірчук, А., & Філенко, І. (2020). ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТРЕНУВАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ЮНИХ ПЛАВЦІВ ЗАСОБАМИ РОЗРОБКИ МОБІЛЬНИХ ДОДАТКІВ. Slobozhanskyi Herald of Science and Sport, (2(76), 153–173. https://doi.org/10.15391/snsv.2020-2.010

Issue

Section

5