The dynamics of task performance among boys during their second year of studying at educational establishment

Authors

  • Олена Анатоліївна Клюс [Elena Klyus] Ternopil National Pedagogical University named after Volodymyr Hnatiuk,

Keywords:

boys, teaching is at school, task performance

Abstract

Thefindings of one-year ascertaining experiment have been analyzed in the article that show the display and change of task performance among seven-year old boys on different days of an academic week and periods of the academic year. It has been determined that such task performance as for the volume and speed processing of visual information during every day of the first and the last academic weeks of both terms is marked with a similar tendency for change and peculiarities of the display which are connected with a period of the academic year and a day of an academic week. The possibility of task performance maintenance among the boys during a week at the achieved level without their health hazard has been stated only under the condition of improvement of the activity and the content of physical education that is implemented during a working day in various forms.

References

Антропова М. В. Проблемы здоровья детей и их физическогоразвития / М. В. Антропова, Г. В. Бородкина, Л. М. Кузнецова // Здравоохранение Российской Федерации. – 1999. – С. 17–21.

Вишневский В. А. Здоровьесбережение в школе (педагогические стратегии и технологии) / В. А. Вишневский.– М. : Теория и практика физической культуры, 2002. – 270 с.

Власова О. І. Основи психології та педагогіки : [підручник] / О. І. Власова, А. А. Марушкевич; – 2-е вид., переробл. – К. : Знання, 2011. – 333 с.

Гуменна О. А. Фізіологічні характеристики організму дітей молодшого шкільного віку в різних умовах навчання : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня кандидата біол. наук : спец. [03.00.13] «Фізіологія людини і тварин» / О. А. Гуменна. – К., 2006. – 20 с.

Коробейников Г. В. Взаимосвязь субъективного представления целостности и удовлетворенности жизнью с состоянием когнитивных функций у людей разного возраста / Г. В. Коробейников // Психология зрелости и старения. – 2001. – № 1(13). – С. 97–109.

Коробейнікова Л. Г. Особливості фізичного розвитку та формування психофізіологічних функцій у дітей молодшого шкільного віку в умовах різних форм навчання : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. біол. наук : спец. 03.00.13 «Фізіологія людини і тварин» / Л. Г. Коробейнікова. – К., 2002. – 19 с.

Лазарева В. С. Системное развитие школы : [монографія] / В. С. Лазарева. – М. : Теория и практика физ. культуры, 2002. – 300 с.

Ланда Б. Х. Методика комплексной оценки физического развития и физической подготовленности : [учеб.пособ.] / Б. Х. Ланда. – М. : Советский спорт, 2004. – 192 с.

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів: Фізична культура. 1–4 класи. – Ірпінь : Перун, 2005. – 112 с.

Щорічна доповідь про стан здоров’я населення України та санітарно-епідемічну ситуацію : 2010 рік. – К., 2011. – 360 с.

Published

2013-12-30

How to Cite

Клюс [Elena Klyus] О. А. (2013). The dynamics of task performance among boys during their second year of studying at educational establishment. Slobozhanskyi Herald of Science and Sport, (5(38), 132–140. Retrieved from https://journals.uran.ua/index.php/1991-0177/article/view/20593

Issue

Section

Articles