Globalization and its influence on development of world professional tennis

Authors

  • Ольга Володимирівна Борисова [Borysova O.] National University of Physical Education and Sport of Ukraine,

Keywords:

globalization, professional tennis, organization, management, commercialization, professionalization, system

Abstract

In article influence of globalisation on formation of modern system of the organization of the professional tennis representing transnational association with global level of management is considered, which activity is directed on transformation of sports to the profitable commercial enterprise with culture of «super states» dominating in it (mainly to the USA), where the result of work (product  show) sale more than in 200 countries. Tennis globalization in economic, organizational, legal, technological, information, scientifically-technological, social, political and other displays has caused formation of structure of the world tennis bourgeoisie united corporate (first of all economic) interests.

 

References

Алексеев С. В. Международное спортивное право : [учебник для студентов вузов, обучающихся по направлениям 030500 «Юриспруденция» и 032101 «Физическая культура и спорт»] / С. В. Алексеев // [под. ред. П. В. Крашенинникова]. – М. : ЮНИТИ-ДАНА, Закон и право, 2008. – 895 с.

Алтухов С. В. Государственное управление и рыночное саморегулирование экономики профессионального спорта в Российской Федерации : автореф. дисс. канд. экон. наук / С. В. Алтухов. – Москва, 2007. – 27 с.

Ангелевич А. Страницы истории / А. Ангелевич // Теннис–82. – М. : Физкультура и спорт. – С. 61–64.

Мічуда Ю. П. Сфера фізичної культури і спорту в умовах ринку. Закономірності функціонування та розвитку / Ю. П. Мічуда. – К. : Олімпійська література, 2007. – 216 с.

Adidas «Group history» : [Электронный ресурс] / Режим доступа к журналу : http://www.adidas-group.com/en/overview/history/default.asp

Bairner A. Sport, nationalism, and globalization: European and North Americanperspectives / A. Bairner. – Albany : State University of New York Press, 2001. – P. 135–146.

Courier J. Tennis is dependent on jet travel, CNN. Com, 6 December, 2004 : [Электронный ресурс] / J. Courier. – Режим доступа : http://www.cnn. com/2004/TECH/12/02/explorers.jimcourier/index.html

Maguire J. Power and global sport / J. Maguire. – London : Routledge, 2005. – P. 207–233.

Ritzer G. The globalization of nothing / G. Ritzer. – Pine Forge Press, 2004. – P. 43–57.

Sandler D. M. Olympic Sponsorship vs. «Ambush» Marketing: Who Gets the Gold? / D. M. Sandler, D. Shani // Journal of Advertising Research. – 1989. – № 29 (4). – P. 9–14.

Sony Ericsson WTA Tour Story : [Электронный ресурс] / Режим доступа : http://www.sonyericssonwtatour.com/page/News /2011.html

Published

2012-12-30

How to Cite

Борисова [Borysova O.] О. В. (2012). Globalization and its influence on development of world professional tennis. Slobozhanskyi Herald of Science and Sport, (5-1(32), 117–123. Retrieved from https://journals.uran.ua/index.php/1991-0177/article/view/22038

Issue

Section

6