Marketing activities in the field of physical culture and sports, as an object of social cognition

Authors

  • Лідія Михайлівна Газнюк (Lidiya Gazniuk) Kharkiv State Academy of Physical Culture, Ukraine
  • Сергій Олександрович Разумовський (Sergiy Razumovskiy) Kharkiv State Academy of Physical Culture, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-2842-0547

DOI:

https://doi.org/10.15391/snsv.2014-1.002

Keywords:

sports and sports services, social programs, social policy, marketing activities

Abstract

Objective: To learn the social content marketing activities in the system of physical culture. Marketing activities in the sphere of physical culture and sport, regarded as an object of social cognition. Shows the value of commercial and non-profit marketing and its dependence on the state social policy and public opinion. Clarify the role of physical culture and sports services within the areas of social policy social programs. Found content marketing activities in the system of physical culture related, as the decision of the classic marketing issues and problems caused by the specifics of physical culture and sport as a sphere of social activity. Conclusion: The market in the sphere of physical culture is bifurkalnym and needs special marketing approach, due to the fact that the need to balance the interests of both parties: end users ( not paying enough ) and sponsors, patrons who pay for services provided to end consumers.

References

Банникова Л. Н. Маркетинг как социальный процесс: социологические аспекты анализа / Л. Н. Банникова. – Екатеринбург : УГТУ-УПИ, 2007. – 210 с.

Бароненко В. А. Здоровье и физическая культура студента: учебное пособие для студентов учреждений среднего профессионального образования / В. А. Бароненко, Л. А. Рапопорт. – 2-е изд., перераб. – Москва : Альфа-М: ИНФРА-М, 2012. – 333 с.

Зиннуров У. Г. Маркетинг в деятельности вузов: теория и методы решения / У. Г. Зиннуров. – Уфа : Уфимский госуниверситет, 1993. – 184 с.

Зыбин О. С. Социальный маркетинг / О. С. Зыбин. – Санкт-Петербург : СПбТЭИ, 2008. – 49 с.

Котлер Ф. Маркетинг от А до Я : 80 концепций, которые должен знать каждый менеджер / Ф. Котлер ; [пер. с англ. Т. В. Виноградовой, А. А. Чеха, Л. Л. Царука]. – Москва : Бизнеском, 2010. – 251 с.

Мудрик В. И. Организационно-управленческие основы физической культуры и спорта : [учебные и справочные материалы] / В. И. Мудрик, Ю. П. Мичуда, С. А. Заветный. – Х. : ХНАДУ, 2008. – 408 с.

Стратегический менеджмент : [учебное пособие] / Федеральное агентство по образованию РФ, Уфимский фил. ГОУ ВПО "Московский гос. гуманитарный ун-т им. М. А. Шолохова"; [под ред. Комарова А. Г. и Кудашева А. Р.]. – Москва : Уфимский фил. ГОУ ВПО "МГГУ им. М. А. Шолохова", 2009. – 254 с.

Ткачева О. А. Менеджмент и маркетинг в сфере физической культуры и спорта : [учебное пособие] / О. А. Ткачева. – Новочеркасск : ЮРГТУ, 2011. – 95 с.

Фомин В. Н. Социальный маркетинг в образовательной деятельности современного вуза / В. Н. Фомин. – Белгород : Изд-во БГТУ, 2008 – 142 с.

Published

2014-02-28

How to Cite

Газнюк (Lidiya Gazniuk) Л. М., & Разумовський (Sergiy Razumovskiy) С. О. (2014). Marketing activities in the field of physical culture and sports, as an object of social cognition. Slobozhanskyi Herald of Science and Sport, (1(39), 12–16. https://doi.org/10.15391/snsv.2014-1.002

Issue

Section

Articles