Improvement of course «methods of teaching physical culture in elementary school» in Dnepropetrovsk regional institute of postgraduate education

Authors

  • В. А. Савченко Dnipropetrovsk Regional Institute of Postgraduate Pedagogical Education, Ukraine

Keywords:

professional retraining advanced training, interactive teaching methods

Abstract

This article reviews new approaches to improve the training of teachers of physical education and elementary teachers who teach physical education in the system of postgraduate education. The necessity to implement and proved the effectiveness of interactive methods of learning by training teachers. Found that when using role-play techniques, group work, work in pairs significantly increased level of learning.

References

Буренко В. М. Роль викладача у створенні сприятливих умов для навчання дорослих / Буренко В. М. // Теоретичні питання освіти та виховання : [зб. наук. пр.]. – К. : КНЛУ, 2001. – № 17. – С. 179–181.

Джура О. Д. Умови та ефективність професійного самовизначення особистості / Джура О. Д. // Нова парадигма. – Запоріжжя, 2003. – Вип. 34. – С. 86–100.

Магин В. А. Научно-исследовательская работа в профессиональном становлении специалистов по физической культуре и спорту / В. А. Магин, П. Ю. Тищенко // Теория и практика физической культуры. – 2007. – № 6. – С. 2–3.

Полулях А. Формування здорового способу життя школярів засобами фізичного виховання в умовах ступеневої освіти / Полулях А. // Фізичне виховання в школі. – 2002. – № 4. – С. 35–38.

Published

2011-12-31

How to Cite

Савченко, В. А. (2011). Improvement of course «methods of teaching physical culture in elementary school» in Dnepropetrovsk regional institute of postgraduate education. Slobozhanskyi Herald of Science and Sport, (4(27), 220–222. Retrieved from https://journals.uran.ua/index.php/1991-0177/article/view/29226

Issue

Section

Articles