МЕТОДОЛОГІЧНІ ПРИНЦИПИ ДОСЛІДЖЕННЯ ЗОВНІШНЬОТОРГОВЕЛЬНИХ ЗВ'ЯЗКІВ

Автор(и)

  • Ігор Іванович Пузанов Київський національногоий університету імені Тараса Шевченка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6407.1.2013.15924

Ключові слова:

економічний закон, економічна категорія, ринок, ціна, методи аналізу, еластичність, “умови” торгівлі.

Анотація

Пузанов І. І. Методологічні принципи дослідження зовнішньоторговельних зв'язків.

У статті розглядається методологія проведення економічних досліджень. Визначено загальнометодологічні підходи у дослідженнях зовнішньоторговельних зв'язків. Розглянуто об'єктивний характер специфічних, загальних та особливих економічних законів. В існуючій статистичної звітності інформація по зовнішній торгівлі представляється у вигляді десятизначного цифрового коду. Такий підхід, незважаючи на його простоту, виключає вплив структурних зрушень в межах позиції, які можуть бути значні. економічні фактори, що впливають на формування умов зовнішньої торгівлі характеризуються значною диференціацією, не є цілком визначеними, їх прояв характеризуються особливо значною кількістю коливань та відхилень на обсяги зовнішньої торгівлі, і спроби суто емпіричного їх опису приводять до заплутаних, нечітких і громіздких формулювань. Розглянуто особливості трьох варіантів визначення ціни покупця та запропоновано етапи вирішення цього завдання. Розраховано структуру експорту металургійної промисловості на основі товарних підкатегорій товарної позиції 7207 у 2008 р.

Пузанов И. И. Методологические принципы исследования внешнеторговых связей.

В статье рассматривается методология проведения экономических исследований. Определены общеметодологические подходы в исследованиях внешнеторговых связей. Рассмотрен объективный характер специфических, общих и особых экономических законов. В существующей статистической отчетности информация по внешней торговле представляется в виде десятизначного цифрового кода. Такой подход, несмотря на его простоту, исключает влияние структурных сдвигов в рамках позиции, которые могут быть значительны. Экономические факторы, влияющие на формирование условий внешней торговли, характеризуются значительной дифференциацией, не является вполне определенными, их проявление характеризуются особенно значительным количеством колебаний и отклонений по объемам внешней торговли и попытки чисто эмпирического их описания приводят к запутанным, нечетким и громоздким формулировкам. Рассмотрены особенности трех вариантов определения цены покупателя и предложены этапы решения этой задачи. Рассчитано структуру экспорта металлургической промышленности на основе подкатегорий товарной позиции 7207 в2008 г.

Puzanov I. Methodological principles study of foreign trade.

The article discusses the methodology of economic research. General methodological approaches identified in the studies of foreign trade. We consider the objective of specific, general and special economic laws. In the existing statistical reporting information on foreign trade is in the form of ten-digit numeric code. This approach, despite its simplicity, excludes the impact of structural changes in the position, which may be significant. Economic factors affecting the formation of the terms of trade are characterized by considerable differentiation is not well defined, and their manifestation characterized by a particularly significant number of variations and deviations in terms of foreign trade and purely empirical attempts to describe them lead to confusing, unclear and cumbersome formulas. The features of the three options for determining the price the buyer and the proposed steps to solve this problem. The structure of the export of metallurgical industry on the basis of subcategories of heading 7207 to 2008 y.

Біографія автора

Ігор Іванович Пузанов, Київський національногоий університету імені Тараса Шевченка

д.е.н., проф., професор кафедри міжнародних фінансів Інституту міжнародних відносин

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-03-28