ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНІ МЕТОДИ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ РИНКУ СПОЖИВЧИХ ТОВАРІВ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Ірина Василівна Лазебна «Київський національний торговельно-економічний університет», м. Маріуполь, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6407.1.2013.15939

Ключові слова:

необхідність державного регулювання ринку, державне регулювання ринку споживчих товарів, економічні методи регулювання, податки, акцизи, мито, ціна, штрафи.

Анотація

Лазебна І. В. Фінансово-економічні методи державного регулювання ринку споживчих товарів в Україні.

У статті визначено зміст та необхідність державного регулювання ринку споживчих товарів в Україні. Проаналізовано фінансово-економічні методи регулювання, що відіграють одну з найважливіших ролей в управлінні процесами на ринку споживчих товарів. Державне регулювання намагається доповнювати ринковий економічний механізм, і незважаючи на те, що ринкова система стала регульованою, державний вплив має свої межі, які визначаються можливостями ринкового механізму попиту і пропозиції за умов недосконалої конкуренції. Держава бере на себе лише ті функції, які не підвладні ринку і пов’язані з необхідністю задоволення суспільних потреб. У статті було проведено аналіз фінансово-економічних методів державного регулювання. Їх застосування дає змогу створити економічні умови на ринку, які спонукають суб’єктів ринку діяти в необхідному для потреб споживачів напрямі, вирішувати ті, чи інші завдання згідно з загальнодержавними інтересами та приватними (особистими), а також зберегти право на вільний вибір своєї поведінки. Податки сприяють стимулюванню розвитку національного виробництва, вони є ефективним інструментом реалізації державної політики стосовно заохочення бізнесу, ділової та інвестиційної активності, стабілізації ринкової кон`юнктури, нарощенню підприємствами товарної пропозиції.

Лазебная ИВ. Финансово-экономические методы государственного регулирования рынка потребительских товаров в Украине.

В статье определено содержание и необходимость государственного регулирования рынка потребительских товаров в Украине. Проанализированы финансово-экономические методы регулирования, которые играют одну из важнейших ролей в управлении процессами на рынке потребительских товаров. Государственное регулирование дополняет рыночный экономический механизм, и, несмотря на то, что рыночная система стала регулируемой, государственное влияние имеет свои пределы, которые определяются возможностями рыночного механизма спроса и предложения при условиях несовершенной конкуренции. Государство берет на себя лишь те функции, какие не подвластны рынку и связанные с необходимостью удовлетворения общественных потребностей. Был проведен анализ финансово-экономических методов государственного регулирования. Их применение дает возможность создать экономические условия на рынке, которые побуждают субъектов рынка действовать в необходимом для потребностей потребителей направлении, решать те, или другие задания согласно общегосударственным интересам и частным (личными), а также сохранить право на свободный выбор своего поведения. Налоги способствуют развитию национального производства, они являются эффективным инструментом реализации государственной политики относительно поощрения бизнеса, деловой и инвестиционной активности, стабилизации рыночной конъюнктуры, стимулирования предприятиями товарного предложения.

Lazebna I. Financial and economic methods of state regulation of consumer goods in Ukraine.

Financial and economic methods of state regulation of consumer goods market inUkraine. The article defines the significance and the need for state regulation of consumer goods market inUkraine. Financial and economic methods of regulation that play one of the most important roles in the management processes for the consumer goods market are analysed. Governmental regulation tries to complement market economic mechanism and despite the fact that the market system became regulated, government influence has its limits, which are determined by potential of the market mechanism of supply and demand under conditions of imperfect competition. The state covers only those features that are not subject to market and related to meet social needs. We have analysed the financial and economic methods of state regulation. Their application allows to create economic market conditions that encourage market players to act in the desired direction for consumer needs and solve those other tasks in accordance with national and private (personal) interests and also keep the right to freely choose their behavior. Taxes help stimulate the development of domestic production, they are an effective instrument of public policy concerning the promotion of business and investment activity, stabilization of market conjuncture, increase commodity supply by companies.

Біографія автора

Ірина Василівна Лазебна, «Київський національний торговельно-економічний університет», м. Маріуполь

асистент

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-03-28