ОЦІНКА ІМІДЖУ БРЕНДІВ АВТОМОБІЛЕБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ УКРАЇНИ ЗА МЕТОДОМ СЕМАНТИЧНОГО ДИФЕРЕНЦІАЛУ

Автор(и)

  • Дар’я Олександрівна Приходько Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6407.2.2013.24191

Ключові слова:

імідж, бренд, підприємство, семантичний диференціал, вартість

Анотація

Приходько Д. О. Оцінка іміджу брендів автомобілебудівних підприємств України за методом семантичного диференціалу.

Метою статті є удосконалення алгоритму оцінки іміджу брендів автомобілебудівних підприємств за методом семантичного диференціалу, а також оцінка іміджу брендів автомобілебудівних підприємств України за методом семантичного диференціалу. У статті було розглянуто метод семантичного диференціалу, як засіб оцінки іміджу бренду підприємства. В результаті дослідження було визначено набір шкал семантичного диференціалу, з урахуванням особливостей діяльності автомобілебудівних підприємств. Шляхом поєднання цих критеріїв було утворено три групи, які достатньо висвітлюють імідж бренду автомобілебудівного підприємства. Група «Продукція підприємства» включає такі критерії: якість (висока/низька); актуальність (неактуальність); комплексне технологічне лідерство (антилідерство); доступність (недоступність). Група «Активність підприємства»: комунікація (антикомунікація); дистрибуція (обмеженість); відомість (невідомість); взаємозв’язок (дисонанс) зі споживачами. Група «Образ підприємства»: індивідуальність (примітивність); престижність (відсутність довіри); репутація (висока/низька); задоволення (незадоволення) від взаємодії. Також була надана авторська інтерпретація сутності критеріїв. Удосконалення алгоритму оцінки іміджу бренду за методом семантичного диференціалу базується на внесенні до алгоритму кроку, що ґрунтується на результатах профілю іміджу досліджуваних брендів та в результаті розмежовує бренд на при види у відповідності з класифікаційним критерієм брендів «імідж бренду» [1]: бренд з низьким, середнім, або з високим іміджем. За результатами оцінки іміджу за методом семантичного диференціалу, такі підприємства як ПАТ «ЗАЗ», ПрАТ «Эврокар», АТ «Автомобільна Компанія «Богдан Моторс», ПрАТ «Бориспільський автозавод», ПрАТ «Чернігівський автозавод», ПАТ «АвтоКрАЗ» мають бренд з високим іміджем; ТОВ «ВО «Кременчуцький автоскладальний завод», ПАТ «Черкаський автобус», ЗАТ «Завод комунального транспорту» / ТОВ «Львівські автобусні заводи», ПАТ «Завод «Часівоярські автобуси» мають бренд з середнім іміджем; підприємство ТОВ «Херсонський автоскладальний завод «Анто-Рус» має бренд з низьким іміджем.

Prykhodko D. Estimation of Brand Image of Machine Building Companies in Ukraine by Semantic Differential Approach.

The objective of the article is to improve the brand image evaluation algorithm of machine building companies according to the semantic differential approach, as well as estimation  brand image machine building companies in Ukraineaccording to the semantic differential approach. The article is headlined the semantic differential approach as a means of estimation of the brand image of the company. Due to the study a set of semantic differential scales was identified, taking into consideration function peculiarities of machine building companies. Through the combination of these criteria three groups were established which sufficiently reflect brand image of machine building company. Production Company group includes the following criteria: quality (high/low); relevance (irrelevance); complex technichal leadership (anti-leaership); availability (unavailability). Company Activity group: communication (anticommunication); distribution (limitation); reknown (unknown); correlation (discord) with consumers. Company Image group: identity (primitivity); prestige (no confidence); reputation (high/low), satisfaction (dissatisfaction) of interaction. It was also given the author's interpretation of the criteria nature. Improving of brand image estmation algorithm by semantic differential approach is based on making the algorithm step found upon the results of the profile image of the studied brands and as a result it separates brand in 3 types in accordance with the classification criteria of the "brand image" [1]: brand of low, medium, or high image. According to the estimation result of image based on semantic differential approach, such enterprises as JSC ZAZ , PJSC Eurocar, JSC Automobile Company Bogdan Motors , PJSC Boryspyl Autoplant, PJSC Chernihiv Car Factory,  JSC AutoKrAZ have the brand of high image; LLC Kremenchuk Automobile Plant, JSC Cherkassy Bus, JSC Plant of Public Transport/Lviv Bus Plant, JSC Chasivyar Buses Plant have the medium brand image, the company of Kherson Car Assembly Plant Anto-Rus is a brand with low image.

Приходько Д. А. Оценка имиджа брендов автомобилестроительных предприятий Украины методом семантического дифференциала.

Целью статьи является усовершенствование алгоритма оценки имиджа автомобилестроительных предприятий по методу семантического дифференциала, а также оценка имиджа брендов автомобилестроительных предприятий Украины по методу семантического дифференциала. В статье было рассмотрен метод семантического дифференциала, как средство оценки имиджа предприятия. В результате исследования был определен набор шкал семантического дифференциала, с учетом особенностей деятельности автомобилестроительных предприятий. Путем сочетания этих критериев были образованы три группы, которые достаточно освещают имидж бренда автомобилестроительного предприятия. Группа «Продукция предприятия» включает следующие критерии: качество (высокая/низкая) актуальность (неактуальности), комплексное технологическое лидерство (антилидерство), доступность (недоступность). Группа «Активность предприятия»: коммуникация (антикомуникация) дистрибуция (ограниченность), известность (неизвестность), взаимосвязь (диссонанс) с потребителями. Группа «Образ предприятия»: индивидуальность (примитивность), престижность (отсутствие доверия), репутация (высокая/низкая), удовольствие (недовольство) от взаимодействия. Также была предоставлена авторская интерпретация сущности критериев. Усовершенствование алгоритма оценки имиджа бренда методом семантического дифференциала базируется на внесении в алгоритм шага, который основан на результатах профиля имиджа исследуемых брендов и в результате разграничивает бренд на три вида в соответствии с классификационным критерием брендов «имидж бренда» [1]: бренд с низким, средним, или с высоким имиджем. По результатам оценки имиджа методом семантического дифференциала, такие предприятия как ПАО «ЗАЗ», ЧАО «Еврокар», АО «Автомобильная Компания «Богдан Моторс», ЧАО «Бориспольский автозавод», ЧАО «Черниговский автозавод», ПАО «АвтоКрАЗ »имеют бренд с высоким имиджем; ООО «ПО «Кременчугский Автосборочный завод», ПАО «Черкасский автобус», ПАО «Завод коммунального транспорта» / ООО «Львовские автобусные заводы», ПАО «Завод «Часовоярские автобусы» имеют бренд со средним имиджем, предприятие ООО «Херсонский автосборочный завод «Анто-Рус» имеет бренд с низким имиджем.

Біографія автора

Дар’я Олександрівна Приходько, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

асистент

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-11-28