Психолого-педагогічний потенціал використання ювілейних культурних і спортивних заходів у тренувальному процесі студентів-каратистів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2017-36.%25pКлючові слова:
психолого-педагогічний потенціал, інтерактивні техніки, ювілейні культурні і спортивні заходи, Масутацу Ояма, кіоку-шинкай карате, ката, тамешиварі, студенти-каратисти, спортсмени-герої, зона АТО.Анотація
У статті розглянуто психолого-педагогічний по-
тенціал використання ювілейних культурних і спортивних заходів із
застосуванням інтерактивних технік у процесі підготовки студентів-
каратистів, їх вплив на морально-етичне, психологічне та патріотичне
виховання спортсменів. Наведено систему культурних заходів: вечір
пам’яті Масутацу Оями, доповіді студентів про його життєвий і твор-
чий шлях, музично-літературна композиція, виконання Гімну і Клятви
каратистів, виставка книг М.Оями та видань про його життєтворчість,
представлено колекцію холодної зброї та бойового спорядження япон-
ських воїнів епохи Середньовіччя. Виконано улюблені вправи М.Оями:
цикл формальних вправ карате (ката), тамешиварі (розбивання руками
та ногами дощок) та «Лабіринт сміливості» (складні вправи для досвід-
чених спортсменів, які мають потужний позитивний вплив у процесі
розвитку вольових якостей та становленні особистості студента-кара-
тиста). Продемонстровано художній фільм «Воїн вітру», в якому висвіт-
лено основні етапи біографії майстра східної боротьби М.Оями. Влашто-
вано стенд про еволюцію бойових мистецтв із давніх часів на території
Дикого поля.
Представлено заходи, присвячені пам’яті відомих майстрів спорту,
що загинули смертю героїв у зоні АТО «Пам’яті героїв». У ході заходів
проводилося: вечір-реквієм, доповіді студентів про життєвий, спортив-
ний та бойовий шлях спортсменів-героїв, демонстрація документаль-
них відеофільмів про боротьбу українського народу 2013 – 2014 років,
спортивні показові двобої, виставка книг, вистава «Захисник Батьків-
щини».
З метою підвищення патріотичного виховання молоді акцент зро-
блено на культурно-історичних, літературно-краєзнавчих і мистецтвоз-
навчих паралелях проведення національно-визвольної боротьби на Дон-
басі.
Посилання
Мисакян М.А. Каратэ киокушинкай: самоучитель / М.А.Мисакян. – М. : ФАИР-ПРЕСС, 2004. – 400 с.
Ояма М. Философия каратэ / М.Ояма. – Калининград : Роза, 1993. – 82 с.
Ояма М. Это каратэ / М. Ояма. – М. : ФАИР-ПРЕСС, 2001. – 320 с.
Ояма М. Классическое каратэ /М.Ояма. – М. : Эксмо, 2008. – 256 с.
Роменець В.А. Виховання творчих здібностей у студентів / В.А. Роменець. – К. : Вища школа, 1973. – 96 с.
Тарас А.Е. Боевая машина: Руководство по самозащите / А.Е.Тарас. – Минск, 2004. – 592 с.
Технології роботи організаційних психологів: Навч. посіб. / за наук. ред. Л.М.Карамушки. – К. : Фірма «ІНКОС», 2005. – 366 с.
Уэйнберг Р.С. Основы психологии спорта и физической культуры / Р.С. Уэйнберг, Д. Гоулд / пер. с англ. – К. : Олимпийская литература, 2001. – 336 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.