Психолого-педагогічний потенціал використання ювілейних культурних і спортивних заходів у тренувальному процесі студентів-каратистів

Автор(и)

  • К.С. Осика

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2017-36.%25p

Ключові слова:

психолого-педагогічний потенціал, інтерактивні техніки, ювілейні культурні і спортивні заходи, Масутацу Ояма, кіоку-шинкай карате, ката, тамешиварі, студенти-каратисти, спортсмени-герої, зона АТО.

Анотація

У статті розглянуто психолого-педагогічний по-
тенціал використання ювілейних культурних і спортивних заходів із
застосуванням інтерактивних технік у процесі підготовки студентів-
каратистів, їх вплив на морально-етичне, психологічне та патріотичне
виховання спортсменів. Наведено систему культурних заходів: вечір
пам’яті Масутацу Оями, доповіді студентів про його життєвий і твор-
чий шлях, музично-літературна композиція, виконання Гімну і Клятви
каратистів, виставка книг М.Оями та видань про його життєтворчість,
представлено колекцію холодної зброї та бойового спорядження япон-
ських воїнів епохи Середньовіччя. Виконано улюблені вправи М.Оями:
цикл формальних вправ карате (ката), тамешиварі (розбивання руками
та ногами дощок) та «Лабіринт сміливості» (складні вправи для досвід-
чених спортсменів, які мають потужний позитивний вплив у процесі
розвитку вольових якостей та становленні особистості студента-кара-
тиста). Продемонстровано художній фільм «Воїн вітру», в якому висвіт-
лено основні етапи біографії майстра східної боротьби М.Оями. Влашто-
вано стенд про еволюцію бойових мистецтв із давніх часів на території
Дикого поля.
Представлено заходи, присвячені пам’яті відомих майстрів спорту,
що загинули смертю героїв у зоні АТО «Пам’яті героїв». У ході заходів
проводилося: вечір-реквієм, доповіді студентів про життєвий, спортив-
ний та бойовий шлях спортсменів-героїв, демонстрація документаль-
них відеофільмів про боротьбу українського народу 2013 – 2014 років,
спортивні показові двобої, виставка книг, вистава «Захисник Батьків-
щини».
З метою підвищення патріотичного виховання молоді акцент зро-
блено на культурно-історичних, літературно-краєзнавчих і мистецтвоз-
навчих паралелях проведення національно-визвольної боротьби на Дон-
басі.

Посилання

Мисакян М.А. Каратэ киокушинкай: самоучитель / М.А.Мисакян. – М. : ФАИР-ПРЕСС, 2004. – 400 с.

Ояма М. Философия каратэ / М.Ояма. – Калининград : Роза, 1993. – 82 с.

Ояма М. Это каратэ / М. Ояма. – М. : ФАИР-ПРЕСС, 2001. – 320 с.

Ояма М. Классическое каратэ /М.Ояма. – М. : Эксмо, 2008. – 256 с.

Роменець В.А. Виховання творчих здібностей у студентів / В.А. Роменець. – К. : Вища школа, 1973. – 96 с.

Тарас А.Е. Боевая машина: Руководство по самозащите / А.Е.Тарас. – Минск, 2004. – 592 с.

Технології роботи організаційних психологів: Навч. посіб. / за наук. ред. Л.М.Карамушки. – К. : Фірма «ІНКОС», 2005. – 366 с.

Уэйнберг Р.С. Основы психологии спорта и физической культуры / Р.С. Уэйнберг, Д. Гоулд / пер. с англ. – К. : Олимпийская литература, 2001. – 336 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-03-24

Як цитувати

Осика, К. (2017). Психолого-педагогічний потенціал використання ювілейних культурних і спортивних заходів у тренувальному процесі студентів-каратистів. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (36). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2017-36.%p