Вивчення впливу індивідуально- типологічних властивостей нервової системи на формування моторно-силових навичок юнаків
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-33.%25pКлючові слова:
сила нервової системи, процеси збудження і гальмування, моторно-силові навички, старшокласники, динаміка формування навичок.Анотація
У статті досліджується проблема формування моторних на-
вичок, у виконанні яких провідною є фізична якість «сила». Емпірич-
но досліджено та розкрито вплив сили нервової системи учнів старших
класів на динаміку формування моторно-силових навичок. Визначено
показники сили нервової системи, балансу збудження і гальмування,
інертності, рухливості цих процесів. Виявлено та представлено успіш-
ність формування моторно-силової навички «тяга» штанги у юнаків з
індивідуально-типологічними властивостями нервової системи протя-
гом одного тренування. Порівняно дані технічної успішності виконання
моторно-силової вправи та досягнення спортивних результатів юнаків
із різними за силою та балансом нервової системи через чотири мікро-
цикли. Представлено зміни успішності виконання моторно-силової
вправи після восьми тренувальних занять. Отримано дані узагальне-
но та представлено у вигляді таблиць і діаграм. Показано порівняльну
картину емпіричного дослідження формування моторно-силової нави-
чки техніки виконання вправи «тяга» штанги учнями старших класів з
різною силою нервової системи до і після формувального експерименту.
Виявлено, що на етапі формування уявлення про моторну дію вищі по-
казники техніки виконання вправи виявили юнаки із середньою та се-
редньо-слабкою силою нервової системи. На етапі закріплення вправи
юнаки із різною силою нервової системи виявили близькі за значенням
показники.
Посилання
Бернштейн Н. А. Физиология движений и активность / Н. А. Бернштейн; под ред. О. Г. Газенко, изд. подгот. И.М. Фейенберг. – М. : Наука, 1990. – 495 с.
Бернштейн Н. А. О ловкости и её развитии / Н. А. Бернштейн. – М. : Физкультура и спорт, 1991. – 288 с.
Ильин Е. П. Психомоторная организация человека: учебник для вузов / Е. П. Ильин. – СПб. : Питер, 2003. – 384 с.
Ильин Е. П. Психология спорта / Е. П. Ильин. – СПб. : Питер, 2009. – 352 с.
Небылицин В. Д. Психофизиологические исследования индивидуальных различий / В. Д. Небылицин. – М. : Наука, 1976. – 336 с.
Павлов И. П. Мозг и психика: избр. психол. тр. / И. П. Павлов. – Москва; Воронеж : НПО «МОДЭК», 1996. – 320 с.
Русалов В. М. О природе темперамента и его месте в структуре индивидуальных свойств человека / В. М. Русалов // Вопросы психологии. – 1985. – №1. – С. 19–32.
Теплов Б. М. Избранные труды: в 2-х т. / Б. М. Теплов. – М. : Педагогика, 1985. – Т. II. – 360 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.