Консультування як корегуюча і профілактична діяльність для підтримки розвитку сучасної людини

Автор(и)

  • Aнтони Kрaуз

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-31.%25p

Ключові слова:

консультування, профорієнтація, професійний консалтинг, освіта.

Анотація

У статті розкрито сутність понять, пов’язаних із проблемою консультування і профорієнтації на усіх етапах розвитку учня, починаючи з початкової школи і закінчуючи вишом. Представлено різноманітні психолого-психометрично-мотиваційні тести, які використовуються на європейському ринку праці у процесі підбору персоналу і забезпечують отримання даних про схильності та вміння людей, їх потенціал, тобто ту інформацію, яку рідко можна отримати під час звичайної співбесіди, індивідуальних або групових профконсультацій. Обговорювані у статті проблеми проаналізовано із урахуванням знань студентів про діяльність організацій профорієнтації і профконсультування за допомогою досліджень, проведених у 2013-2014 роках серед студентів Підкарпаття. З’ясовано, що профорієнтація сприяє успішному переходу учня на ринок праці, а також допомагає при можливій зміні роботи. Встановлено, що наявність в кожній школі і на кожному рівні освіти професійного консультанта стає сьогодні безперечною необхідністю. Доведено необхідність і значущість контактування усіх шкіл, включаючи вищі професійні школи, з психолого-педагогічними установами, службою охорони здоров’я, органами праці і їх консультаційними відділеннями, у тому числі центрами інформації і планування професійної кар’єри. Зроблено висновки, що нестабільність ринку праці, постійні зміни й обмеження Європейського Економічного Простору вимагають впровадження обов’язкової системи консалтингу і профорієнтації, а правильність вибору професії учня на усіх етапах навчання та його професійної діяльності сприятиме зниженню рівня безробіття і зменшенню проявів різноманітних патологій серед молоді.

Посилання

Bauman Z. Globalizacja. I co z tego dla ludzi wynika / Z. Bauman. – Warszawa, 2000.

Banesz G. Technicke vzdelavanie v digitalnom prostredi / G. Banesz, D. Lukacova, J. Sitas. – Nitra, 2010.

Decyzja nr 2241/2004/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 grudnia 2004 r. w sprawie jednolitych ram wspólnotowych dla przejrzystoĞci kwalifikacji i kompetencji.

Depeszowa J. Informacne a komunikacne technologii v pedagogickiej priprawie ucitelov // Civilizacne vyzvy profesionalneho vzdelawania. Vybrane problemy v oblasti

odborneho vzdelavania Polsko a Slovensko / red. T. Piątek. – Rzeszów, 2010.

Dziennik. Firmy sprawdzają osobowoĞü pracowników. – 2008.

Grajek M. Testy ruszają od 4 maja, Testy psychometryczne, Magazyn akademicki Eurostudent, nr 168/05/2009.

Grajek M. Motywacja – decydujący czynnik rekrutacji, Magazyn akademicki Eurostudent, nr 169/05/2009.

Furmanek W. Edukacja a przemiany cywilizacyjne. – Rzeszów, 2010.

Herr E. Planowanie kariery zawodowej / E. Herr, S. Cramer. – Warszawa, 2001.

Kargulowa A. O teorii i praktyce poradnictwa. – Warszawa, 2004.

Kodeks pracy. – Warszawa, 2015.

Krauz Ag. Zasady wspóápracy edukacyjnej – uznawalnoĞü kwalifikacji w Unii Europejskiej // Cywilizacyjne wyzwania edukacji zawodowej Wybrane problemy ksztaácenia zawodowego w Polsce i na Sáowacji / red. T. Piątek. – Rzeszów, 2010.

Krauz A. Semiprogramowanie nowoczesną metodą wspóáczesnej edukacji zawodowej / A. Krauz. – Rzeszów, 2010.

Krauz A. Nowoczesne zarządzanie przedsiĊbiorstwem a strumieĔ wartoĞci spoáecznych na rynku pracy // W. Furmanek, W. Walat, Teoretyczne i praktyczne problemy edukacji technicznej, tom XI. – Rzeszów, 2009.

LeliĔska K. Orientacja i poradnictwo zawodowe w nowym systemie edukacji / red. H. Bednarczyk, J. Figurski, M. ĩurka. – Pedagogika Pracy – doradztwo zawodowe. WSP ZNP. – Warszawa, 2004.

MEN o reformie programowej – ksztaácenie zintegrowane, MEN Biblioteczka Reformy, Zeszyt nr 7. – Warszawa, 1999.

MEN o reformie programowej – ksztaácenie blokowe, MEN Biblioteczka Reformy, Zeszyt nr 8. – Warszawa, 1999.

MEN o reformie programowej – gimnazjum, MEN Biblioteczka Reformy, Zeszyt nr 9. – Warszawa, 1999.

Multimedialna encyklopedia powszechna, 2003.

Nowacki T.W. Zawodoznawstwo / T.W. Nowacki. – ITE Radom, 1999.

Nowacki T.W. Leksykon pedagogiki pracy/ T.W. Nowacki. – Radom, 2004.

Paluch M. Strategia edukacji w perspektywie wielokulturowej // O wychowaniu, wartoĞciach i myĞli spoáecznej, dylematy i refleksje / red. M. Paluch, B. Wyczawski. – Sanok, 2008.

Piątek T. Orientacja zawodowa – zagubiona funkcja wspóáczesnej szkoáy / red. W. Furmanek, Wyd. ZDTiI – UR. – Rzeszów, 2007.

Rachalska W. Problemy orientacji zawodowej / W. Rachalska. – Warszawa, 1987.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 stycznia 2003 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej publicznych przedszkolach, szkoáach i placówkach (Dz. U. nr 11, poz. 114).

Szajek S. System orientacji i poradnictwa zawodowego. – Warszawa, 1987.

SzubaĔski R. Nowy system edukacji zawodowej, [w:] Edukacja zawodowa a rynek pracy Raport IPiSS, zeszyt nr 17. – Warszawa, 1999.

Szymanek Z. Poradnictwo zawodowe wobec wyzwaĔ wspóáczesnoĞci, UMCS. – Lublin, 2001.

Toffler A. Budowa nowej cywilizacji. Polityka trzeciej fali. – PoznaĔ, 1996.

Wiatrowski Z. Podstawy pedagogiki pracy / Z. Wiatrowski. – Bydgoszcz, 1994.

Wojtasik B. Warsztat doradcy zawodu. Aspekty pedagogicznopsychologiczne. – Warszawa, 1997.

Vargova M. Metodika pracovnej vychovy a pracovneho vyucovania. – Nitra, 2007.

Zalewski T. Firmy szukają káamców, «Prawo pracy» z dnia 09.01.2010.

http://www.rzeszow.roefs.pl/News/exeDefault/?id=9352 z dnia 15.05.2015 r.

http://www.gazeta.edu.pl/Orientacja_zawodowa_czyli_planowanie_kariey-95_372-0.html

www.praca.gov.pl

http://pl.wikipedia.org/wiki/Poradnictwo_zawodowe 15.05.2015r.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-01-05

Як цитувати

Kрaуз A. (2016). Консультування як корегуюча і профілактична діяльність для підтримки розвитку сучасної людини. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (31). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-31.%p