Вивчення професійно-особистісних якостей майбутніх спеціальних психологів.

Автор(и)

  • З.В. Огороднійчук
  • О.М. Дубовик

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-30.%25p

Ключові слова:

професійні якості, спеціальний психолог, компоненти, гностичний, проективний, конструктивний, комунікативний, організаторський, рефлексивний і соціально-перцептивний.

Анотація

У статті висвітлюються наукові підходи до вивчення індивідуально-особистісних якостей майбутніх спеціальних психологів. Автори аналізують роботи відомих учених про професійно-особистісні якості спеціаліста, які є одним із важливих факторів професійної придатності. Представлено структурні компоненти професійної діяльності майбутнього психолога, такі як: гностичний компонент, пов’язаний із постійним узагальненням і систематизацією наукових знань, їх розширенням, перетворенням у професійні; проективний компонент передбачає розвиток системи професійної діяльності з урахуванням потреб усебічного й індивідуального підходу до клієнта; конструктивний, пов’язаний з інформаційним забезпеченням процесу професійної діяльності; комунікативний регламентує і регулює стосунки психолога-практика та клієнта; організаційний, пов’язаний зі створенням загального ритму та режиму професійної діяльності; рефлексивний, завданням якого є взаємодія з клієнтом, вміння виділяти ключову проблему та визначати оптимальну стратегію психологічного аналізу внутрішньої картини проблеми клієнта і соціально-перцептивний, який включає відповідну рольову позицію та співпрацю з клієнтом. Представлено змістовний перелік професійно важливих якостей особистості спеціального психолога, на вивчення яких буде спрямоване наше подальше дослідження. Це, в свою чергу, пояснюється необхідністю вдосконалення системи підготовки фахівців у галузі спеціальної психології з метою зміни рівня їх професійної спрямованості.

Посилання

Афузова Г. В. Професійна спрямованість психолога на корекційну підтримку дітей з психофізичними порушеннями:

[навч. посібник] / Г.В. Афузова, З.В. Огороднійчук. – К. :

НПУ імені М.П. Драгоманова, 2013. – 152 с.

Борисюк А. С. Психологічні особливості формування професійних якостей майбутнього медичного психолога : дис. ... канд.

психол. наук : 19.00.07 / А. С. Борисюк; Прикарпатський ун-т

ім. В.Стефаника. – Івано-Франківськ, 2004. – 204 с.

Дружинин В. Н. Психология общих способностей / В. Н. Дружинин. – М., 1995. – 156 с.

Ильин Е. П. Мотивация и мотивы / Е. П. Ильин. – СПб. : Питер, 2000. – 512 с.

Компанієць В. М. Сутність і особливості сучасного полікультурного виховання / В.М. Компанієць // Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді : зб. наук. праць. – Вип. 6. – К. : Вид-во ЖДУ, 2004. – Кн. 1. – С. 62 – 67.

Овчарова Р. В. Справочная книга школьного психолога /

Р. В. Овчарова. – М. : Просвещение, 1996. – 352 с.

Силкін О. О. Зміст терміну «професійно значущі якості особистості» і технологія визначення цих якостей для окремого

фахівця / О. О. Силкін // Педагогіка, психологія і соціологія. – Д. : ДВНЗ «ДонНТУ», 2011. – № 9 (19). – С. 46 – 49.

Кочюнас Р. Основы психологического консультирования /

Римас Кочюнас – М. : Академический проект, 1999. – 240 с.

Темнова Л. В. Личностно-профессиональное развитие психолога в системе высшего образования / Л. В. Темнова. – М. : МПГУ, 2000. – 342 с.

Фурман А. А. Ціннісно-орієнтаційні чинники особистісного

розвитку майбутніх психологів : автореф. ... канд. психол.

наук : 19.00.07 / А.А. Фурман. – Одеса, 2009. – 20 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Огороднійчук, З., & Дубовик, О. (2019). Вивчення професійно-особистісних якостей майбутніх спеціальних психологів. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (30). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-30.%p