Професійна самооцінка у професійному становленні особистості майбутніх фахівців соціономічних професій

Автор(и)

  • L.A. Onufriieva

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-26.%25p

Ключові слова:

професійна самооцінка, професійне становлення, особистість, майбутні фахівці соціономічних професій, образ «Я-професіонал», «Я-концепція» особистості, професійна самосвідомість, професійна діяльність.

Анотація

У статті на основі теоретико-методологічного аналізу проблеми образу «Я-професіонал» як складової «Я-концепції» особистості теоретично обґрунтувано значення професійної самооцінки у професійному становленні особистості майбутніх фахівців соціономічних професій. На основі результатів досліджень сучасних науковців зазначено, що професійна самооцінка є центральним компонентом професійної самосвідомості особистості, який пов’язаний із ціннісним ставленням до власного «Я», до професійних якостей і результатів професійної діяльності майбутніх фахівців соціономічних професій. Підтверджено, що професійна самооцінка формується під впливом змісту професійної діяльності, результатів, досягнутих у цій діяльності, індивідуальних властивостей особистості, а також властивості якості, яка оцінюється. Основними параметрами професійної самооцінки виступають ступінь адекватності, критичність і міра стійкості особистості. Зважаючи на особливості формування позитивного образу «Я-професіонал», у студентів-майбутніх фахівців соціономічних професій виділяють такі основні етапи цього процесу: формування у майбутніх фахівців соціономічних професій ідеальної моделі «професіонал» за допомогою професійних міжособистісних відносин у вигляді транслювання особистого та професійного досвіду викладача; актуалізація уваги особистості майбутніх фахівців соціономічних професій на порівняння свого реального й ідеального образів «Я-професіонал» за допомогою міжособистісних відносин у вигляді діалогу між викладачем і майбутніми фахівцями; стимуляція особистісного зростання та самовдосконалення майбутніх фахівців соціономічних професій для досягнення ідеального образу «Я-професіонал».

Посилання

Бороздина Л.В. Что такое самооценка? / Л.В. Бороздина //

Психологический журнал. – 1992. – Т. 13. – №4. – С. 99-101.

Занина Л. В. Основы педагогического мастерства: учебн. пособие / Л.В. Занина, Н.П. Меньшикова. – Ростов- на Дону,

Кон И.С. В поисках себя: Личность и её самоопределение /

И.С. Кон. – М.: Политиздат, 1984. – 235 с.

Овсянецька Л.П. До проблеми психологічної сутності домагань особистості / Л.П Овсянецька // Філософія, соціологія, психологія. – Івано-Франківськ: Прикарпатський ун-т

ім. В. Стефаника, 1999. – Вип. 3. – №1. – С. 55-62.

Онуфрієва Л.А. Дослідження психологічних детермінант розвитку професійної самосвідомості та особистісної зрілості майбутніх фахівців соціономічних професій /

Л.А.Онуфрієва // Науковий вісник Миколаївського державного університету імені В.О.Сухомлинського: збірник наукових праць / за ред. С.Д.Максименка, Н.О.Євдокимової. –

Т. 2. – Вип. 10(91). – Серія «Психологічні науки». – Миколаїв:

МНУ імені В.О.Сухомлинського, 2013. – С. 227-233.

Онуфрієва Л.А. Самооцінка як складова Я-концепції особистості майбутніх фахівців соціономічних професій /

Л.А.Онуфрієва // Проблеми сучасної психології. Збірник

наукових праць Кам’янець-Подільського національного

університету імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України / за ред. С.Д.Максименка,

Л.А.Онуфрієвої. – Вип. 22. – Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2013. – С. 396-412.

Онуфрієва Л.А. Theoretical and psychological analysis of the

image «Me-professional» as a component of «Me-concept» of

future socionomic specialists’ personality / Л.А.Онуфрієва //

Проблеми сучасної психології. Збірник наукових праць

Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г.С. Костюка

НАПН України /За ред. С.Д.Максименка, Л.А.Онуфрієвої. –

Вип. 25. – Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2014. – С. 344-

Палюх Марек. Освіта в суспільстві, яке змінюється / За ред.

Беати Зємби, Дорота Пстронг // Вибрані проблеми соціальної

педагогіки і соціальної роботи. – Кам’янець-Подільський,

– С. 74-75.

Панок В.Г. Концептуальні підходи до формування особистості практикуючого психолога / В.Г. Панок // Практична

психологія та соціальна робота. – 1998. – №4. – С.5-7.

Прикладные аспекты современной психологии:термины,

законы, концепции, методы: Справочное издание / автор-составитель Н.И. Конюхов. – 1992. – 489 с.

Професійна мобільність майбутніх фахівців: навчально-методичний посібник. – Одеса: СМИЛ, 2004. – 120 с.

Реан А.А. Психология изучения личности / А.А. Реан –

СПб.: Изд-во Михайлова В.А., 1999. – 288 с.

Реан А.А. Психология личности. Социализация, поведение,

общение / А.А. Реан. – М. : АСТ, 2007. – 407 с.

Рогинский В. М. Азбука педагогического труда/ В.М. Рогинский. – М., 1990

Krauz A. Edukacja w okresie wspoáczesnych przemian/ A. Krauz,

M. Paluch. – Rzeszów: Wydawnictwo OĞwiatowe Fosze, 2011. –

S. 17.

##submission.downloads##

Як цитувати

Onufriieva, L. (2019). Професійна самооцінка у професійному становленні особистості майбутніх фахівців соціономічних професій. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (26). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-26.%p