Рефлексія у педагогічній діяльності

Автор(и)

  • А.М. Веремчук

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-20.%25p

Ключові слова:

рефлексія, педагогічна діяльність, професійна діяльність, професіоналізм, фахівець.

Анотація

У дослідженні встановлено професійну рефлексію як психоло-
гічний механізм професійного самоудосконалення і самоактуаліза-
ції, що виявляється в здатності фахівця займати аналітичну позицію
по відношенню до себе і професійної діяльності, одним з критеріїв
сформованості якої є психологічна готовність до здійснення цієї ді-
яльності; професійна рефлексія є необхідним компонентом психо-
грами багатьох професій, міжособистісних стосунків, які відносять-
ся до професійної сфери і спільної узгодженої діяльності в її межах.
Доведено, що у структурі професійної діяльності рефлексія набуває
системоутворюючого характеру, стаючи особистісною основою про-
фесіоналізму фахівця.

Посилання

Анисимов О.С. Акмеологические основы рефлексивно-само-

организации педагога : творчество и культура мышле ния //

Диссертация в виде научного доклада на соискание ученой

степени доктора психологических наук. – М., 1994.

Анохин П.К. Философские аспекты теории функциональ-

ных систем / Пётр Кузьмич Анохин. – М. : Наука, 1978. –

с.

Балл Г.А Анализ психологического воздействия и

его педагогическое значение / Г.А. Балл, М.С. Бургин //

Вопросы психологии. – 1994. – № 4. – С. 56–66.

Библер В.С. Самостоянье человека. «Предметная деятель-

ность» в концепции Маркса и самодетерминация индиви-

да / Владимир Соломонович Библер. – Кемерово : «АЛЕФ»

Гуманитарный центр, 1993. – 94 с.

Бизяева А.А. Рефлексивные процессы в сознании и деятель-

ности учителя: дисс. канд. психол. наук. – М., 1993. – 238 с.

Бодалёв А.А. Общение и формирование личности / Алексей

Александрович Бодалёв // Вопросы психологии познания

людьми друг друга и самопознания. – Краснодар : Изд-во

Кубанского ун-та, 1978.

Джемс У. Психология в беседах с учителями / Уильям

Джемс; [пер. с англ. В.Н. Ивановского]. – М. : Изд.-во

В. Линда, Д. Байкова, 1902.

Джемс У. Существует ли сознание? / Уильям Джемс //

Новые идеи в философии. – СПб., 1913. – Вып. 4. – С. 152.

Діалогічна взаємодія у навчально-виховному процесі загаль-

ноосвітньої школи / В.В. Андрієвська, Г.О. Балл, А.Г. Воли-

нець та ін. / [за ред. Г.О. Балла, О.В. Киричука, Р.М. Шаме-

лашвілі]. – К. : УЗМН, 1997. – 136 с.

Общая психология : [учебн. пособие для пед. ин-тов] / [под

ред. проф. А.В. Петровского]. – М. : Просвещение, 1970. –

с.

Основы педагогической психологии / [под ред. И.А. Зим-

ней]. – М. : МГПИИЯ, 1980. – 119 с.

Огурцов А.П. Рефлексия в науке и обучении // Вопросы фи-

лософии. – 1986. – №2. – С. 160–163.

##submission.downloads##

Як цитувати

Веремчук, А. (2019). Рефлексія у педагогічній діяльності. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (20). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-20.%p