Глубинное познание психики с использованием визуализированной самопрезентации субъекта

Автор(и)

  • М.П. Зажирко
  • Т.С. Яценко

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-19.%25p

Ключові слова:

свідомість, несвідоме, психологічний захист, матеріалізований презентант психіки, інформаційний еквівалент, архетип.

Анотація

Стаття доводить, що пізнання психічного як функціональної сис-
теми породжує необхідність її перекодування в сферу відчутної візуа-
лізованої реальності, доступної пізнанню за законами свідомої сфери.
У питаннях розуміння перекодування інформації автор спирається на
роботи багатьох дослідників (Н. П. Бехтерєва, К. Прибрам та ін.), але
більш за все надослідження П. К. Анохіна, який показав, яким чином
функціональні системи діють незалежно одна від одної і , в той же час,
злагоджено одна з одною в контексті інформаційної обізнаності. Бага-
торічна практика здійснення процесуальної діагностики в діалогічній
взаємодії з респондентом, семантичного порядку шляхом введення ка-
тегорії «інформаційний еквівалент», трансцендентність якого забезпе-
чує незалежність пізнання від характеру метафоричність символізації
психічного. Передача інформації вихідного об’єкта може здійснитися в
найрізноманітніших формах кодування (наприклад, вербальні, невер-
бальні) при схоронності, інваріантності інформаційних еквівалентів.
Процес передачі інформації відбувається у кожній ланці, включаючи
«хвилеподібність» діалогічної взаємодії.
Зміст статті доводить, що пізнання неусвідомлюваних, симультан-
но згорнутих смислів, імпліцитно притаманних матеріалізованим са-
мопрезентантам, вимагає їх «пожвавлення» в діалогічному взаємодії з
респондентом.
Розуміння суб’єктом суті своєї особистісної проблеми співзвучне
усвідомленню стабілізованого внутрішнього протиріччя, вирішення
якого вимагає професійної допомоги від психолога. Психодинамічна
теорія відкриває перспективи найоптимальніших і адекватних шляхів
надання допомоги суб’єкту з використанням опредмечих засобів, поді-
бно нитки Аріадни.

Посилання

Андрущенко В. П. Философско-психологические проблемы

методологии познания психики / В. П. Анд рущенко,

Т. С. Яценко // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драго-

манова. Серія № 12. Психологія : Зб. наукових праць. – К. :

НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012. – № 36 (60). – С. 7–20.

Анохин П. К. Системная организация физиологических

функций / П. К. Анохин. – М. : Медицина, 1969.

Выготский Л. С. Сознание как проблема психологии поведе-

ния // Психология и марксизм / Под ред. К. Н. Корнилова. –

Л., 1925.

Зубалій Н. П. Діалогічне спілкування як психологічна умо-

ва формування позитивного ставлення практичних психо-

логів до навчання / Н. П. Зубалій// Актуальні проблеми

практичної психології. – К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова,

– 361 с.

Концептуальні засади і методика глибинної психокорекції:

Підготовка психолога-практика : навчальний посібник /

Т. С. Яценко, Б. Б. Іваненко, С. М. Аврамченко , І. В. Євту-

шенко , І. М. Сергієнко , І. В. Калашник, Т. В. Богдан. – К. :

Вища школа, 2008. – 342 с.

Прибрам К. Языки мозга / Под ред. А. Р. Лурия. – М. : Про-

гресс, 1975. – 464 с.

Философия : энциклопедический словарь / Под ред.

А.А. Ивина. – М. : Гардарики, 2006. – 1072 с.

Юм Д. Трактат о человеческой природе. Сочинения в 2-х то-

мах / Д. Юм. – М. : Мысль, 1965. – Т. 1. – 847 с.

Яценко Т. С. Основи глибинної психокорекції: феноменоло-

гія, теорія і практика : навчальний посібник / Т. С. Яцен-

ко. – К. : Вища школа, 2006. – 382 с.

Яценко Т. С. Теорія і практика групової психокорекції: ак-

тивне соціально-психологічне навчання: навчальний посіб-

ник / Т. С. Яценко – К. : Вища школа, 2006. – 382 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Зажирко, М., & Яценко, Т. (2019). Глубинное познание психики с использованием визуализированной самопрезентации субъекта. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (19). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-19.%p