Психологічні особливості комунікативних умінь та навичок у підлітків

Автор(и)

  • Н.М. Гончарук

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-16.%25p

Ключові слова:

комунікація, спілкування, комунікативні вміння та навички, соціолінгвістичні, стратегічні, невербальні навички.

Анотація

У статті визначено основні різновиди комунікативних умінь і
навичок, здійснено теоретичний аналіз їх психологічних особливостей у
підлітків. На основі проведеного дослідження з’ясовано особливості
встановлення нових контактів, ініціювання розмови, діалогічного та
монологічного спілкування, вміння слухати, впливати на оточуючих,
будувати розмову з урахуванням етичних норм взаємодії. Описано
навички поведінки у конфліктній ситуації та гендерно зорієнтовані
комунікативні навички. На основі теоретичного дослідження визначено
позитивні та негативні характеристики комунікативного процесу в
підлітковому віці, з’ясовано провідний тип комунікації.

Посилання

Бацевич Ф. С. Основи комунікативної лінгвістики : підручник /

Ф. С. Бацевич. – К. : Академія, 2004. – 344 с.

Бех І. Д. Виховання особистості : підручник / І. Д. Бех. – К. :

Либідь, 2008. – 848 с.

Вікова психологія : навч. посібник / [О. П. Сергєєнкова,

О.А. Столярчук, О. П. Коханова, О. В. Пасєка]. – К. : ЦУЛ,

– 384 с.

Вікова та педагогічна психологія : навч. посібник / О. Г. Вид'

ра. – К. : ЦУЛ, 2011. – 112 с.

Гельбак А. М. Основні результати емпіричного дослідження

комунікативних навичок підлітків в умовах традиційного

навчання / А.М. Гельбак // Зб. наук. пр. Кам’янець'По'

дільського національного університету імені Івана Огієнка :

серія соціально'педагогічна : випуск ХІ / [за ред. Л. П. Мель'

ник, В. І. Співака]. – Кам’янець'Подільський : Аксіома,

– С.31'38.

Драгунова Т. В. Возрастные и индивидуальные особенности

младших подростков / Т. В. Драгунова. – М. : Просвещение,

– 360 с.

Ізбуцька Н. В. Тренінг професійної комунікації соціальних

педагогів і соціальних працівників / Н. В. Ізбуцька //

Практична психологія та соціальна робота. – 2007. – №3. –

С. 51'54.

Квинн В. Прикладная психология / В. Квинн. – СПб. : Питер,

– 560 с.

Курганов С. Ю. Ребенок и взрослый в учебном диалоге : книга

для учителя / С. Ю. Курганов. – М.: Просвещение, 1989. –

с.

Лабунская В. А. Невербальное поведение / В.А. Лабунская. –

Ростов'на'Дону: Изд. Ростовского унив'та, 1986. – 135 с.

Леонтьев А.А. Основы психолингвистики / А.А.Леонтьев. –

М. : Смысл, 1997. – 287 с.

Макмиллиан Л. Родители и подростки: Как строить отноше'

ния / Л. Макмиллиан, М. Рей; пер. с англ. – М. : Лотэст;

Заокский : Христианская служба семьи и здоровья, 2004. –

с.

Павелків Р. В. Дитяча психологія : навч. посібник / Р. В. Па'

велків, О. П. Цигипало. – К. : Академвидав, 2011. – 376 с.

Переверзєва В. М. Особливості діалогічного спілкування у

підлітків як чинник їх особистісного розвитку. Підсумки 8'ої

Міжнародної науково'практичної інтернет'конференції

“Сучасна наука в мережі інтернет”: [Електронний ресурс] /

Переверзєва В. М. // Рубрика: Соціум. Наука. Культурa,

Психологія. – К. – 24'26 лют. 2012 р. – Режим доступу : http://

intkonf.org/k'psihol'n'pereverzeva'vm'osoblivosti'dialogichno'

go'spilkuvannya'u'pidlitkiv'yak'chinnik'yih'osobistisnogo'

rozvitku/

Пиз А. Язык телодвижений (Как читать мысли других людей

по их жестам) / Аллан Пиз. – Луганск : Глобус, 1998. – 200 с.

Савчин М. В. Вікова психологія / М. В. Савчин. – К. :

Академвидав, 2009. – 360 с.

Столин В. В. Самосознание личности / В. В. Столин. – М. :

Изд'во МГУ, 1983. – 284 с.

Таранов С.П. Приемы влияния на людей / С.П. Таранов. – М. :

ФАИР, 2008.– 608 с.

Тренинг развития жизненных целей : коллект. монография /

[Е. Г. Трошихина, Алиева М.А., Гришанович Т.В. и др.; под

ред. Е. Г. Трошихиной]. – СПб. : Речь, 2001. – 216 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Гончарук, Н. (2019). Психологічні особливості комунікативних умінь та навичок у підлітків. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (16). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-16.%p