Вплив індивідуально–типологічних особливостей молодших підлітків на їх соціально–психологічну адаптацію до умов навчання в основній школі

Автор(и)

  • О. А. Дзюбенко

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-16.%25p

Ключові слова:

соціально_психологічна адаптація, рівень адаптованості, індивідуально_типологічні чинники адаптації п’ятикласників.

Анотація

Стаття присвячена вивченню впливу індивідуальнотипологічних
особливостей молодших підлітків на їх адаптацію до навчання в основній
школі. Розкрито поняття “соціальнопсихологічна адаптація”. Визначені
структурні компоненти соціальнопсихологічної адаптації молодших
підлітків в умовах навчальновиховної діяльності, комплексне поєднання
яких стало підставою для визначення рівнів адаптованості п’ятикласників.
Проведене емпіричне дослідження дозволило визначити ті інди
відуальнотипологічні властивості особистості, які або уповільнюють
процес адаптації учнів або сприяють його прискоренню.

Посилання

Ильин Е. П. Темперамент и типологические особенности

проявления свойств нервной системы / Е. П. Ильин //

Дифференциальная психофизиология. – СПб., 2001. – С. 57

Кузнєцова О. В. Індивідуальнотипологічні чинники адапта

тивності особистості : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня

канд. психол. наук : спец. 19.00.01 “Загальна психологія,

історія психології” / О. В. Кузнєцова. – Одеса, 2005. – 20 с.

Кумарина Г. Школьная дезадаптация: признаки и способы

предупреждения / Г. Кумарина // Народное образование. –

– № 1. – С. 111120.

Леонгард К. Акцентуированные личности / К. Леонгард ; [пер.

с нем. В. М. Лещинская]. – РостовнаДону : Феникс, 2000. –

с.

Маклаков А. Г. Личностный адаптационный потенциал: его

мобилизация и прогнозирование в экстремальных условиях /

А. Г. Маклаков // Психологический журнал. – 2001. – Т. 22. –

№ 1. – С. 16 – 24.

Мельникова Н. Н. Проблема изучения адаптативных свойств

личности / Н. Н. Мельникова // Психическая и социально

психологическая адаптация: проблемы теории и практики:

Тематический сборник научных трудов. – Челябинск : ЮУрГУ,

– С. 912.

Соціальнопсихологічні аспекти процесу адаптації учнів:

[навчальнометодичний посібник] / І. С. Булах, Г. О. Хомич,

А. М. Виногородський, І. О. Сабанадзе. – К. : Український

державний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова,

ПереяславХмельницький державний педагогічний інститут ім.

Г. С. Сковороди, 1997. – 180 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Дзюбенко, О. А. (2019). Вплив індивідуально–типологічних особливостей молодших підлітків на їх соціально–психологічну адаптацію до умов навчання в основній школі. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (16). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-16.%p