DOI: https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-14.%p

Музичний ритм як основа природного фундаменту біоритму людського організму

Л.М. Литвинчук

Анотація


Кожний суб’єкт є носієм певної форми власного, характерного ритму,
який заданий не лише органічними, а й психічними факторами. В статті
розглядається процес сприйняття музичного ритму, співвідносяться
біоритми мозку людини з ритмічною пульсацією в музиці. Функції,
пов’язані з позитивними емоціями, припускають високий ступінь
ритмічності. При цьому найбільш сильні переживання можуть виникати
в момент резонансу – співпадіння домінуючого біоритму з частотою
музично ритмічної пульсації.
При порушенні соматичних і психічних процесів в організмі
порушуються характерні риси індивідуального, природного ритму. Це
передусім виявляється у порушенні стабільності темпу, динаміки та
виразності ритму.


Ключові слова


музичний ритм; темп; метр; біоритм; ритмічна пульсація.

Повний текст:

PDF

Посилання


Бонфельд М. Анализ музыкальных произведений: структуры

тональной музыки / М. Бонфельд // Уч. пос. для студ. высш.

учеб. заведений, обуч. по спец. “Музыкальное образование” в

ч. – М. : Владос, 2006. – 256 с.

Гройсман А. Т. Основы психологии художественного творчест

ва: уч. пос. для студ. высш. учеб. заведений / А.Т. Гройсман. –

М. : Когито центр, 2006. – 189 с.

Петрушин В. И. Музыкальная психология / В.И. Петрушин. –

Москва: Академический проект, 2008. – 398 с.

Сапаров М. А. Об организации пространственно временного

континуума художественного произведения / М. А. Сапаров //

Ритм, пространство и время в литературе и искусстве. – Л. :

Наука, 1974. – С. 85–103.

Харнонкурт Н. Музика як мова звуків: шлях до нового

розуміння музики / Н. Харнонкурт. – Суми : Собор, 2002. –

с.

Цеханский В. М. Восприятие гармонии и музыкального метра /

В. М. Цеханский, А. Г. Гейн // Вопросы психологии. – 1976. –

№ 6. – С. 120–124.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.