Індивідуальні особливості самоставлення дітей старшого дошкільного віку

Автор(и)

  • В.В. Горбатих

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%25p

Ключові слова:

самоставлення, емоційне-ціннісне ставлення до себе, індивідуальні-психологічні особливості самоставлення старшого дошкільника, рефлексія, самооцінка, індивідуальність.

Анотація

У статті автор розглядає поняття “самоставлення” й “індиві-
дуальність”. Розкриває такі чинники впливу на становлення само-
ставлення дитини старшого дошкільного віку, як родина, однолітки,
вихователь, ігрова діяльність. Розкриває роль і сутність індивідуального
підходу як ведучого принципу розвитку індивідуальності дитини. Автор
також визначає прояви індивідуальних особливостей ставлення дитини
до самої себе. Виявляє індивідуальні відмінності самоставлення дитини
старшого дошкільного віку і надає рекомендації, які можуть бути
використані в роботі з вихователями та батьками.

Посилання

Авдеева Н.Н. Развитие представления о самом себе у ребенка

от рождения до семи лет/ Н.Н. Авдеева, А.И. Сельвестру,

Е.О. Смирнова // Воспитание, обучение и техническое раз-

витие: сб. науч. тр. – М., 1977. – 216 с.

Ананьев Б.Г. Избранные психологические труды / Б.Г. Ана-

ньев; Т.1. – М.: Педагогика, 1980. – 230 с.

Бернс Р. Развитие Я-концепции и воспитание / Р. Бернс;

перевод с англ. – М., 1986. – 141 с.

Воспитание детей дошкольного возраста / Ред. Л.Н. Проко-

лиенко. – К.: Рад. шк., 1990. – 368 с.

Выготский Л.С. Кризис трех лет: собр. соч. / Л.С. Выготский:

в 6 т. – М., 1984. – Т.4. – 379 с.

Запорожец А.В. Эмоциональное развитие дошкольника:

[пособие для воспитателей детского сада] /А.В. Запорожец,

Я.З. Неверович, А.Д. Кошелева и др.; под ред. А.Д. Кошеле-

вой. – М.: Просвещение,1985. – 176 с.

Кон И.С. Открытие “Я” / И.С. Кон. – М., 1978. – 301 с.

Спиркин А.Г. Сознание и самосознание / А.Г. Спиркин. – М.,

– 165 с.

Субботский Е.В. Ребенок открывает мир: книга для воспи-

тателей детского сада / Е.В. Субботский. – М.: Просвещение,

– 207с.

Титаренко Т.М. Такие разные дети. – К.: Рад. шк.,1989. – 144 с.

Тищенко С.П. Про розвиток самосвідомості в онтогенезі

(дошкільний вік) / С.П. Тищенко // Актуальні проблеми

психології. Том ІV. Актуальні проблеми ґенези особистості в

контексті навчання і виховання: зб. наук. ст. – К.: Нора прінт,

– С. 154-159.

Чамата П.Р. Шляхи формування самосвідомості дитини /

П.Р. Чамата // Наук. записки, т. XІV – Рад. школа. – 1960. –

С. 3-20.

Чеснокова И.И. Проблема сознания в психологии / И.И. Чес-

нокова. – М.,1977. – 256 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Горбатих, В. (2019). Індивідуальні особливості самоставлення дітей старшого дошкільного віку. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (13). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%p