Емпіричне дослідження процесу сепарації в дочірньо–материнських стосунках дівчат юнацького віку

Автор(и)

  • А.О. Широка

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2010-10.%25p

Ключові слова:

сепарація, автономія, саморегуляція, дочірньо-материнські стосунки.

Анотація

Процеси дорослішання дівчат юнацького віку досліджено крізь
призму процесу сепарації та набуття автономії, в сенсі саморегуляції
власних переживань та поведінки. Особливий наголос зроблено на
критичній та вирішальній ролі мами, зокрема у тому, як дівчина
переживає її ставлення до власного дорослішання. Спираючись на кількісні
та якісні методи дослідження, емпірично обґрунтовано п’ять відмінних
типів дочірньо материнської взаємодії у процесі сепарації.

Посилання

Бернс Р. Развитие Я концепции и воспитание/ Психология

подростка. Хрестоматия // Сост. Ю.И. Фролов. – М.:

Российское педагогическое агентство, 1997. – С.176

Захаров С. Когда девушка становится взрослой? // Демоском

Weekly. Электронная версія бюлетеня “Население и об

щество”. Институт демографии Государственного уни

верситета Высшей школы экономики. – № 385 386. –

http://demoscope.ru/weekly/2009/0385/tema08.

php

Крайг Г. Психология развития /Пер. с англ. Н. Мальгиной,

Н. Миронова, С. Рысева, Е. Турутиной; Под общ. ред. проф.

А. Л. Алексеева. – СПб.: Питер, 2000. – 992 с.

Петровский В.А., Полевая М.В. Отчуждение как феномен

детско родительских отношений // Вопросы психологии. –

№1.–2001. – С.19 26.

Психоаналитические термины и понятия: словарь /Под.ред.

Мура и Файна; Пер.с англ. А.М. Боковикова, И.Б.Гришпуна,

А. Фильца. – М.:Независимая фирма “Класс”, 2000. – С. 587

Широка А.О. Адаптація методики психологічної сепарації

від батьків в юнацькому віці// Практична психологія та

соціальна робота. – №10. – 2008. – С.45 53.

Apter T. Altered Loves: Mothers and Daughters during Adoles

cence. – New York: Fawcett Columbine. – 1990. – 277p.

Auerbach C., Silverstein L. Qualitative data: an introduction to

coding and analysis. – New York, London: New York Univer

sity Press. – 2003. – 202p.

Charles M., Frank J., Jacobson S., Grossman G. Repetition of

the Remembered Past: Patterns of Separation – Individuation

in Two Generations of Mothers and Daughters// Psychoana

lytic Psychology. – 2001. – vol.18. – No4. – р.705 728

Frank J., Laman S., Avery B. Young Adults’ Perceptions of

Their Relationships With Their Parents: Individual Differences

in Connectedness, Competence and Emotional Autonomy//De

velopmental Psychology. – 1988. –Vol.24. – No5. – р.729 737

Morray M., Shilkret R. ‘Mother, please! I’d rather do it myself!’

Maternal intrusiveness, daughters’ guilt, and separation as re

lated to college adjustment// Poster presented at Biennial Meet

ing of Society for Research on Adolescence. – New Orleans. –

April, 2002

Strauss A., Corbin J. Grounded Theory. Methodology. Strate

gies of Qualitative Inquiry // Editors Denzin Norman K., Lin

coln Yvonna S. – London: Sage publications. – 1998. – p.158

##submission.downloads##

Як цитувати

Широка, А. (2019). Емпіричне дослідження процесу сепарації в дочірньо–материнських стосунках дівчат юнацького віку. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (10). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2010-10.%p