Соціально–психологічні чинники розвитку гендерної ідентичності дівчат–підлітків в умовах сім’ї та в умовах шкіл–інтернатів

Автор(и)

  • Ю.В. Яндрова

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2010-9.%25p

Ключові слова:

гендерна ідентичність, соціальні чинники, психологічні чинники, депривація, інтернатне середовище, сімейне середовище.

Анотація

У статті висвітлюються аспекти вивчення гендерної ідентичності в
сучасній психології особистості та віковій психології. Визначено соціально
психологічні чинники розвитку гендерної ідентичності дівчат підлітків,
які виховуються в родинах та в умовах шкіл інтернатів.

Посилання

Алексєєва М. І. Психологічні аспекти гуманізації педаго

гічної взаємодії в сім’ї як умова психосоціального розвитку

особистості дитини // Психолого педагогічні проблеми

гуманізації педагогічної взаємодії. – К., 1993. С. 53 54.

Алексєєва М. І. Взаємодія батьків і дітей як фактор соціа

лізації підростаючої особистості // Актуальні проблеми

психології: традиції і сучасність: Тези Міжнар. наук.

Костюківських читань 9 11 червня 1992 р. – К., 1992. –

Т.1. – С. 196 197.

Божович Л. И. Этапы формирования личности в онтогенезе //

Вопросы психологии. 1979. – № 2 (а). – С. 24 26.

Говорун Т. В., Кікінеджі О. М. Гендерна психологія:

Навчальний посібник. – К.: Видавничий центр “Академія”,

– 308 с.

Гошовський Я. О. Становлення образу Я в підлітків школи–

інтернату в умовах депривації батьківського впливу:

автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук:

спец. 19.00.07 “Педагогічна та вікова психологія” / Я.О. Го

шовський. – К., 1995. – 24 с.

Гурлєва Т. С. Дівчинка підліток: проблеми віку і профілак

тика важковиховуванності. – К.: ІЗМН, 1997. – 136 с.

Дубровина И. В., Лисина М. И. Особенности психического

развития детей в семье и вне семьи // Возрастные особенности

психического развития детей: сб. научн. тр. / отв. ред.

И. В. Дубровина, М. И. Лисина. – М.: Изд. АПН СССР,

– С. 3–18.

Дубровина Н. В. Семья и социализация ребенка / Н. В. Дуб

ровина // Мир психологии. – 1998. – № 1 (13). – С. 54–59.

Залысина И. А., Смирнова Е. О. Некоторые особенности

психического развития дошкольников, воспитывающихся

вне семьи / И. А. Залысина, Е. О. Смирнова // Вопросы

психологии. – 1985. – № 4. – С. 31–38.

Захарова Л. Н. Дитя в очереди за лаской. – М.: Политиздат,

– 221 с.

Каган В. Е. Стереотипы мужественность женственность и

“образ Я” подростков / В. Е. Каган // Вопросы психологии. –

– № 3. – С. 53–62.

Кузнецов В. М. – Психолого педагогичекие условия форми

рования личности учащихся. – М.: Народное образование,

– 144 с. (Библиотечка журнала “Народное обра

зование”, 4 б).

Прихожан А. М., Толстых Н. Н. Дети без семьи: (Детский дом:

заботы и тревоги общества). – М.: Педагогика, 1990. – 160 с.

Прихожан А. М., Толстых Н. Н. Психология сиротства. –

е изд. – СПб.: Питер, 2007. – 416 с.

Психическое развитие воспитанников детского дома / Под

ред. И. В. Дубровиной, А. Г. Рузской. – М.: Педагогика,

– 264 с.

Рюмшина Л. И. Психологические особенности познания

других людей детьми, воспитывающихся в семье и в детском

доме: автореф. дис. на соискание ученой степени канд.

психол. наук: спец. 19.00.07 “Педагогическая психология” /

Л. И. Рюмшина. – М., 1990. – 19 с.

Сергиенко Е. А. Проблемы психичекого развития: некоторые

острые вопросы и пути их решения // Психологический

журнал. – 1990. – Т.2. – С. 150 160.

Соколова Е. Т., Чеснова И. Г. Зависимость самооценки

подростка от отношения к нему родителей // Вопросы

психологии. – 1986. – № 2. – С. 12 115.

Соціальний захист дітей сиріт та дітей, позбавлених

батьківського піклування: досвід реформування / Державна

доповідь про становище дітей в Україні за підсумками 2005

року. – К.: Державний ін т розвитку сім’ї та молоді, 2006. –

с.

Фромм Э. Человек для себя. – Минск: ООО “Попурри”,

– 672 с.

Jurga M. Z badan nad rozwojem osobowsci dorasajacych

wychowanek panstwowych domow dziecka // Psychologia

wychjwawcza, 1975. – № 5. –P. 713–719.

http: //www.kmu.gov.ua/ sport /control/ uk / index –

офіційний сайт Міністерства України у справах сім’ї, молоді

та спорту.

http: //www.mon.gov.ua/ – офіційний сайт Міністерства

освіти і науки України.

##submission.downloads##

Як цитувати

Яндрова, Ю. (2019). Соціально–психологічні чинники розвитку гендерної ідентичності дівчат–підлітків в умовах сім’ї та в умовах шкіл–інтернатів. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (9). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2010-9.%p