Психологічні особливості професійного становлення вчителів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2010-7.%25pКлючові слова:
професійне становлення, вчителі, педагогічна діяльність.Анотація
У статті викладено результати теоретичних та емпіричних
досліджень автора щодо психологічних особливостей професійного
становлення вчителів.
Посилання
Борисова М.В. Психологические детерминанты феномена
эмоционального выгорания у педагогов // Вопр. психол. –
– № 2. – С. 96 – 104.
Веремчук А.М. Умови формування професійної рефлексії
майбутніх вчителів // Актуальні проблеми психології. –
Т. V: Психофізіологія. Психологія праці. Експерименталь
на психологія / За ред. С.Д. Максименка. – К.: ІВЦ
Держкомстату України, 2007. – Вип. 6. – С. 52 – 60.
Вітюк Н.Р. Психологічні особливості конфліктологічної
підготовки майбутніх учителів // Актуальні проблеми
психології. – Т. V: Психофізіологія. Психологія праці.
Експериментальна психологія. / За ред. С.Д. Максимен
ка. – К.: ІВЦ Держкомстату України, 2007. – Вип. 7. –
С. 68 – 75.
Зайчикова Т.В. Соціально психологічні детермінанти
синдрому “професійного вигорання” у вчителів: Автореф.
дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / Інститут психології
ім. Г.С.Костюка АПН України. – К., 2005. – 20 с.
Зборовская И.В. Саморегуляция психической деятель
ности учителя // Прикладная психология. – 2001. –
№6. – С. 55 – 65
Зеер Э.Ф. Психология профессий: Учебн. пособие /
Э.Ф. Зеер. – 3 е изд., перераб. и доп. – М.: Издательский
центр “Академия”, 2007. – 240 с.
Зубкова І.Ю. Динаміка Я образу вчителя професіонала:
Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Інститут
педагогіки і психології професійної освіти АПН України. –
К., 2001. – 20 с.
Кокун О.М. Оптимізація адаптаційних можливостей
людини: психофізіологічний аспект забезпечення діяльності:
Монографія / О.М. Кокун. – К.: Міленіум, 2004. – 265 с.
Максименко С.Д., Щербан Т.Д. Професійне становлення
молодого вчителя: Навч. посіб. для студ. пед. вузів. –
Ужгород: Закарпаття, 1998. – 105 с.
Психологическое обеспечение профессиональной деятель
ности / Никифоров Г.С., Дмитриева М.А., Корнеева Л.Н.
и др. / Под ред. Г.С. Никифорова. – СПб.: Изд во
С. Петербург. ун та, 1991. – 152 с.
Психофізіологічне забезпечення готовності студентів до
педагогічної діяльності: Монографія / За ред. О.М. Ко
куна. – К.: Педагогічна думка, 2008. – 296 с.
Семиченко В.А., Заслуженюк В.С. Психологічна струк
тура педагогічної діяльності: Навч. посіб. – К.: Видавничо
поліграфічний центр “Київський університет”, 2000. –
Ч. 2. – 231 с.
Табачек І.В. Формування та розвиток особистості сучас
ного вчителя: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.10
/ Інститут вищої освіти АПН України. – К., 2005. – 20 с.
Ширманова О.В. Эмоциональная напряженность учителя
и студента: взаимосвязь физиологических и психоло
гических показателей // Психол. журн. – 2002. – Т. 23. –
№ 2. – С. 88 – 99.
Яремчук С.В. Формування професійно психологічної
спрямованості особистості майбутнього вчителя: Автореф.
дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Національний
педагогічний ун т ім. М.П.Драгоманова. – К., 1999. – 20 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.