Проблема цільових настановлень учнів у навчально–виховному процесі як предмет психолого–педагогічного дослідження

Автор(и)

  • І.І. Штих

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2010-7.%25p

Ключові слова:

психологічна сутність, цільове настановлення, психологічні стани учнів, взаємодія “учитель – учень”.

Анотація

У статті розкривається психологічна сутність цільових настанов
лень, їх зв’язок і взаємозалежність з психологічними станами учнів
загальноосвітньої школи, роль в установленні психологічного контакту
у взаємодії “учитель – учень”. У навчальній взаємодії в результаті
спільності психічних станів і соціальних настановлень виникає
психологічний контакт. Контакт усвідомлюється і переноситься
суб’єктами як позитивний, підкріплюючий взаємодію фактор.
Розглядається структура соціального настановлення – атитюду –
та його функції. Автори досліджують проблему цільових настановлень
учнів та їх специфіку в різноманітних вікових групах. Припускається,
що існує певна динаміка психічних станів й цільових настановлень учнів
різних вікових груп. Особливістю цієї динаміки є зміна ієрархії цільових
настановлень у свідомості школярів різного віку, а також зростання
кількості проявів негативних станів у підлітковому віці.

Посилання

Андреева Г.М. Социальная психология / Г.М.Андреева. –

М.: Издательство МГУ, 1988.

Асмолов А.Г. Деятельность и установка / А.Г.Асмолов. –

М., 1979.

Бодалев А.А. Формирование понятия о другом человеке

как о личности /А.А.Бодалев. – Л., 1970.

Божович Л.И. Личность и ее формирование в детском

возрасте /Л.И.Божович. – М.: Просвещение, 1968.

Власова О.І. Педагогічна психологія : Навч. посібник. –

К.: Либідь, 2005. – 40 с.

Загальна психологія /За загальною редакцією академіка

С.Д.Максименка: Підручник. – 2 – ге вид. – Вінниця: Нова

книга. 2004. – 704 с.

Зимняя И.А. Педагогическая психология /И.А.Зимняя. –

Ростов на Дону, 1997.

Леонтьев А.А. Педагогическое общение /А.А.Леонтьев. –

– е изд., перераб. и доп. – М.: Нальчик, 1996.

Мясищев В.Н. Социальная психология и психология

отношений /В.Н.Мясищев // Проблемы общественной

психологии / Под ред. В.Н.Колбанского, Б.Ф.Порш

нева. – М., 1965.

Реан А.А., Коломенский Я.И. Социальная педагогическая

психология. – СПб., 1999.

Узнадзе Д.Н. Экспериментальные основы психологии

установки /Д.Н.Узнадзе. – Тбилиси, 1961.

Узнадзе Д.Н. Психологические проблемы мотивации

поведения человека. – М., 1969.

Шихирев П.Н. Социальная установка как предмет

социально психологического исследования / П.Н.Ши

хирев // Психологические проблемы социальной кон

цепции поведения. – М., 1976.

Щербан Т.Д. Психологія навчального спілкування:

Монографія. – К.: Міленіум, 2004. – 346 с.

Ядов В.А. О диспозиционной регуляции социального

поведения личности / В.А.Ядов // Методологические

проблемы социальной психологии. – М., 1975.

##submission.downloads##

Як цитувати

Штих, І. (2019). Проблема цільових настановлень учнів у навчально–виховному процесі як предмет психолого–педагогічного дослідження. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (7). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2010-7.%p