Потенціали особистісного та професійного зростання вчителя, закладені в кризах його особистості

Автор(и)

  • О.І. Василькова

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-5.%25p

Ключові слова:

освітнє середовище, професійне життя, особистісна криза, критична ситуація, особистісне та професійне зростання вчителя.

Анотація

У статті висвітлено окремі результати філософсько психо
логічного пошуку потенціалів особистісного та професійного
зростання сучасного вчителя, які закладені в кризах його особистості.

Посилання

Альбуханова Славская К.А. Деятельность и психо

логия личности. – М.: Наука, 1980. – 334 с.

Асмолов А.Г. Культурно историческая психология и

конструирование миров. – М.: Институт практической

психологии, 1996. – 768 с.

Бех І.Д. Виховання особистості: У 2 кн. – Кн. 2:

Особистісно орієнтований підхід: науково практичні

засади: Навч. метод. посіб. – К.: Либідь, 2003. – 344 с.

Братусь Б.С. К проблеме развития личности в зрелом

возрасте // Вестник Московского университета. Серия

Психология. – 1980. – № 2. – С. 3 12.

Бурлачук Л.Ф., Коржова Э.Ю. Психология жизненных

ситуаций: Учеб. пособие. – М.: Российское педагоги

ческое агентство, 1998. – 263 с.

Василькова О.И., Васильков В.Н. Кризисы на жизнен

ном пути молодежи: современное социально пси

хологическое измерение: Учеб. метод. пособие. –

Донецк: Каштан, 2006. – 362 с.

Василькова О.І. Сутнісні психологічні показники криз

у професійному розвитку сучасного педагога // Нау

ковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія

№12. Психологічні науки: Зб. наукових праць – К.:

НПУ імені М.П.Драгоманова, 2007. – № 16 (40). –

С. 192 199.

Василькова О.І. Сучасні проблеми психології криз про

фесійного розвитку вчителя // Актуальні проблеми

психології. Т. V: Психофізіологія. Психологія праці.

Випуск 7 / За ред. С.Д.Максименка – К.: ДП, 2007. –

С. 60 68.

Выготский Л.С. Педагогическая психология / Под ред.

В.В.Давыдова. – М.: Педагогика Пресс, 1996. – С. 305

Життєві кризи особистості: Наук. метод. посібник: У

ч. Ч.1.: Психологія життєвих криз / Ред. рада:

В.М. Доній, Г.М. Несен, Л.В. Сохань, І.Г. Єрмаков та

ін. – К.: ІЗИН, 1998. – С. 160 185.

Захарченко О.А. Поспішаймо робити добро. – Черкаси,

– С. 17.

Зеер Є.Ф., Сыманюк Э.Э. Психология профессио

нальных деструкций: Учеб. пособие. – М.: Академич.

проект, 2005.–240 с.

Козлов В.В. Работа с кризисной личностью: Метод.

пособие. – 2 е изд., доп. – М.: Психотерапия, 2007. – 336 с.

Ленин В.И. Странички из дневника. Полное собр. соч. –

Т. 45. – С. 27.

Ливехуд Б. Кризисы жизни – шансы жизни. – Калуга:

Духовное познание, 1994. – 224 с.

Максименко С.Д., Максименко К.С., Папуча М.В.

Психологія особистості / За ред. С.Д.Максименка. –

К.: Видавництво ТОВ “КММ”, 2007. – 296 с.

Маничев С.А. Критические жизненные события и

профессиональное выгорание // Психологические

проблемы самореализации личности / Под ред. Л.А.Ко

ростылевой. – СПб., 2001. – С. 192 203.

Митина Л.М. Психология труда и профессионального

развития учителя: Учеб. пособие. – М.: Академия,

– 320 с.

Моделі розвитку сучасної української школи: Мате

ріали Всеукраїнської науково практичної конферен

ції. – К.: СПД Богданова А.М., 2007. – 240 с.

Модернізація освіти в Україні. Аналітичний огляд

результатів всеукраїнського опитування керівників

навчальних закладів. – К.: К.І.С., 2004. – 32 с.

Моляко В.О. Психологія творчості – нова парадигма

дослідження конструктивної діяльності людини //

Практична психологія та соціальна робота. – 2004. –

№ 8. – С. 1 4.

Психология и учитель: Пер. с англ. / Гуго Мюнстерберг;

пер. А.А.Громбаха. – М.: Совершенство, 1997. – 320 с.

Роджерс К., Фрейберг Д. Свобода учиться. – М.: Смысл,

– 527 с.

Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии – СПб.:

Питер Ком, 1998. – 688 с.

Титаренко Т.М. Життєвий світ особистості: у межах і

за межами буденності. – К.: Либідь, 2003. – 376 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Василькова, О. (2019). Потенціали особистісного та професійного зростання вчителя, закладені в кризах його особистості. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (5). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-5.%p