Психологічні особливості осіб молодого віку

Автор(и)

  • В.В. Грубляк
  • В.Т. Грубляк
  • В.В. Грубляк
  • А.В. Михальський

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-5.%25p

Ключові слова:

психологічний стан, психологічно здорові, акцентуйовані особистості, психічні порушення, шляхи профілактики порушень і зміцнення психологічного здоров’я, мотивація донорства.

Анотація

Вивчено стан психологічного здоров’я потенційних донорів
молодого віку від 18 30 років відповідно до основної Д1, підготовчої
Д2 і спеціальної Д3 груп за даними медичного огляду і анкетування
2005 2007 років. Встановлено зменшення кількості психологічно
здорових в основній групі – Д1 (в 2005 році– 674 – 44%, 2006 – 423 –
32%, 2007 – 285 – 25%), підготовчій – Д2 (відповідно, 428 – 35%,
494 – 56%, 428 –18%) і спеціальній групі–Д3 (59 28%, 56 – 22%,
46 – 15%), при збільшенні кількості акцентуйованих і особистостей
з психічними порушеннями. В структурі акцентуйованих осо
бистостей віком 18 30 років переважає демонстративний тип (в
основній групі – Д1: 2005 році – 26,4%; 2006 – 27%, 2007 – 28%; в
підготовчій групі – Д2, відповідно:26,5%, 27,8%, 28,5%; в
спеціальній – Д3: 26,8%; 27,6%; 29%) і циклотімічний тип (в групі
Д1: в 2005 – 22,6%; 2006 – 23%, 2007 – 25%; в групі Д2, відповідно:
23,6%; 24%, 25,6%; в групі – Д3: 22,8%; 24,4%; 30%); рідше
зустрічається аутичний тип (в групі – Д1 в 2005 році – 13,5%; в
2006 – 14,5%; 2007 – 15%; в групі – Д2, від повідно: 13,7; 14,6%;
15%; в групі Д3: 14%,14,8%;15,7%), а також некеровані і змішані
типи. За період 2005 2007 роки збільшилась кількість осіб молодо
го віку з неврозами тривоги, істероїдними неврозами і хворих на
психопатію. Визначена можлива мотивація донорства потенціаль
ними донорами; пропонуються шляхи профілактики розвитку
порушень психологічного здоров’я і шляхи спрямування особистості
до самореалізації, до участі у донорстві з урахуванням особливостей
віку і психологічного стану.

Посилання

Авот А.Ю. Состояние здоровья студентов и факторы

влияющие на него // Тезисы докладов Всесоюзной

научно практической конференции. – М., 1989. –

Ч. 1. – С. 173.

Альбуханова Славская К.А. Развитие личности,

процесс жизнедеятельности // Психология форми

рования и развития личности. – М: Наука, 1981.

Адлер А. Практика и теория индивидуальной пси

хологии. – М. – СПб.: Питер. Ком, 1995. – 264 с.

Анциферова Л.И. Личность в тяжелих жизненных

условиях: перосмысливание, преобразование ситуаций

и психологическая защита // Психол. ж л. – 1994. –

№ 1. – С. 3 17.

Асмолов А.Г. Психология личности. – М.: Наука,

– 282 с.

Головаха Е.И., Пашина И.В. Психология чело

веческого взаимопонимания. – К.: Наукова думка,

– 264 с.

Завгородня О.В. Проблема психічного здоров’я: спроби

теоретичного аналізу // Практична психологія та

соціальна робота. – 2007. – № 1. – С. 55.

Кловацький В., Грошко Т. Моніторинг морально

психологічного розвитку // Практична психологія та

соціальна робота. – 2006. – № 4. – С. 77.

Корольчук М.С. Актуальні проблеми психологічного

забезпечення професійної діяльності // Матеріали

Всеукраїнської наук. конф.: Зб. наук. праць. – К.: КВГІ,

– № 52. – С. 371 375.

Корольчук М.С., Крайник В.М., Марченко В.М.

Психологія: схеми, опорні конспекти, методики:

Навчальний посібник для студентів вищих навчальних

закладів / За заг.ред. М.С.Корольчука. – К.: Ельга:

Нікацентр, 2005. – 320 с.

Маслоу А. Мотивация и личность. – СПб.: Питер Ком.,

– 204 с.

Палій С.П., Варяниця А.М., Тихончук А.А. Социаль

но психологический тренинг межличностного об

щения. – К.: НДМУ, 1993. – 28 с.

Райх В. Аналіз личности. – СПб.: Питер. Ком, 1999. –

с.

Столин В.В. Самосознание личности. – М.: Мысль,

– 222 с.

Хьелл Л., Зиглер Д. Теории личности. – СПб: Питер.

Ком, 1997. – 306 с.

Юнг К.Г. Психологические типы. – СПб.: Питер Ком,

– 254.

##submission.downloads##

Як цитувати

Грубляк, В., Грубляк, В., Грубляк, В., & Михальський, А. (2019). Психологічні особливості осіб молодого віку. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (5). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-5.%p