Психологічні чинники саморозвитку старшокласників та шляхи активізації цього процесу в умовах навчання

Автор(и)

  • О.Л. Мерзлякова

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-3.%25p

Ключові слова:

саморозвиток старшокласників, умови навчання, методичні рекомендації.

Анотація

У статті окреслено сучасне розуміння поняття “саморозвиток”
в психолого педагогічній літературі та надано авторське визначення
цього процесу, зокрема в старшому шкільному віці. Автором статті
запропоновано методичні рекомендації для шкільної адміністрації,
психологів та вчителів щодо засобів активізації процесу само
розвитку старшокласників.

Посилання

Євдокимова Г. О. Складання прогнозу успішності

розвитку професійних здібностей студентів за показ

никами психодіагностики. Методичні рекомендації /

Євдокимова Г.О., Мерзлякова О.Л. – К., 1998 – 20 с.

Максименко С.Д. Генетико психологічні витоки

розвитку і саморозвитку особистості [Електронний

ресурс] – Режим доступу : http://maksymenko

psychology.org.ua/library.htm.

Маралов В.Г. Основы самопознания и саморазвития :

учеб. пособие для студентов пед. учреждений сред.

проф. образования / В.Г. Маралов. – [2 е изд., стер]. –

М. : Academia, 2004.: ГУП Сарат. полигр. комб. 250,

с.ил. Библиогр.: с. 246 248.

Мерзлякова О.Л. Вивчення професійних орієнтацій

учнів та розробка спецкурсу з планування кар’єри як

одного з засобів оптимізації процесу саморозвитку

старшокласників / О. Мерзлякова // Науковий часопис

НПУ ім. М.П. Драгоманова. Серія №12. Психологічні

науки : Зб. наук. праць. – К., 2007. – № 18 (42). –

с. – С. 88 93

Мерзлякова О.Л. Вчителі й учні: мистецтво діалогу /

О. Мерзлякова. – К. : Шк. світ, 2008. – 130 с.

Мерзлякова О. Інтерактивні заняття психолога з

батьками / О. Мерзлякова. – К.: Шк. світ,2008. –

с. – (Бібліотека “Шкільного світу”).

Мерзлякова О.Л. Кар’єрні орієнтації старшокласників

та вибір типу професійної діяльності в залежності від

емоційної спрямованості / Олена Мерзлякова // Педа

гогіка і психологія професійної освіти // Науково ме

тодичний журнал. – 2007. – №5. – 226 с.

Мерзлякова О.Л. Краса врятує світ. А що врятує

сучасну систему освіти? / О. Мерзлякова // Психолог. –

– №36. – С. 3 6.

Мерзлякова О.Л. Проблеми та перспективи профіль

ного навчання [Текст] / О. Мерзлякова, Т. Александ

рова // Директор школи Україна : Науково методич

ний журнал. – 2006. – №1. – С. 38 43.

Мерзлякова О.Л. Профілактика психологічної маніпу

ляції і контролю свідомості / Мерзлякова О. Л.,

Петухов В. Е. // Практична психологія та соціальна

робота. – 2008. – №№4 9.

Мерзлякова О. Профілактика психологічних маніпу

ляцій і контролю свідомості [Текст] / О. Мерзлякова,

В. Пєтухов. – // Відкритий урок : Розробки, технології,

досвід. Науково методичний журнал. – 2004. – №№19

– С. 32 42.

Мерзлякова Е.Л. Профилактика социально психо

логической зависимости. Опыт разработки и реали

зации образовательных программ // Журнал практи

ческого психолога. – 2008. – №4. – С.27 50.

Мерзлякова О.Л. Розуміння процесу саморозвитку

старшокласників у світлі теорії імовірнісної природи

світу / О.Л. Мерзлякова. Проблеми сучасної психології:

Збірник наукових праць Кам’янець Подільського

національного університету ім. Івана Огієнка, Інсти

туту психології ім. Г.C. Костюка АПН України / За

ред.. С.Д. Максименка, Л.А. Онуфрієвої, – Вип. 2. –

Кам’янець Подільський: Аксіома. – 2008. – 408 с.

Мерзлякова О. Л. Усвідомлений саморозвиток осо

бистості як фактор підвищення її адаптаційних

ресурсів / Психологічна безпека та адаптація осо

бистості : Матеріали Міжнарод. наук практ. конф., 7

листопада 2007 р. – Дніпропетровськ, 2007, – 237с.,

С. 96 108.

Мерзлякова О.Л. Учителі й учні: мистецтво діалогу.

Середовищний підхід у вихованні дитини // Пси

холог. – 2007. – № 9. – вкладка..

Татенко В.А. Психология в субъектном измерении :

монография / В.А. Татенко. — К. : Просвіта, 1996. –

с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Мерзлякова, О. (2019). Психологічні чинники саморозвитку старшокласників та шляхи активізації цього процесу в умовах навчання. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (3). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-3.%p