МЕТОДОЛОГІЯ ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ ФІЗИЧНИХ ЗАДАЧ В КУРСІ АЛГЕБРИ І ПОЧАТКІВ АНАЛІЗУ 11 КЛАСУ

Автор(и)

  • Ю. Л. Сморжевський Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2018-24.34-37

Анотація

Глибокі зв’язки, які існують між математикою і фізикою як науками, мають знайти адекватне відображення у зв’язках між відповідними дисциплінами, як методологічним принципом STEM-освіти. Розглядаючи математику і фізику як навчальні предмети, потрібно враховувати, що кожна наукова теорія, ідея, поняття, відображаючи у взаємозв’язках одну із сторін матеріальної дійсності, надає той основний матеріал, який представляє зміст відповідних навчальних предметів. Ми пропонуємо розв’язувати питання політехнічного навчання і міжпредметних зв’язків алгебри і початків аналізу та фізики за допомогою спеціально підібраної рівневої системи фізичних задач, які мають зіграти велику роль у розвитку в учнів навичок застосування на практиці теоретичних знань, одержаних при вивченні похідної та її застосування і первісної та інтеграла. Нами наведено для прикладу деякі з системи фізичних задач, яку ми розробили для учнів 11 класу. Ці задачі можуть бути використані як додаткові задачі, що замінюють чисто алгебраїчні задачі з підручника.

Глубокие связи, которые существуют между математикой и физикой как науками, должны найти адекватное отражение в связях между соответствующими дисциплинами, как методологическим принципом STEM-образования. Рассматривая математику и физику как учебные предметы, нужно учитывать, что каждая научная теория, идея, понятие, отражая в взаимосвязях одну из сторон материальной дей-
ствительности, придает тот основной материал, представляющий содержание соответствующих учебных предметов. Мы предлагаем решать вопросы политехнического обучения и межпредметных связей алгебры и начал анализа и физики с помощью специально подобранной уровневой системы физических задач, которые должны сыграть большую роль в развитии у учащихся навыков применения на практике теоретических знаний, полученных при изучении производной и ее применения и первоначальной и интеграла. Нами приведены в качестве примера некоторые из системы физических задач, которую мы разработали для учащихся 11 класса. Эти задачи могут быть использованы как дополнительные задачи, заменяют чисто алгебраические задачи из учебника.

Deep relationships that exist between mathematics and physics as science must be adequately refl ected in the relationships between the disciplines concerned, as the methodological principle of STEM education. Considering mathematics and physics as educational subjects, it is necessary to consider that each scientifi c theory, idea, concept, refl ecting in the interrelationship of one aspect of material reality, provides the main material that represents the content of the corresponding educational subjects. We propose to solve the issues of polytechnic studies and interdisciplinary connections of algebra and the principles of analysis and physics with the help of a specially selected level system of physical problems, which should play an important role in the development of students’ skills in applying theoretical knowledge acquired in the study of the derivative and its application of both the primitive and the integral. We give examples of some of the system of physical tasks that we have developed for students in grade 11. These tasks can be used as additional tasks, replacing purely algebraic tasks from the textbook.

Посилання

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі

загальної середньої освіти // Математика в школі. – 2000. – № 10. – С. 2.

Сморжевський Л.О. Задачі з алгебри і початків аналізу : 1001 задача прикладного змісту : 10–11 кл. / Л.О. Сморжевський, П.С. Атаманчук, А.М. Кух. – К. : А.С.К., 1999. – 135 с.

Сморжевський Л.О. Про використання фізичних задач в шкільному курсі математики / Л.О. Сморжевський, Ю.Л. Сморжевський // Зб. науков. праць Кам’янець-Подільського державного педагогічного університету. Серія педагогічна. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський державний педагогічний університет, 1999. – Вип. 5: Дидактика природознавчо-математичних дисциплін та освітніх технологій. – С. 193–197.

Мерзляк А.Г. Алгебра. 11 клас : підруч. для загальноосвіт. навчальн. закладів: академ. рівень, проф. рівень / А.Г. Мерзляк, Д.А. Номіровський, В.Б. Полонський, М.С. Якір. – Х. : Гімназія, 2011. – 431 с.

##submission.downloads##