ВИМОГИ ДО МЕТОДІВ, ФОРМ І ЗАСОБІВ НАВЧАННЯ, ЩО СЛІД ВРАХОВУВАТИ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Автор(и)

  • А. М. Андрєєв Запорізький національний університет, Ukraine
  • Н. І. Тихонська Запорізький національний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2018-24.45-48

Анотація

У статті враховані вимоги до відбору та розроблення методів, форм і засобів навчання, що підвищують ефективність останніх щодо забезпечення умов для інноваційної діяльності учнів з фізики, а також сприяють фаховій підготовці майбутніх учителів фізики до організації цієї діяльності. Ці вимоги спрямовані на підсилення діяльнісної складової процесу навчання фізики; на уможливлення організації інноваційної діяльності учнів як під час урочної, так і позаурочної форм роботи; на підвищення активності студентів (учнів) у процесі навчання; на виявлення й розвиток їх творчих здібностей; на створення ситуацій успіху в того, хто навчається. Акцентовано, що повноцінну підготовку студентів (учнів) до здійснення інноваційної діяльності можна реалізувати лише за умови проходження ними всіх етапів цієї діяльності: від формулювання проблеми, що спрямовує учнів до інноваційного пошуку, до апробації та впровадження продукту, отриманого при розв’язанні цієї проблеми.

В статье учтены требования к отбору и разработке методов, форм и средств обучения, которые повышают эффективность последних относительно обеспечения условий для инновационной деятельности учащихся по физики, а также способствуют специализированной подготовке будущих учителей физики до организации этой деятельности. Эти требования способствуют организации инновационной деятельности учащихся как во время урочной, так и внеурочной форм работы. Они направлены на усиление деятельной составляющей процесса обучения физике; на повышение активности студентов (учащихся) в процессе обучения; на выявление и развитие их творческих способностей; на создание ситуации успеха у того, кто обучается. Полноценную подготовку студентов (учащихся) к осуществлению инновационной деятельности можно реализовать только при условии, если они будут проходить все этапы этой деятельности: от формулировки проблемы, которая направляет учащихся на инновационный поиск, к апробации и внедрению продукта, полученного при решении этой проблемы.

The article outlines the requirements for the selection and development of methods, forms and means of teaching that enhance the eff ectiveness of the latter in providing conditions for the innovative activity of students in physics, and also contribute to the specialized training of future physics teachers before organizing this activity. These requirements contribute to the organization of innovative activities of students both during the lessons and afterhours forms of work. They are aimed at strengthening the active component of the process of teaching physics; to increase the activity of students (students) in the learning process; to identify and develop their creative abilities. Full-fl edged preparation of students (students) for the implementation of innovative activities can be realized only if they pass all the stages of this activity: from the formulation of the problem that directs students to innovative search, to approbation and the introduction of the product.

Посилання

Шарко В.Д. Орієнтовне навчання фізики: технологічний аспект / В.Д. Шарко // Фізика та астрономія в рідній школі. – 2015. – № 5 (122). – С. 12-17.

Зайченко І.В. Педагогіка : навч. посіб. для студентів вищих педагогічних навчальних закладів / І.В. Зайченко. – К. : Освіта України, 2006. – 528 с.

Педагогіка вищої школи : словник-довідник / упор. О.О. Фунтікова. – Запоріжжя : КПУ, 2014. – 432 с.

Давиденко А.А. Теоретичні та методичні засади розвитку

творчих здібностей учнів у процесі навчання фізики : автореф. дис. … д-ра пед. наук: 13.00.02 / А.А. Давиденко. – К., 2007. – 33 с.

Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій / автор укладач Н.П. Наволокова. – Х. : Основа, 2012. – 176 с.

Волкова Н.П. Педагогіка : навч. посіб. / Н.П. Волкова. – К. : Академвидав, 2009. – 616 с.

Іваницький О.І. Технології навчання фізики (теоретико-методичні засади) : навч. посібник / О.І. Іваницький, С.П. Ткаченко. – Запоріжжя : ЗНУ, 2010. – 254 с.

Поташник М.М. Как помочь учителю в освоении ФГОС : метод. пособие / М.М. Поташник , М.В. Левит. – М. : Педагогическое общество России, 2014. – 320 с.

Про наукову і науково-технічну діяльність : Закон України від 26.11.2015 р. № 848-VІІІ. URL: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/848-19/page (дата звернення: 25.12.2017).

Система позакласної роботи з фізики у середній школі : метод. посіб. для вчителів / В.І. Кондратенко та ін. ; за ред. З.В. Сичевської. – К. : Рад. шк., 1971. – 240 с.

Сухомлинский В.А. Избранные педагогические сочинения : в 3-х т. / В.А. Сухомлинский ; сост. О.С. Богданова, В.З. Смаль. – М. : Педагогика, 1979. – Т. 1. – 560 с.

Махмутов М.И. Проблемное обучение. Основные вопросы теории / М.И. Махмутов. – М. : Педагогика, 1975. – 368 с.

##submission.downloads##