РЕАЛІЗАЦІЯ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ В НАВЧАННІ ФІЗИКИ В СТАРШІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

  • Н. В. Форкун Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2018-24.124-126

Анотація

У статті описані основні методичні аспекти навчання фізики в старшій школі в межах компетентнісного підходу. Зазначено, що компетентнісний підхід на уроках фізики передбачає: уміння учнів бачити і застосовувати фізику в реальному житті; уміння будувати і досліджувати фізичну модель; пояснювати отримані результати; проводити досліди і експерименти з фізичними явищами і процесами; розв’язувати теоретичні та прикладні проблеми, пов’язані з реальними ситуаціями в житті. Здійснено порівняння компонентів загальної структури традиційного та компетентнісного підходів до організації навчальної діяльності з фізики. Доведено, що в навчанні фізики в старшій школі переважаючими повинні бути методи, які забезпечують саморозвиток, самоактуалізацію учня, дозволяють йому самому шукати й усвідомлювати способи вирішення проблем.

В статье описаны основные методические аспекты обучения физики в старшей школе в рамках компетентностного подхода. Отмечено, что компетентностный подход на уроках физики предусматривает: умение учащихся видеть и применять физику в реальной жизни; умение создавать и исследовать физическую модель; объяснять полученные результаты; проводить опыты и эксперименты с физическими явлениями и процессами; решать теоретические и прикладные проблемы, связанные с реальными ситуациями в жизни. Проведено сравнение компонентов общей структуры традиционного и компетентностного подходов к организации учебной деятельности по физике. Доказано, что в обучении физики в старшей школе превосходящими должны быть методы, которые обеспечивают саморазвитие, самоактуализацию ученика, позволяют ему самому искать и осознавать способы решения проблем.

The article describes the main methodological aspects of teaching physics in high school on the basis of a competent approach. It is noted that the competence approach in physics classes includes: the ability of students to see and apply physics in real life; the ability to build and explore a physical model; explain the results; conduct experiments and experiments with physical phenomena and processes; to solve theoretical and applied problems connected with real situations in life. Comparison of the components of the general structure of traditional and competent approaches to the organization of training activities in physics is carried out. It has been proved that methods of self-development, self-actualization of the student, which allow him to search for himself and to understand ways of solving problems, should prevail in the study of physics in high school.

Посилання

Атаманчук П.С. Дидактичне забезпечення семінарських занять з курсу «Методика навчання фізики» (загальні питання) : навчально-методичний посібник / П.С. Атаманчук, О.М. Семерня, Т.П. Поведа. – Кам’янець-Подільський : Кам’я нець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2010. – 392 с.

Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/

Навчальні програми [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv/

Методичні рекомендації щодо викладання фізики та астрономії у 2018/2019 навчальному році [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.schoollife.org.ua/metodychnirekomendatsiyi-shhodo-vykladannya-fi zyky-ta-astronomiyi-u-2018-2019-navchalnomu-rotsi/

STEM-освіта [Електронний ресурс]. – Режим доступу:

https://imzo.gov.ua/stem-osvita/

##submission.downloads##