ПРО ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ГАЛУЗІ З ДИСЦИПЛІН БЕЗПЕКОВОГО ЦИКЛУ

Автор(и)

  • Р. М. Білик Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-3745-5810

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2018-24.135-137

Анотація

У роботі розглядається концептуальні засади професійної підготовки майбутніх учителів технологій з дисциплін професійного та практичного спрямування. Розглянуто професійну підготовку педагога в умовах педагогічної системи закладу вищої освіти як безперервний, цілісний системний педагогічний процес, спрямований на становлення професіоналізму майбутнього педагога. Відображено характеристику системних принципів освіти у вищій школі. Процес навчання на сучасному етапі розвитку вищої освіти – це взаємозв’язана, цілеспрямована, діяльність викладача і студентів, спрямована на формування системи знань, основ наукового світогляду, трудового і етичного виховання, творчої активності, що забезпечують всебічний гармонійний розвиток особистості. Розкрито основні способи мотивації діяльності студентів та особливості формування і розвитку компетентнісно-світоглядних професійних якостей майбутнього педагога технологічної освітньої галузі. Доведено, що концепція інтегрованого навчання основ охорони праці та безпеки життєдіяльності: провідна ідея, методологічні підходи, соціально-освітні закономірності, основні принципи і провідні положення є теоретичною основною для формування дидактичної системи підготовки майбутнього учителя технологій.

В работе рассматривается концептуальные основы профессиональной подготовки будущих учителей технологий с дисциплин профессионального и практического направления. Рассмотрена профессиональная подготовка педагога в условиях педагогической системы учреждения высшего образования как непрерывный, целостный системный педагогический процесс, направленный на формирование профессионализма будущего педагога. Отражено характеристику системных принципов образования в высшей школе.
Процесс обучения на современном этапе развития высшего образования – это взаимосвязанная, целеустремленная, деятельность преподавателя и студентов, направленная на формирование системы знаний, основ научного мировоззрения, трудового и нравственного воспитания, творческой активности, обеспечивающих всестороннее гармоничное развитие личности. Раскрыты основные способы мотивации деятельности студентов и особенности формирования и развития компетентно-мировоззренческих профессиональных качеств будущего педагога технологической отрасли. Доказано, что концепция интегрированного обучения основ охраны труда и безопасности жизнедеятельности: ведущая идея, методологические подходы, социально-образовательные закономерности, основные принципы и ведущие положения является теоретической основой для формирования дидактической системы подготовки будущего учителя технологий.

The paper considers conceptual principles of professional training of future technology teachers from the disciplines of professional and practical direction. The professional training of the teacher in the conditions of the pedagogical system institution of higher education is considered as a continuous, holistic system pedagogical process aimed at developing the professionalism of the future teacher. A feature of the systemic principles of education in a high school is shown. The process of studying at the present stage of the development of higher education is an interconnected, purposeful, activity of the teacher and students, aimed at forming a system of knowledge, the bases of the scientifi c worldview, labor and ethical education, creative activity, providing a comprehensive harmonious development of the individual. The main methods of motivation of students’ activity and features of formation and development of competenceideological professional qualities of the future teacher of the technological educational branch are revealed. The concept of integrated study of the bases of labor protection and safety of life is proved. The leading idea, methodological approaches, social-educational regularities, basic principles and leading positions are the theoretical basis for the formation of the didactic system of training of the future teacher of technologies.

Посилання

Атаманчук П.С. Важные предпосылки компетентностного становления будущего педагога / П.С. Атаманчук, В.П. Атаманчук, Р.М. Білик // «Issues of upbringing and teaching in the context of modern conditions of objective complication of the person’s social adaptation processes». Peer-reviewed materials digest (collective monograph) published following the results of the CXXXVIII International Research and Practice Conference and I stage of the Championship in Psychology and Educational sciences (London, February 9 – February 15, 2017). – London : IASHE, 2017. – Р. 11-16.

Атаманчук П.С. Компетентность специалиста-педагога как мера качества его образования / П.С. Атаманчук, В.П. Атаманчук, Р.М. Білик, О.М. Ніколаєв, М.О. Роздобудько, О.М. Семерня // Peer-reviewed materials digest (collective monograph) published following the results of the CIII International Research and II stage of the Championship in Psychology and Educational sciences [“Functions of upbrinyiny and education in conditions of the occllerated sociolirotion of the persoholity in the modern society”], (London, 18-2015 June, 2015), / International Academy of Science and Higher Education. – London : IASHE, 2015. – Р. 31-34.

Бабанский Ю.К. Педагогика : учеб. пособие для студентов пед. ин-тов. – 2-е изд. / Ю.К. Бабанский. – М. : Просвещение,

– 479 с.

Білик Р.М. Психолого-педагогічні особливості підготовки учнівської молоді до професійного самовизначення на уроках трудового навчання / Р.М. Білик, О.П. Панчук // Трудова підготовка в рідній школі : науково-метод. жур нал. – № 2. –

– С. 44-47.

Білик Р.М. Реалізація інтегрованих процесів у системі професійної підготовки вчителів технологій / Р.М. Білик //

Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: П.С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національ ний університет імені Івана Огієнка, 2014. – Вип. 20: Управління якістю підготовки майб утнього вчителя фізико-технологічного профілю. – С. 156-158.

Кузьмина Н.В. Психологическая структура деятельности

учителя / Н .В. Кузьмина, Н.В. Кухарев. – Гомель : Изд-во Гомел. ун-та, 1976. – 56 с.

Пискунов А.И. Педагогическое образование: концепция,

содержание, структура / А.И. Пискунов // Педагогика. – 2001. – № 3. – С. 41-47.

##submission.downloads##