ЛАБОРАТОРНІ ЗАНЯТТЯ З ФІЗИКИ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ПРОДУКТИВНИХ СПОСОБІВ ПІЗНАННЯ У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ БУДІВНИЦТВА ТА ЦИВІЛЬНОЇ ІНЖЕНЕРІЇ

Автор(и)

  • Т. Б. Петруньок Київський національний університет будівництва і архітектури, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2018-24.167-169

Анотація

У статті акцентовано, що в сучасних умовах неможливо забезпечити якісну інженерно-будівельну освіту без знань курсу фізики, оскільки саме знання з фізики є базовими для засвоєння дисциплін професійного циклу підготовки. Викладено свій погляд на проблеми формування продуктивних способів пізнання у майбутніх фахівців будівництва та цивільної інженерії, що забезпечується проведенням лабораторних занять з фізики. Обґрунтовано, що при проведенні лабораторних занять з фізики поглиблюються знання студентів з фізики, забезпечується розвиток їх експериментальних умінь і навичок проведення вимірювань фізичних величин, надається можливість оволодіти методами наукового пізнання на практиці та формуються професійно спрямовані знання. Лабораторні заняття з фізики є засобом формування продуктивних способів пізнання тому що вдосконалюють технічну підготовку майбутніх фахівців будівництва та цивільної інженерії, посилюють практичну готовність студентів до професійної діяльності, сприяють розвитку спостереження, конструктивного мислення, виявленню інтересу до спеціальності та творчого підходу до набуття професійно спрямованих знань.

В статье акцентировано, что в современных условиях невозможно обеспечить качественное инженерное и строительное образование без знания курса физики, так как знание физики является основополагающим для овладения дисциплинами профессионального цикла обучения. Рассмотрены проблемы формирования продуктивных методов познания у будущих специалистов строительства и гражданской инженерии, что обеспечивается проведением лабораторных занятий по физике. Доказано, что лабораторные занятия по физике направлены на углубление знаний
студентов по физике, обеспечение развития их экспериментальных навыков измерения физических величин, содействуют овладению методами научного познания на практике. Лабораторные занятия по физике являются средством формирования продуктивных способов познания потому, как усовершенствуют техническую подготовку будущих специалистов строительства и цивильной инженерии, усиливают практическую готовность студентов к профессиональной деятельности, содействует развитию наблюдательности, конструктивному мышлению, проявлению интереса к специальности и творческому подходу при формировании профессионально направленных знаний.

The article emphasizes that in today’s conditions it is impossible to provide high-quality engineering and construction education without knowledge of the course of physics, since it is the knowledge of physics that is the basis for mastering the disciplines of the professional training cycle. The author gives his opinion on the problems of the formation of productive ways of knowledge of future construction and civil engineering specialists, which is provided by conducting laboratory classes in physics. It is substantiated that during conducting laboratory classes in physics the knowledge of students in physics is deepened, the development of their experimental skills and skills of conducting measurements of physical quantities is provided, the opportunity to master the methods of scientifi c knowledge in practice and the formation of professionally directed knowledge is provided. Laboratory exercises in physics are a means of forming productive ways of cognition as they improve the technical training of future specialists in construction and civil engineering, enhance practical readiness of students for professional activity, promote the development of observation, constructive thinking, revealing an interest in the specialty and creative approach to the acquisition of professionally oriented knowledge.

Посилання

Атаманчук П.С. Методичні основи управління навчанням фізики : монографія / П.С. Атаманчук, О.М. Семерня. – Кам’янець-Подільський : КПДУ, 2005. – 196 с.

Нагаєв В.М. Методика викладання у вищій школі : навчальний посібник / В.М. Нагаєв. – К. : ЧП, 2007. – 211 с.

Петрук В.А. Теоретико-методичні засади формування професійної компетентності майбутніх фахівців технічних спеціальностей у процесі вивчення фундаментальних дисциплін : монографія / В.А. Петрук. – Вінниця : УНІВЕРСУМ-Вінниця, 2006. – 292 с.

Протасов А.Г. Сучасний стан та якість інженерної освіти в Україні / А.Г. Протасов // Педагогічний процес: теорія і практика. – К., 2009. – Вип. 2. – С. 221–232.

##submission.downloads##