ФОРМУВАННЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ САМОСТІЙНОСТІ СТАРШОКЛАСНИКІВ У НАВЧАННІ ФІЗИКИ: РЕЗУЛЬТАТИ ПЕДАГОГІЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ

Автор(и)

  • Т. П. Поведа Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2012-18.179-183

Анотація

У статті наведено результати пошукового, констатувального та формувального етапів дослідження проблеми формування самостійності старшокласників у навчанні фізики. Вірогідність результатів дослідження забезпечується методологічним обґрунтуванням вихідних положень; використанням психолого-педагогічного інструментарію; відповідністю обраних методів дослідження його меті та завданням.

Ключові слова: старшокласники, пізнавальна самостійність, пізнання, фізика, методи математичної статистики.

In the article the results of the searching, establishing and forming stages of research of problem of forming of independence of senior pupils are resulted in the studies of physics. Authenticity of research results is provided the methodological ground of initial positions; by the use psychology-pedagogical to the tool; by accordance of select methods of research his purpose and tasks.

Key words: student, cognitive independence, cognition, physics, methods of mathematical statistics.

Посилання

Воловик П.М. Теорія ймовірностей і математична статистика в педагогіці / П.М. Воловик. - К. : Рад. школа, 1969. - 222 с.

Поведа Т.П. Цілісний підхід до формування пізнавальної самостійності старшокласників в процесі навчання фізики / Т.П. Поведа // Збірник наукових праць Кам'янець-Поділь-ського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол. П.С. Атаманчук (голова, наук. ред. та ін.]. - Кам’янець-Подільський : Кам'янець-Поділь-ський національний університет імені Івана Огієнка, 2010. - Вип. 16: Формування професійних компетентностей майбутніх учителів фізико-технологічного профілю в умовах євроінтеграції. - С. 300-305.

Поведа Т.П. Навчальні задачі з фізики як компетентнісно-світоглядні характеристики якості знань учнів / Т.П. Пове-да // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія №3: Фізика і математика у вищій та середній школі : зб. наукових праць. - К. : НПУ імені М.П. Драгоманова, 2011. - Вип. 7. - С. 89-95.

Поведа Т.П. Формування контрольно-оцінних здібностей учнів як основа забезпечення саморегуляції діяльності з фізики / Т.П. Поведа // Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету. Серія педагогічна / [редкол. П.С. Атаманчук (голова, наук. ред. та ін.]. -Кам’янець-Подільський : Кам'янець-Подільський національний університет, 2008. - Вип. 14: Інновації в навчанні фізиці та дисциплін технологічної освітньої галузі: міжнародний та вітчизняний досвід. - С. 87-90.

Поведа Т.П. Формування пізнавальної самостійності з фізики засобами нестандартних задач з фізики / Т.П. Поведа // Фізика та астрономія в школі. - 2009. - № 4. - С. 36-39.

Поведа Т.П. Генератор тестових завдань для контролю навчальних досягнень з фізики / Т.П. Поведа, Р.А. Поведа // Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету. Серія педагогічна / [редкол. П.С. Атаманчук (голова, наук. ред. та ін.]. - Кам’янець-Подільсь-кий : Кам'янець-Подільський національний університет, 2008. - Вип. 14: Інновації в навчанні фізиці та дисциплін технологічної освітньої галузі: міжнародний та вітчизняний досвід. - С. 28-31.

Сидоренко Е.В. Методи математической обработки в психологии / Е.В. Сидоренко. - СПб. : ООО Речь, 2002. - С. 1-200.

Стеченко Д.М. Методологія наукових досліджень : підручник / Д.М. Стеченко, О.С. Чмир. - К. : Знання, 2005. - 309 с.

Шейко В.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності : підручник / В.М. Шейко, Н.М. Кушнарен-ко. - 4-е вид., випр. і доп. - К. : Знання, 2004. - 307 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2012-09-24