ОБУЧЕНИЕ ШКОЛЬНИКОВ ЯЗЫКУ ФИЗИКИ В СВЕТЕ РЕЗУЛЬТАТОВ СОВРЕМЕННЫХ ПСИХОЛОГИЧЕСКИХ И СОЦИОНИЧЕСКИХ ИССЛЕДОВАНИЙ

Автор(и)

  • И. П. Кенева Запорожский национальный университет, Ukraine
  • Ю. П. Минаев Запорожский национальный университет, Ukraine
  • Н. И. Тихонская Запорожский национальный университет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2006-12.46-49

Анотація

В статье рассматривается проблема обучения школьников языку физики в свете результатов современных психологических и соционических исследований.

Ключевые слова: язык физики, модель устройства ментального опыта, тип информационного метаболизма.

The problem of pupils teaching of the physics language is considered in the article from the modem psychological and socionic researches viewpoint.

Key words: physics language, model of mental experience organizing, type of information metabolism.

Посилання

Афанасьева (Тихонсъка) Н.І., Кенєва І.П., Мінаєв Ю.П. Залежність якості засвоєння школярами і студентами навчального матеріалу з фізики від рівня розвитку їхнього формального мислення // Вісник Чернігівського державного університету імені Т.Г. Шевченка. Випуск 13. Серія: педагогічні науки. У 2-х т. - Чернігів: ЧДПУ, 2002. - №13. -Т.2. - С. 167-172.

Афанасьева Н.И., Минаев Ю.П. Язык физических задач // Преподавание физики в высшей школе. Научно-методический журнал. - М. -2003. - № 25. - С.5-13.

Веккер JI.M Психика и реальность: единая теория психических процессов. - М.: Смысл, 1998. - 685 с.

Гончаренко С.У. Наука і навчальний предмет і і Наукові записки. - Випуск 66. - Серія: Педагогічні науки. - Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В.Винниченка. - 2006. Частина 1. -

С.3-11.

Державний стандарт базової і повної середньої освіти // Освіта України. - № 5 (500), 20 січня 2004. - С. 1-13.

Мінаєв Ю.П. Технологія розвитку критичного мислення при навчанні природничо-математичних дисциплін і і Збірник наукових праць. Педагогічні науки. Випуск 32. - Частина 2. - Херсон: Видавництво ХДПУ, 2002. - С.85-90.

Мінаєв Ю.П., Тихонсъка НІ. Розробка вправ для засвоєння прийомів осмислення навчального тексту з фізики і і Збірник наукових праць: Спеціальний випуск / Гол. ред.

В.Г.Кузь. - К.: Наук, світ, 2003. - С. 173-180.

Пасічник Ю.А., Заболотний В.Ф., Мисліцька НА., Моргу-нюкВ.С. Проблеми використання державних стандартів в розбудові сучасної дидактики фізики і і Збірник наукових праць Кам’янець-Подільского державного університету: Серія педагогічна. - Кам’янець-Подільский, 2005. -Вип.11. - С. 157-160.

Програма для середніх загальноосвітніх шкіл. Фізика. Астрономія. 7-11 класи 11 Фізика. -2001. -№22-23. - 143 с.

Сергеев А.В., Самойленко П.И. Методика ознакомления учащихся с языком физической науки і і Методические рекомендации по физике. - Вып. 13 / Под ред. П.И.Самойленко. - М.: Высш. шк., 1990. - С.48-88.

Тихонсъка НІ. Про розробку методики навчання мови фізики учнів середньої загальноосвітньої школи і і Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т.Г. Шевченка. - Вип. ЗО. Серія: педагогічні науки. -Чернігів: ЧДПУ. - 2005. - С.226-230.

Тихонсъка НІ. Роль мови фізики в науковому та навчальному пізнанні // Збірник наукових праць. - Вип. 6 / Ред. кол.: І.А.Зязюн (голова) та ін. - Київ-Вінниця: ДОВ Вінниця, 2004.-С.625-630.

Шут МІ., Бережний П.В., Касперський А.В. “Мова” фізики. Довідковий навчальний посібник. - К.: НПУ, 2000. -37 с.

Холодная М.А. Психология интеллекта. Парадоксы исследования. - Спб.: Питер, 2002. - 272 с.

Якубовская Т.С. Соционика: как разобраться в себе и других: От общения к пониманию. - М.: ООО «Издательство АСТ», 2003. -288 с.

Griffiths DH. Physics teaching: Does it hinder intellectual development? // American Journal of Physics. - Vol. 44. -No 1, 1976.-P.81-85.

Hutten EH. The language of modem physics. - London: George Allen and Unwin Ltd., 1956.

##submission.downloads##

Опубліковано

2006-10-03