ІСТОРИЗМ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО САМОУСВІДОМЛЕННЯ УЧНІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ШКІЛЬНОГО КУРСУ ФІЗИКИ

Автор(и)

  • І. В. Корсун Національний педагогічний університет імені М.ПДрагоманова, Ukraine
  • В. Д. Сиротюк Національний педагогічний університет імені М.ПДрагоманова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2005-11.41-42

Анотація

У статті запропонована методика викладання курсу фізики з уведенням елементів історичних відомостей про здобутки українських вчених, яка буде стимулювати пробудження національної самосвідомості студентів та учнів і викликатиме в них інтерес до пошуків внеску українських вчених у розвиток фізичної науки.

Ключові слова: виховання, історизм, методика фізики.

In the article the method of teaching of course of physics is offered with introduction of elements of historical information about achievements of the Ukrainian scientists. Such method will stimulate awakening of national consciousness of students and students and will cause at them interest to the searches of contribution of the Ukrainian scientists to development of physical science.

Key words: education, historical method, method of physics.

Посилання

Андріанов Б.М. Нариси з історії розвитку фізики в Україні: Навч. посібн. — Вінниця: ВДПІ, 1995. — 138 с.

Висвітлення досягнень українських фізиків в курсі загальної фізики / Укл.: І.Р.Лопатинський, І.Є.Лопатин-ський, Й.Я.Хром’як. — Львів: ДУЛП, 1999. — 55 с.

Головко М.В. Історія вітчизняної фізики та астрономії в курсі фізики середньої загальноосвітньої школи. — Дис. кацц. пед. наук: 13.00.02. — К, 2000. — 179 с.

Каюков В.І. Патріотичне виховання учнів загальноосвітньої школи на героїчних традиціях українського народу. — Дис. канд. пед. наук: 13.00.01. — Кіровоград, 1996. - 180 с.

Корсун І.В. Українські вчені-дослідники властивостей кристалів // Міжнародної науково-практичної конференції “Україна наукова, 2003”. — Т.7. (Історія). — Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2003. — С.42-44.

Корсун І.В. Використання історичних відомостй як засіб виховання при навчанні фізики // Матеріали II науково-практичної конференції “Динаміка наукових досліджень, 2003”. Т.31. (Педагогіка). — Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2003. — С. 10-11.

Форостяна Н.П. Історичні аспекти у вивченні молекулярної фізики в середніх загальноосвітніх навчальних закладах України. — Дис. канд. пед. наук: 13.00.02. — К, 2001. - 192 с.

Шут М.І., Форостяна Н.П. Вибрані питання історії молекулярної фізики (XVIII — початок XX ст.): Навчальний посібник. — К.: Шлях, 2003. — 152 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2005-08-07