ПРОБЛЕМИ ВИКОРИСТАННЯ ДЕРЖАВНИХ СТАНДАРТІВ В РОЗБУДОВІ СУЧАСНОЇ ДИДАКТИКИ ФІЗИКИ

Автор(и)

  • Ю. А. Пасічник Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова, Ukraine
  • В. Ф. Заболотний Вінницький державний педагогічний університет, Ukraine
  • Н. А. Мислицька Вінницький державний педагогічний університет, Ukraine
  • В. С. Моргунюк Держспоживстандарт України, м. Київ, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2005-11.157-160

Анотація

Аналіз навчальних підручників і посібників показав, що у школах (і вищих навчальних закладах) для одних і тих же фізичних термінів використовують різні означення, які не узгоджені з Державними стандартами України. У шкільних підручниках зустрічається ряд помилок, пов’язаних з відсутністю використання ДСТУ. ДСТУ щодо фізичних термінів дещо застарілі і не відповідають ДСТУ 1.0:2003. В роботі розглядаються питання удосконалення і використання української фізичної термінології в навчальному процесі з використанням Державних стандартів України.

Ключові слова: Державний стандарт України (ДСТУ), Державний стандарт освіти, фізична термінологія, дидактика фізики, підручник з фізики, мова фізики.

In the report questions of use of the Ukrainian physical terminology in educational process are considered at use of state standards of Ukraine.

Key words: state standard of Ukraine, state standard of education, physical terminology, didactics of physics, the textbook of physics, language of physics.

Посилання

Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти. Постанова Кабінету Міністрів України № 24 від 14 січня 2004 р.

Національна стандартизація. Основні положення: ДСТУ 1.0:2003. - Чинний від 01.01.2004. - К.: Держстандарт України, 2003. — 31 с.

ДСТУ 3651. (0-97, 1-97, 2-97) «Метрологія. Одиниці фізичних величин Міжнародної системи одиниць».

Пшенична Л, Моргунюк В. Визначення чи означення // Проблеми української термінології. — Вісник НУ "Львівська політехніка", № 402. — 2000. — С.45-47.

Козирський В., Шендеровський В. Тяжка недуга української наукової мови // Матеріали 8-ї Міжнародної Наукової Конф. “Проблеми української термінології СловоСвіт 2004". — Львів, 2004. — 227 с.

Коршак Є.В., Ляшенко О.І., Савченко В.Ф. Фізика, 8 клас.: Підручник для середньої загальноосвітньої школи. — Київ, Ірпінь: ВТФ “Перун”, 2000. — 192 с.

Коршак Є.В., Ляшенко О.І., Савченко В.Ф. Фізика, 11 клас.: Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів. — Київ, Ірпінь: ВТФ “Перун”, 2004. — 288 с.

Гончаренко С.У. Підручник для 11 класу середньої загальноосвітньої школи. — К.: Освіта, 2002. — 319 с.

Фізична оптика. Терміни, визначення та літерні позначення основних величин: ДСТУ 2755-94. — Чинний від

01.1996. — К: Держстандарт України, 1994. — 37 с.

Геометрична оптика. Терміни, визначення та літерні позначення основних величин: ДСТУ 2756-94. — Чинний від 01.01.1996. — К.: Держстандарт України, 1994. - 44 с.

Кучерук І.М., Дущенко В.П. Загальна фізика. Оптика. Квантова фізика. — К.: Вища школа, 1991. — 463 с.

Карачун ВЛ. Орфографічний словник наукових і технічних термінів: понад ЗО 000 слів. — К.: Криниця, 1999. - 524 с.

Російсько-український словник наукової термінології. Математика. Фізика. Техніка. Науки про Землю та Космос / В.В.Гейченко, В.М.Завирюхина, О.О.Зеле-нюк та ін.

Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Фізика. 7-11 класи / О.Бугайов, Л.Закота, Д.Костюке-вич, М.Мартинюк. — К., 2001. — 122 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2005-08-31