НАВЧАЛЬНІ ФІЗИЧНІ МОДЕЛІ ЗАГАЛЬНОГО КУРСУ ФІЗИКИ ТА ЇХ СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗА СТУПЕНЕМ МОДЕЛЬНОГО УЗАГАЛЬНЕННЯ

Автор(и)

  • В. В. Фоменко Державна льотна академія України, м. Кіровоград, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2005-11.167-170

Анотація

У роботі розглянуто проблему навчальних фізичних конструктів — дидактичних виразників фізичної сутності елементів реальності, що є предметом вивчення у загальному курсі фізики для нефізичнпх спеціальностей вищих навчальних закладів. У якості таких конструктів запропоновано застосування навчальних фізичних моделей. Досліджуються окремі аспекти дидактичної ролі моделей, розроблено основи їх систематизації за рівнем гносеологічної узагальненості.

Ключові слова: курс загальної фізики, навчальні фізичні моделі, нефізичні спеціальності, фундаменталізація фізичної освіти.

In work the problem of educational physical units — the didactic carriers of physical essence of elements of a reality which are the subject of studying in the general physics course for non physical specialities of higher educational institutions is considered. As such units the educational physical models are offered. Separate aspects of a didactic role of the models are investigated, the bases of their ordering on a level of gnosiological generalization are developed.

Key words: course of general physics, educational physical models, unphysical specialities.

Посилання

Голубева ОН. Теоретические проблемы общего физического образования в новой образовательной парадигме: Дис... докт. пед. наук: 13.00.02. — М., 1995. — 314 с.

Вовк Л.І. Застосування методу аналогії у навчанні

фізики студентів нефізичних спеціальностей вищих закладів освіти: Автореф. дис... канд. пед. наук:

00.02 / Національний педагогічний ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2004. -20 с.

Фоменко В.В. Відображення суттєвосних засад фізичного знання в учбовому курсі загальної фізики // Актуальні проблеми викладання та навчання фізики у вищих освітніх закладах. Матеріали міжнародної науково-методичної конференції (Львів, 7-9 жовтня 2002 p.). — Львів: Ліга — Прес., 2002. — С.18-21.

Брехаря Г.П., Власенко Н.В., Нечет В.І. Онтодидактич-ний метод проектування технології фундаментального навчання фізики // Методичні особливості викладання фізики на сучасному етапі: Збірник матеріалів II міжвузівської науково-практичної конференції, м. Кіровоград, 22-23 березня 1996 року. — Кіровоград, 1996. - 4.1. - С.86-87.

Иоффе А.Ф. Физика // БСЭ. — 2-е изд. — М., 1956. — Т.45.

Мултановский В.В. Физические взаимодействия и картина мира в школьном курсе. — М.: Просвещение, 1977. - 168 с.

Суханов А.Д. Физика: совокупность самостоятельных разделов или целостная учебная дисциплина? // Физика в системе современного образования (ФССО — 03): Труды седьмой Международной конференции. — СПб.: Изд-во РГПУ им. А.И.Герцена, 2003. - С.10-12.

Медведева Л.В. Пути построения целостности физического знания и физического мышления в системе профессионального образования // Физика в системе современного образования (ФССО — 99): Тезисы докладов. Том 1. — СПБ.: Изд-во РГПУ им А.И.Герцена, 1999. — С.27.

Фоменко В.В. Структура физической модели и ее освещение в курсе физики технического вуза // Физическое образование в вузах. — 1998. — Т.4. — №2. —

С.43-49.

##submission.downloads##

Опубліковано

2005-08-31