ДО ПРОБЛЕМИ МЕТОДОЛОГІЇ НАУКОВОГО ШКОЛОЗНАВСТВА ДИДАКТИКИ ФІЗИКИ: ДОМІНАНТИ НАУКОВО-ОСВІТНЬОЇ ШКОЛИ П. С. АТАМАНЧУКА

Автор(и)

  • М. М. Головко Інститут педагогіки НАПН України, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.11-13

Анотація

У статті досліджуються методологічні проблеми наукового школознавства в історії вітчизняної дидактики фізики. Описано особливості становлення та розвитку наукової школи професора П.С. Атаманчука з позиції домінант науково-освітньої школи. На прикладі становлення наукової школи П.С Атаманчука обґрунтовуються нові підходи до класифікації наукових шкіл методики навчання фізики.

Ключові слова: історія вітчизняної дидактика фізики, наукова школа методики навчання фізики, науковий напрям.

В статье исследуются методологические проблемы научного школознавства в истории отечественной дидактики физики. Описаны особенности становления и развития научной школы профессора П.С. Атаманчука с позиции доминант научно-образовательной школы. На примере становления научной школы П.С Атаманчука обосновываются новые подходы к классификации научных школ методики обучения физики.

Ключевые слова: история отечественной дидактика физики, научная школа методики учебы физики, научное направление.

 

In the article, the methodological problems of the academic awareness in school teaching in the history of the homeland didactics of Physics are studied. By the example of the development of the scientific school of the methodology of teaching Physics of P. S. Atamanchuk, the new approaches to the classification of the scientific scholarships of the methodology of teaching Physics were specified.

Key words: history of homeland didactics of Physics, scientific school of the methodology of teaching Physics, academic branch.

Посилання

Беньковская Т.Е. Научные школы и направления в методике преподавания литературы XX века : дисс. ... док. пед. наук : 13.00.02 / Т.Е. Беньковская ; [Рос. гос. пед. ун -т им. А.И. Герцена. - СПб., 2007. - 526 с.

Бугаев А.И. Методика преподавания физики в средней школе. Теоретические основы / А.И. Бугаев. - М. : Просвещение, 1981. - 288 с.

Грезнева О.Ю. Научные школы (педагогический аспект) / О.Ю. Грезнева ; Рос. акад. образования, Ин-т теории образования и педагогики. - М., 2003. - 69 с.

Мацюк В.М. Розвиток теорії i практики навчання фізики у середній загальноосвітній школі України (1945-1995) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / В.М. Мацюк ; Українськ. Державн. пед. ін.-т. - К., 1997. - 19 с.

Павельева Т.Ю. Научные школы в системе науки: философский анализ : дис. ... док. филос. наук : 09.00.08 / Т.Ю. Павельева ; [Московский гос. технологический университет «Станкин»]. - М., 2012. - 353 с.

Розенберг М.Й. Розвиток методики навчання фізики в УРСР / М.Й. Розенберг // Методика викладання фізики. -К. : Рад. школа. - 1963. - Вип. 3. - С. 3-24.

Школа О.В. Історія зародження, становлення та розвитку наукових шкіл методики навчання фізики в Україні : дис. ... канд. пед. наук / О.В. Школа. - Запоріжжя, 1997. - С. 155-191.

Школа О.В. Ідентифікація феномену «наукова методична школа» / О.В. Школа // Зб. наук. праць. Бердянського державного педагогічного університету. - Бердянськ : БДПУ, 2011. - № 4. - (Серія: Педагогічні науки). - С. 339-346.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-12-15