ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ В МАЛИХ ГРУПАХ ПРИ ВИКОНАННІ МІНІ-ПРОЕКТІВ З ФІЗИКИ

Автор(и)

  • М. В. Каленик Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2014-20.19-21

Анотація

У статті показано, що у навчальному процесі, побудованому на його інтегративній моделі, створені всі необхідні умови для організації в цілому або використанні окремих етапів проектного методу навчання; вказано на шляхи удосконалення проектного методу У процесі проектування від учнів вимагається не тільки виявлення, а й обґрунтування окремих істотних ознак компонента. Тому, формуючи цілісне уявлення про компоненти змісту шкільного курсу фізики, можна обмежитися системою запитань, які відіграють роль пізнавальних завдань, розв’язуючи які в малих групах, учні отримують одну або декілька істотних ознак компонента. Вказуються найбільш раціональні шляхи формування й використання у процесі навчання узагальнених систем самостійних робіт учнів, спрямованих на розвиток їх творчої активності, самостійності, мислення.

Ключові слова: проектне навчання, міні-проект, бригада, цикл, навчальний процес, компонент, інтегративна модель, навчальна задача.

В статье показано, что в учебном процессе, построенном на его интегративной модели, созданы все необходимые условия для организации в целом или использовании отдельных этапов проектного метода обучения; указано на пути со-
вершенствования проектного метода. В процессе проектирования от учащихся требуется не только выявление, но и обоснование отдельных существенных признаков компонента. Поэтому, формируя целостное представление о компонентах содержания школьного курса физики, можно ограничиться системой вопросов, которые играют роль познавательных задач, решая которые в малых группах, ученики получают один или несколько существенных признаков компонента. Указываются наиболее рациональные пути формирования и использования в процессе обучения обобщенных систем самостоятельных работ учащихся, направленных на развитие их творческой активности, самостоятельности, мышления.

Ключевые слова: проектное обучение, мини-проект, бригада, цикл, учебный процесс, компонент, интегративная модель, учебная задача.

In the article shows that in the training process based on its integrative model, all the necessary conditions for the organization as a whole or parts of the project using the method of teaching; indicated on ways to improve the design method. In the design process requires students to not only identify, but also justify some essential features of the component. Therefore, creating a holistic view of the components of the content of school physics course, we can restrict the system issues that play a role of cognitive tasks, deciding that in small groups, students receive one or more of the essential features of a component. Among the most efficient ways of forming and using the learning process of the generalized system of independent student work aimed at the development of their creative activity, independence of thought.

Key words: project-based learning, mini-project, team, loop learning process, component, integrative model, educational problems.

 

Посилання

Каленик В.І. Питання загальної методики навчання фізики : пробн. навч. посіб. для ст.-в фізмат факультетів пед. ун.-в / В.І. Каленик, М.В. Каленик. - Суми : РВВ СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2000. - 120 с.

Новые педагогические и информационные технологии в системе образования / под ред. Е.С. Полат. - М., 2000. - 230 с.

##submission.downloads##